Popje 6 jaar geschikt voor 4 jaar oud valkje?

Gestart door danielle, 5 augustus 2012, 12:59:12

« vorige - volgende »

danielle

Spikey mijn mannetjes valkje van 4 jaar hheft een maand geleden zijn vrouwtje verloren. Sindsdien heeft hij zijn zangtalenten flink uitgebreidt en zingt bijna de hele dag, helaas gaat dat zingen ook heel vaak over in een oorverdoofend schreeuwen. HIj kan duidelijk zijn energie nu niet meer kwijt en hij vindt dat hij echt veel te weinig aandacht krijgt. Helaas vormt hij niet echt een koppel met zijn 2 dochters valkjess die zijn alleen goed voor af en toe een wipwap.

Ik denk dat Spikey daarom echt een nieuw vriendinnetje nodig heeft, zodat hij weer een beetje tot rust kan komen, hij zit zichzelf nu echt in de weg.

Ik heb via het topic herplaatsing een valkje van 6 jaar gevonden, Charly, die mij qua karakter erg leuk lijkt en denk ik ook ideaal voor Spikey is.
Mijn enige twijfel is en misschien dat jullie mij daarbij kunnen helpen.

Charly heeft 6 jaar alleen gezeten, is de kans dan nog groot dat ze nog interesse heeft in andere valkparktieten, of is dit dan niet meer goed mogelijk? Ze heeft een keer bij een oppas adres gezeten waar ook valkjes waren in deze korte periode heeft ze weinig interesse getoont, maar ging er wel goed mee om. Later heeft ze echter wel weer broedse periode's gehad, door eitjes te leggen, wat misschien juist weer aangeeft dat ze interesse in een mannetje heeft.

Wat denken jullie?

Groeten Danielle

smiley

Hoi

Ik zou vragen of je haar op proef mag hebben ??
Klinkt stom maar als het dan niet lukt kan je samen naar een nieuw huisje zoeken voor het popje ...
En dan weet jij ook gelijk van hoe of wat  :P :P
Vraag het aan de andere partij je weet maar nooit ..

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

kaykiller

ik zou het andere vogeltje gwn lenen voor 1 dag en als ze na 1 kwartier nog geen gevecht hebben gehad dan gaat wel goed