18 juli 2025, 22:37:27

Het dagboek van Ruki en Kuifje!

Gestart door Savanna-c, 2 juli 2012, 17:56:53

« vorige - volgende »

Welke naam is leuker?

Bambi
0 (0%)
Pringle
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 0

Poll gesloten: 7 juli 2012, 12:34:31

Savanna-c

O, maar de vader heeft echt geen parels  ??? Ik zal het even laten zien:

Vader:

Moeder:

Ruki:

xxSa

Inge88

8 juli 2012, 20:11:31 #46 Last Edit: 8 juli 2012, 20:13:41 by Inge...
Een split die een valkje draagt, zie je ook niet in het uiterlijk. Het is een verborgen mutatie. Net zoals dat je bij mensen ook bepaalde erfelijke eigenschappen niet ziet, maar er wel zijn en kunnen worden doorgegeven aan kinderen.

Als de vader namelijk een "gewone" witmasker is + moeder lutino opaline dan zouden de jongen alleen maar wildkleurtjes kunnen zijn. En dat is niet zo, want Ruki is opaline. Daarom moet de vader dus een split hebben of misschien zelfs witmasker opaline zijn (en doordat het een man is, dus zijn parels verloren). Als hij witmasker opaline is dan zouden er zelfs alleen maar opaline valkjes worden geboren.
Weet je toevallig ook hoe de overige jongen uit het nest eruit zien??

Savanna-c

O, ja Over de volgende, ik wil de 2e 2weken na morgen, ik hoop dat de 1e dan tam is en ik de 2e dan zonder gedoe ook tam zal krijgen  :) Nou ik heb er nog niet over na gedacht, maar ik wil bij dezelfde kweker, en hij heeft geen witmaskers, dus dat is al geen optie meer  :-\ Hij heeft wel 2/3 lutino's, en nog een wildkleur split  :) Ik denk dat ik voor de wildkleur split ga :) (als het een mannetje is)  O ik zie net dat hij al gereserveert is  :-\ Dan ga ik morgen eens goed kijken, En kies ik er 1 uit :) Die ik laat reserveren voor 2 weken, :)

xxxSa

Savanna-c

Citaat van: Inge... op  8 juli 2012, 20:11:31
Weet je toevallig ook hoe de overige jongen uit het nest eruit zien??

Uhm, ik weet het niet want hij heeft 2 koppels en de foto's staan door elkaar, ik ga even kijken ....

Inge88

Hoi Savanna,

Als Ruki een man blijkt, dan zal hij z'n parels verliezen en er uitgaan zien als een wildkleur. Als je tweede valkje sowieso een wildkleur is, dan heb je dus wel 2 dezelfde mutaties.
Natuurlijk volledig eigen keus, maar dat je het even weet  ;) Hier op het forum zijn ook een heleboel kwekers met jonge valkjes die ook tam worden gemaakt en er woont er ook vast wel een in de buurt. Misschien is dat ook nog een optie.

Savanna-c

Wonen de kwekers echt in de buurt van Katwijk aan zee? :)
Trouwens er was maar 1 anders dan de anderen uit het nestje van de ouders van Ruki en dat was Ruki, de rest was namelijk allemaal albino!  Die zijn helaas allemaal verkocht... En ja idd, dan heb ik wedl 2 dezelfde, dus ik denk dan lutino... :)
Maar misschien staan niet alle valkjes op de foto's! En is er nog meer keus  ;D

xxSa

Inge88

8 juli 2012, 20:27:55 #51 Last Edit: 8 juli 2012, 20:30:13 by Inge...
Albino, en zeker weten uit hetzelfde nest; oftewel dezelfde ouders als Ruki? Dan heeft de vader namelijk misschien ook een split voor lutino en de moeder sowieso een split voor witmasker  :-X Dan wordt het ineens wat complexer qua nageslacht  ;)

Ik zal even voor je kijken of ik een kweker kan vinden die bij je in de buurt woont. Naar welke kweker ga je nu, zit hij/zij ook op het forum?

Savanna-c

Hobbykweker Honsbeek, en nou ik zou echt niet weten of hij ook op het forum zit in ieder geval wel op picasa, ik stuur de site wel even:

https://picasaweb.google.com/Hobbykweker.Honsbeek/Kweekseizoen2012HobbykwekerHonsbeek

Hij heeft ook heel veel verschillende grasjes :)
Maar ik persoonlijk vind valkjes er veel snoeziger en vrolijker uitzoen met zo'n kuif en die leuke wangetjes  :-*

Sorry van die kleuren steeds, :) ik vind het gewoon zo leuk  ::)

Inge88

8 juli 2012, 20:47:26 #53 Last Edit: 8 juli 2012, 20:49:59 by Inge...
Ik heb even gekeken, kan idd verder niets over jouw kweker achterhalen  ::) Ook niet qua mutaties enzo  :P

Ik weet dat Conny 2 hele mooie jonge valkjes heeft (bonte witmaskertjes)... heb alleen geen idee of ze nu al gereserveerd zijn... het is in Rotterdam:

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,32023.1785.html

Savanna-c

Wauw wat een mooie zijn het zeg! Maar bij de 2e wil ik wel zeker weten dat het een man is, dus het popje van haar wordt het niet  :-\ Misschien de ander  :) En Rotterdam is wel 3 kwartier rijden, kunnen valkjes daar wel tegen?

Zijn er misschien nog anderen? Ik ben zelf nu ook op het forum een beetje aan het zoeken, maar alles is erg ver weg :(

xxSa

Inge88

8 juli 2012, 21:19:21 #55 Last Edit: 8 juli 2012, 21:39:04 by Inge...
Ik geloof dat het valkje gereserveerd is als het een man blijkt te zijn, dus dan zit hier sowieso niets voor je bij.

Weet je dan ook zeker dat Honsbeek nog valken mannen heeft zitten?

Ja, valkjes kunnen best tegen wat reistijd. Ik had de bodem bedekt met beukensnippers en altijd een stengel trosgierst.
Ik heb voorheen ieder weekend met 2 valkjes heen-en-weer gereisd in de weekenden naar m'n ouders, omdat ik doordeweeks op kamers zat. Een enkele reis duurde bijna 2 uur, dus 4 uur per weekend. En dat heeft het stel 2 jaar lang prima gedaan  :)

P.S:

Nog even gezocht naar je kweker. Volgens mij heeft nu op dit moment zitten:

4 albino's
1 witmasker opaline
1 cinnamon opaline
3 lutino opaline

Ik zie daar jouw valkje niet tussen staan?
Jouw kweker zei dat je valkje een man is, toch?
Ik zit even te gissen, maar van wat ik lees is de cinnamon opaline een man. Maar daarvan zijn de ouders een cinnamon pop & een lutino man...

Hoeveel weken oud is je valkje?

Savanna-c

Haha okee, dus de reistijd is geen probleem ;) Naja, het zou jammer zijn dat als Ruki een popje blijkt na de 1e rui, de andere ook een popje is terwijl ik eigenlijk het liefste een man had gewils, ook vanwege legnoot, Ik zou niet weten hoe *ik* dat op zou lossen, ik weet wel hoe dat moet maar, het lijkt me echt zoooo erg  :-[ En ik wil ook graag in ieder geval 1 man, omdat die wel deuntjes kunnen nadoen en misschien wel wat woordjes over zouden kunnen nemen   ::) Nou in ieder geval melodieus gefluit ;p

xxSa

Inge88

Hoi Savanna,

Vraag morgen even aan je kweker of Ruki niet een cinnamon (bruinige veertjes ipv grijs) opaline valkje is. Dan is het namelijk zeker weten een man! Op de foto kan ik het niet goed zien. En dan zijn de ouders niet de witmasker + lutino opaline,
maar zijn de ouders het tweede koppel dat je kweker heeft: een cinnamon pop & een lutino man  ;)

Dat klopt het namelijk zeker weten dat de kweker vanaf het begin heeft gezegd dat het een man is!

Savanna-c

Heel erg bedankt ik zal het zeker even vragen, uit welk koppel hij dan komt, misschien was die man wel even in de war Haahaha, En hij is trouwens nu volgens mij 8 weken, als ik heyt goed heb  :-X Maar vorige week at hij al half zelfstandig en hij zei dat hij dan deze week wel al helemaal zelfstandig zou eten :)

Ik ben trouwens nog even gaan zoeken, op marktplaats en heb deze gevonden ik vind die met het meeste grijs het liefst wat vinden jullie er van?

http://dieren.marktplaats.nl/vogels-parkieten-en-papegaaien/572889488-tam-handtam-baby-jonge-valkparkieten-lijken-lutino-zijn-bont.html?return=eJw1jkEOgjAQRe9CAksoRTYljcGlKxNP0NAqTUs7oYMajXd3UNy9%2F%2F9LZpSoxcsK1iXBGRNZMmoexm5EBFFVLoIJ5aRmh%2BCVwlQGX%2F2UEkbYP7ysC50kxrzp67w5wETACLQl4C1ja%2FBI4WmBMF10%2Bru4uRMNfVgmM9th7Zetd3eCYwxXk%2FOWs5vyDugVa9AEmmP63igAFskKiAmHqI3knO%2FOp6x7fwCJwkQL&df=1&fta=eNotj1tuwyAQRfeC1Hzzcm0GeQP5qCp1ARZhqIv8ABmcWI2y94LVv4OuuOeOgRaeCTog%2BzYPdzMnohMwJoEcc88umPocgOm4ANXogTeUUj1n%2BPVRp29MNcslWyKs%2B%2BI2b3Xcy3t6wDWso3vjtLRO0WyTd9mtOqTScolx7%2BklhpRtQNdzzuXXZ1UXcTSjI9qX5gQCiMdzU0eBiJux3LjmqIDvEo%2FyD23LRQUrWjxBqK6TFbhrO1uAN0opWoBJQWV7cOYU3pQ5by2KHKLBNMxuHfNPVfMSKCCLOYa6pgzAcw4HYh5Ef%2FzjnWgDFJ6v1x%2FWBGRE&fta_ind=7&fs=1&thumb_click=1#photoGallery

xxSa

Inge88

Die valkjes zien er lief uit. Persoonlijk vind ik de grijze (witmasker bonte) ook het mooist. Wel mooi dicht bij je in de buurt.