5 mei 2025, 22:48:35

korstjes openmaken

Gestart door Sharon_*, 6 augustus 2012, 19:21:11

« vorige - volgende »

Sharon_*

Hoi, ik heb nog een vraag.
ik heb een paar korstjes op mijn armen (van muggenbulten) en nu maakt mijn valkje deze steeds open op een best wel ruige manier.. is het normaal dat ze mijn korstjes openmaakt?

groetjes sharon
Hou van mijn lieve Peanuts en Pip

Rianne

Het is standaard peuter gedrag, net zoals ze aan je rits of oorbel pueteten.

Jeroenw

Moedervlekjes die willen ze ook weg peuteren  ::)
Auw! :o

cooltjuh

Hoi ons valkje doet dit dus ook maar is naar mijn idee geen peuter meer het enige dat we weten is dat ze minimaal 9 a 10 maanden oud moet zijn. maar exact weten we het niet omdat ze uit een opvang komt en niet geringt is. maar tot welke leeftijd blijven ze dit gedrag dan ongeveer vertonen want dan kunnen we misschien de leeftijd achterhalen.

miep

ze bedoelen geen peuter vs kleuter gedrag
maar peuter vs peuteren

;D

Rianne

Moest t ff allemaal teruglezen maar haha idd, het werkwoord peuteren ;)

Jeroenw

Citaat van: cooltjuh op 15 augustus 2012, 20:07:22
Hoi ons valkje doet dit dus ook maar is naar mijn idee geen peuter meer het enige dat we weten is dat ze minimaal 9 a 10 maanden oud moet zijn. maar exact weten we het niet omdat ze uit een opvang komt en niet geringt is. maar tot welke leeftijd blijven ze dit gedrag dan ongeveer vertonen want dan kunnen we misschien de leeftijd achterhalen.

Het peuteren is een standaard gedrag. Dat hoord bij een
Valkparkiet. Ze blijven het heel hun leven doen

Gr. Jeroen

cooltjuh

Allemaal heel erg bedankt voor de reacties, gelukkig doet ons 2e valkje Belle niet peuteren waardoor Noortje het nu ook al heel veel minder gaat doen. (vind mijn voorhoofd erg fijn)