7 juli 2025, 17:59:01

Het valken 4-tal

Gestart door Sven de Valk, 8 juli 2012, 21:05:11

« vorige - volgende »

Rianne

Jeroen, iedereen mag er een mening over hebben maar na mijn jarenlange ervaring op het forum heb ik maar besloten dat iedereen het voor zichzelf moet weten. Zoals er heel veel mensen tegen zijn, zijn er ook heel veel mensen voor.
Niemand hier heeft er iets aan als zij hier komen met een vraag over handopfok, en er wordt vervolgens al een oordeel over ze geveld en ipv een antwoord, krijgen ze alleen maar vragen terug. Als we allen het beste voor de vogels willen, beantwoorden we telkens weer de vele vragen over handopfok, en kunnen we alleen maar wijzen op de risico's, maar per se willen weten waarom iemand een handopfok heeft gekocht, gaat ons eigenlijk niks aan want niemand is ons een verklaring schuldig.

*Esther*

Citaat van: Rianne op 11 juli 2012, 08:49:08
Jeroen, iedereen mag er een mening over hebben maar na mijn jarenlange ervaring op het forum heb ik maar besloten dat iedereen het voor zichzelf moet weten. Zoals er heel veel mensen tegen zijn, zijn er ook heel veel mensen voor.
Niemand hier heeft er iets aan als zij hier komen met een vraag over handopfok, en er wordt vervolgens al een oordeel over ze geveld en ipv een antwoord, krijgen ze alleen maar vragen terug. Als we allen het beste voor de vogels willen, beantwoorden we telkens weer de vele vragen over handopfok, en kunnen we alleen maar wijzen op de risico's, maar per se willen weten waarom iemand een handopfok heeft gekocht, gaat ons eigenlijk niks aan want niemand is ons een verklaring schuldig.

Mee eens. Maar als het te ver gaat qua handopfok, reageer ik niet meer. Helaas ten koste van... :-\

Jeroenw

Gaat niet om iemand zijn verklaring schuldig zijn
Het gaat erom omdat je dan zo je advies beter aan kan passen zeker als je een oordeel heb iedereen heb een oordeel tenkosten van het advies
Daarom is de achter grond belangrijk om zo het goede advies te geven

Je oordeel bij te stellen. mensen vragen niet maar nemen het zo aan
Maar misschien is het wel heel anders.

En dat gaat om alles . wees open durf vragen te stellen alleen zo kom je verder met je antwoorden.

Rianne

Nou, 9 van de 10 keer gaan mijn nekharen overeind staan in de handopfok topics, want mensen vragen het niet omdat ze oprecht geinteresseerd zijn of vanwege het advies, maar enkel om vervolgens te zeggen 'dat moet je niet doen' of 'waarom doe je dat'.
Ik zie bij jouw reactie ook staan 'als je even had gewacht was hij net zo lief geweest', er zit dus een belerende ondertoon in. En juist dat is wat mensen afschrikt. Ze willen weten hoe veel en hoe vaak ze moeten voeren, niet dat ze ook zelfstandige valkjes kunnen kopen want dat weten ze best wel.

Sven de Valk

om te beginnen wil ik al heel lang een bonte boer of een pyrrhura maar ik weet dat de bonte boer niet de perfecte match is met een valkparkiet maar een pyrrhura´s zijn heel luidruchtig toen is er mij vertelt dat een bonte boer Wel kan met een valkparkiet als het jong is aangeleerd dat dit kan dus vanaf 0 tot 5/6 weken en een vriendin heeft ook een bonte boer met een valkparkiet zitten dat perfect samen gaat omdat die haar bonte boer ook met de hand heeft opgevoed.

Dus toen ben ik op gaan zoeken waar kan ik een bonte boer kopen en toen schrok ik van de prijzen van 200 tot 250 voor een goed en gezonde vogel

Maar toen zag ik een man die ziek was en verkocht de hele boel ( een koppel met 3 jongen van ongeveer 4 weken oud) ik had hem gebeld en kon er 1tje kopen voor 140 euro (ouders waren gecontroleerd op alle ziektes) en toen wou ik hem kopen dus even overal zoeken vanaf hoeveel weken je zon beest kan opvoeden niet echt duidelijk kunnen vinden dus die vriendin gesmst en die zei 5-6 weken dus ik kocht hem toen die 5,5 week was nu is die ongeveer 6 weken oud, volgende week vliegt die uit als het goed is

Ik hoop dat dit enige verwaring kan oplossen

Jeroenw

11 juli 2012, 17:16:02 #20 Last Edit: 11 juli 2012, 17:44:19 by Jeroenw
Citaat van: Rianne op 11 juli 2012, 14:16:51
Nou, 9 van de 10 keer gaan mijn nekharen overeind staan in de handopfok topics, want mensen vragen het niet omdat ze oprecht geinteresseerd zijn of vanwege het advies, maar enkel om vervolgens te zeggen 'dat moet je niet doen' of 'waarom doe je dat'.
Ik zie bij jouw reactie ook staan 'als je even had gewacht was hij net zo lief geweest', er zit dus een belerende ondertoon in. En juist dat is wat mensen afschrikt. Ze willen weten hoe veel en hoe vaak ze moeten voeren, niet dat ze ook zelfstandige valkjes kunnen kopen want dat weten ze best wel.

Nee niet iedereen weet dat. Sommige kopen met een bepaald beeld verwachting voor ogen .
En je leest de dingen beladen als je zelf beladen ben.
Terwel het niet zo beladen ondertoon bedoelt is
Het vragen naar begrip. zo dat je Sven goed bij kan staan met zijn vragen. Als zijn ziel zijn hart goed bedoelt is dan geef hij zijn antwoord.
En wat hij ook doet.

De mensen worden afgeschrikt als na hun antwoord na zo beleden ondertoon volgens u niet begrepen worden en niet gerust gesteld worden.

En nog te horen krijgen . Dat moet je niet doen. ze geven je antwoord En moet je de deur open doen,en niet dicht slaan voor hun neus

Citaat van: Sven de Valk op 11 juli 2012, 15:03:33
om te beginnen wil ik al heel lang een bonte boer of een pyrrhura maar ik weet dat de bonte boer niet de perfecte match is met een valkparkiet maar een pyrrhura´s zijn heel luidruchtig toen is er mij vertelt dat een bonte boer Wel kan met een valkparkiet als het jong is aangeleerd dat dit kan dus vanaf 0 tot 5/6 weken en een vriendin heeft ook een bonte boer met een valkparkiet zitten dat perfect samen gaat omdat die haar bonte boer ook met de hand heeft opgevoed.

Dus toen ben ik op gaan zoeken waar kan ik een bonte boer kopen en toen schrok ik van de prijzen van 200 tot 250 voor een goed en gezonde vogel

Maar toen zag ik een man die ziek was en verkocht de hele boel ( een koppel met 3 jongen van ongeveer 4 weken oud) ik had hem gebeld en kon er 1tje kopen voor 140 euro (ouders waren gecontroleerd op alle ziektes) en toen wou ik hem kopen dus even overal zoeken vanaf hoeveel weken je zon beest kan opvoeden niet echt duidelijk kunnen vinden dus die vriendin gesmst en die zei 5-6 weken dus ik kocht hem toen die 5,5 week was nu is die ongeveer 6 weken oud, volgende week vliegt die uit als het goed is

Mooi verhaal toch !
Elke situatie leg een verhaal achter enkelt maar door vragen te stellen
En iets wat u leest als ondertoon een klein beetje sturen
Er zit geen kwaad achter . Zo kom je meer te weten
Hij wil hulp en hij krijgt hulp alleen als je verteld wat en hoe het komt
Als het niet de idealen  situatie is. Zo kom je verder

Je kan geen oprecht advies geven hoeveel de jongen eten moet
Geven , als er geen goed beeld is , dan  lees je de beleder ondertoon eruit de antwoorden
Die je geef , en heus er zijn er ook bij die niet meer reageren ze geven helemaal geen antwoord meer om dat ze dat af keuren of te vergaat

En zo help je ze allebij niet mee voor de eigenaar en voor het Valkje

Nogmaals stel je zelf open durf te vragen hoe stom de vragen ook zijn

Jeroenw

Citaat van: Sven de Valk op 11 juli 2012, 15:03:33

Leuk en spannend hoop dat het goed gaat . Je heb nu in elk geval een eigen bonte boer  :D

Rianne

Nee sorry Jeroen, je maakt mij niet wijs dat er mensen zijn die niet weten dat je ook een valkparkiet kunt kopen die je niet met de hand hoeft te voeren. Voordat ik zelf een valkje had, had ik niet eens van het hele concept van handopfok gehoord. Mensen zoeken echt met opzet naar een handopfokje omdat ze hebben gehoord dat ze dan tam worden en omdat het leuk schijnt te zijn.
En waarom iets niet direct vragen maar met een belerende ondertoon? Je kunt toch ook gewoon vragen 'goh, hoe kom je aan die bonte boer' of 'heb je er echt voor gekozen om hem met de hand te voeren'. Lijkt me een stuk vriendelijker dan dat je nog even moet zeggen 'als je nog even had gewacht was hij ook lief geweest'.
Ik vraag gewoon nergens naar, ik vond de vraag en het antwoord geven gewoon belangrijker.

Jeroenw

Iemand die een handopfok koop weet misschien
De risico's niet weet niet waar aan hij begint

En ik zeg het weer als iemand zelf beladen is die kan sommige
Dingen ook zo gaan lezen terwel het niet zo is het is eigen insteek
Het is maar net welke woord keus je heb en het klink allebij vriendelijk
Als je het met een goed gevoel lees .we voeren een gesprek

Het is sturen gesprek sturen

Sven sorry we maken van je boek een discussie forum.
Rianne zullen we het boek forum weer terug geven aan sven?
Hahaha lol

Sven de Valk

het is ook zo dat het op een berichtje totaal anders kan overkomen, dat als je iets goed bedoelt en iemand het anders leest, hier kunnen onnodigen ruzie´s over komen.

Hahah ja is goed xD

Nu zit me valkparkiet lekker op me schouder tegen me te praten en wil die gekroelt worden alleen als me hand dicht in de buurt komt wil die het niet meer... iemand tips?

Ik kan hem bijvoorbeeld wel met me oor kroelen xD

verder groeit het bonte boertje goed.

Ik ben nu lekker aan het werk bij mensne in de tuin ongveer 5 euro per uur deze week heb ik dus 86 euro (iemand geeft 6,5 per uur) dus ik zit er over te denken om een koppel bonte boertjes te kopen en mee te kweken (een bewezen koppel) maar de prijzen liggen rond de 400 euro dus das echt heel veel maar als je bekijkt ze krijgen goede jongen ongeveer 2 a 3 per nest X 2 keer in het jaar kun je het er makkelijk uit verdienen. (zelfde idee met valkparkieten alleen dan ietsje duurder) want op dit moment is de bonte boer in de huiskamer mega bekend het ligt net iets onder de pyrrhura die veel mensen hebben (vooral in Amerika)

Waarom staat mijn topic helemaal boven aan??? Bij mij dan boven de belangerijke topic'?

Rianne

Ik type op mijn telefoon, denk dat ik per ongeluk je topic sticky heb gemaakt!

Savanna-c

Haai Sven, hoe gaat het nu met je bonte boer? En heb je ook al beslaoten of je wel of geen koppel gaat kopen?

En hoe gaat het met je valkjes en kleintje van ze?
Zijn ze al verkocht?

Succes!  :)

Ps.
Citaat van: Jeroenw op 11 juli 2012, 18:43:37

En ik zeg het weer als iemand zelf beladen is die kan sommige
Dingen ook zo gaan lezen terwel het niet zo is het is eigen insteek
Het is maar net welke woord keus je heb en het klink allebij vriendelijk
Als je het met een goed gevoel lees .we voeren een gesprek

Daar heb je smiley's voor ;)