Angst voor samenzetten twee valkparkieten...

Gestart door kwibus, 28 augustus 2012, 12:01:13

« vorige - volgende »

kwibus

Ik heb een beetje angst om mijn valkparkieten samen te gaan zetten..
We hebben valkparkiet nr 1 Chico.. Die is nu 1,5..
En valkparkiet nr 2 Kwibus, die is nu 3 weken bij ons (kon toen net zelf eten)..
Kwibus is heeel erg aanhankelijk en knuffelig en Chico is altijd een beetje eigenwijs geweest en wilt nog wel eens bijten als zij met rust gelaten wilt worden. Chico gaat ook altijd haar eigen gang (rondwandelen etc).
Nu legt Chico sinds 2 maanden eieren (onbevrucht).. En nu is ze nog wat kribbiger dan eerst...
Als Chico en Kwibus samen ergens zitten probeert Kwibus altijd gezellig bij Chico te gaan zitten, en dat gaat ook goed. Totdat ik of mijn vriend in beeld komt.. Dan gaat zij Kwibus bijten..

Ze zitten nu nog appart in een kooi (naast elkaar), om Kwibus eerst tam te kunnen maken. Maar nou heb ik gisteren een prachtige papegaaienkooi (king play) besteld.. En nu breekt het moment aan dat ik ze samen wil gaan zetten..

Iemand tips hoe ik dit het best aan kan pakken? Iemand ervaring met het samenzetten van een ouder en een jonger valkje??

Ik hoop op reacties

animallovertje

tja.. ik heb meerdere valkjes bij elkaar gezet en eigenlijk nooit problemen gehad. ik merk toch altijd dat ze het samen heel goed kunnen oplossen. ik heb ze hier gewoon altijd bij elkaar gezet. even wat extra voerbakjes/drinkbakjes. voor elk 1.
zodat ieder wat kan eten wanneer ze dat willen.
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

mariska79

Ik ben het eens met animallovertje,

Ze zullen in het begin misschien een beetje "pikken" naar elkaar, maar dat is vaak gewoon aftasten hoever ze kunnen gaan bij elkaar. Er heerst ook bij valkpariekten een soort van rangorde.

Hier bij mij zitten 6 valkjes en af en toe kibbelen ze nog steeds maar dat is vaak meer herrie dan dat er werkelijk iets erg gebeurd.

Wat animallovertje zegt zet twee voer en water bakjes neer daar zijn kibbelen ze het meest over.

Ene misschien gaan ze de volgende dag wel gelijk knuffelen, dat zal wel heel leuk zijn, niet??