3 juni 2024, 03:54:19

Het dagboek van Ruki en Kuifje!

Gestart door Savanna-c, 2 juli 2012, 17:56:53

« vorige - volgende »

Welke naam is leuker?

Bambi
0 (0%)
Pringle
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 0

Poll gesloten: 7 juli 2012, 12:34:31

patty

spannend zeg. ik heb een speel balletje gekocht voor croky das eigenlijk voor katten. daar zit ook een belletje in. ik wacht maar af op mijn nieuwe foto's.... net lekker wezen sporten. pfff daar is het eigenlijk geen weer voor. groetjes. patty

Savanna-c

Bij mij is het weer super!
Maar idd niet om te sporten eerder om te zonnen  8)

En ja super spannend  ;D
Ik kan niet stoppen met me er op verheugen!

xxSa

Savanna-c

7 juli 2012, 14:38:06 #32 Last Edit: 8 juli 2012, 16:19:32 by Savanna-c
Heey,
Ik ben weer naar de dierenwinkel geweest  ::)
En ik heb mijn belletje gevonden na heel veel dierenwinkels bezocht te hebben, een iets groter belletje dan een klein belletje maar precies goed voor een valk! Bij de volgende dierenwinkel heb ik toen nog iets met ringetjes en gekleurde belletjes er in gekocht, het ziet er echt super leuk uit! Ik zal er even een foto van maken als de kooi ingericht is!

Ik heb nog een vraagje:
Zal ik een transportkooitje kopen, of het gewoon met zo'n kartonnen doosje doen?
Dit wil ik misschien wel kopen:
http://www.valkcity.nl/shop/index.php?item=transportkooi-expedition-l&action=article&group_id=14&aid=89&lang=NL

foto's komen nog!
xxxSa

Inge88

7 juli 2012, 15:11:59 #33 Last Edit: 7 juli 2012, 15:38:36 by Inge...
Hoi Savanna,

Ik heb de transportkooi waarvan je het linkje hebt geplaatst, gehad. Maar heb deze vrij snel weer weggedaan, omdat ik 'm persoonlijk te klein vond, de staart van het valkje is net iets langer dan de box. Daarnaast wilde ik op gegeven moment ook 2 valkjes kunnen vervoeren.

Altijd handig om een transportbox te hebben, je kan er zomaar eentje nodig hebben.

http://www.fretten.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=32_171&products_id=3999

Ik heb nu al 5 jaar deze transportbox (andere kleur; rood met grijs) en bevalt nog altijd heel goed. M'n 2 valkjes hebben er al veel ingezeten zonder problemen (verhuizingen, vakantieadres, vervoer in de weekenden van/naar studentenkamer toentertijd).


patty

hoi,
ik heb dit als transportbakje... je weet nooit of ie nog naar de dierenarts moet of zo.


Savanna-c

7 juli 2012, 17:14:56 #35 Last Edit: 8 juli 2012, 16:19:11 by Savanna-c
Citaat van: Inge... op  7 juli 2012, 15:11:59

Altijd handig om een transportbox te hebben, je kan er zomaar eentje nodig hebben.

http://www.fretten.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=32_171&products_id=3999



Citaat van: patty op  7 juli 2012, 16:12:14
hoi,
ik heb dit als transportbakje... je weet nooit of ie nog naar de dierenarts moet of zo.




Wow hier heb ik echt iets aan! IK heb nu hetzelfde transpoortkooitje bestelt als dat van Inge, en wouw patty wat een mooi transport kooitje!

Hier zijn de foto's:











Als er iets verkeerd is hoor ik het graag!

xxSa

patty

mooie foto's hoor. volgens mij ben jij de einigste die blij is als het maandag is. ;D

Savanna-c

7 juli 2012, 19:51:27 #37 Last Edit: 8 juli 2012, 16:18:23 by Savanna-c
haha Ja  ::) ::) ::) ::) ::)
Maar het is toch vakantie dus dan weet ik nooit welke dag het is meestal, nu nog wel maar over 2 weken.........  ::) ::) ::)

Ik ben net weer wat takjes gaan halen, maar vooral voor blaatjes, dan kan hij daar aan plukken, ik ga er trouwens nu gewoon vanuit dat het een mannetje is ik zie wel als het een vrouwtje is!  ;D ;D

Ik heb nu een paar takjes vol met blaadjes op gehangen. Ik hoop dat hij het leuk gaat vinden!

xxxSa

Sven de Valk

Een tip voor je kooi;

Haal het dak eraf dan kan die erop zitten en dan kunnet er eventueel een speelplaats maken :)

Ik heb namelijk Ook doe kooi:)

☺ Pita ☺

Weet je de mutaties van de ouders?
Als ik je valkje zo zie zou ik zeggen het is een pop.
Maar het is makkelijker als je weet welke mutaties de ouders hebben ;)
PS mooie kooi heb je!
Groetjes Petra.

Savanna-c

8 juli 2012, 15:10:19 #40 Last Edit: 8 juli 2012, 16:17:42 by Savanna-c
Tnx!

En
Citaat van: Sven de Valk op  8 juli 2012, 12:42:32
Een tip voor je kooi;

Haal het dak eraf dan kan die erop zitten en dan kunnet er eventueel een speelplaats maken :)

Ik heb namelijk Ook doe kooi:)


Maar ik vind het dakje zo leuk !!!  ::) ::) ::)

Citaat van: ☺ Pita ☺ op  8 juli 2012, 14:33:04
Weet je de mutaties van de ouders?
Als ik je valkje zo zie zou ik zeggen het is een pop.
Maar het is makkelijker als je weet welke mutaties de ouders hebben ;)
PS mooie kooi heb je!
Groetjes Petra.


Ja ik weet de mutatie's van de ouders hier komen ze:

Lutino Opaline Pop en Witmasker Man

Zo pffff net klaar met mijn kamer HELEMAAAAAL afstoffen... Ik moet alleen nog mijn enorme kast, daar kan ik niet bij er ligt waarschijnlijk een super dikke laag stof op  :-\
Is stof erg schadelijk voor valkparkieten?

xxSa

*Esther*

Citaat van: Savanna-c op  8 juli 2012, 15:10:19
................
Is stof erg schadelijk voor valkparkieten?

xxSa


;D Valkparkietenstof is schadelijk voor mensen!

Savanna-c

8 juli 2012, 15:53:43 #42 Last Edit: 8 juli 2012, 16:18:02 by Savanna-c
Citaat van: *Esther* op  8 juli 2012, 15:38:29

;D Valkparkietenstof is schadelijk voor mensen!


Ja dat wist ik al  ;) Maar normaal stof, dat niet van een valkparkiet komt, is dat slecht voor valkjes, of maakt het echt niets uit, Ik krijg een luchtreinigerding en dat laat al het stof naar beneden gaan, zodat het niet in de lucht zit maar op de vloer of meubels, en dat kan je dan makkelijk weghalen met een stofdoek natuurlijk  ;)


Savanna-c

Wauw, wat gaat de tijd snel!
Morgen mag ik hem al op komen halen ♡


I <3 Ruki

Maar zit nu wel al na te denken over de volgende hoor  ::)
Die gaat Ariki heten  ::)


Inge88

8 juli 2012, 17:30:05 #44 Last Edit: 8 juli 2012, 17:37:36 by Inge...
Leuk zeg!
En je bent al na aan het denken over de volgende... al enig idee wat voor mutatie je wilt?

Wat betreft Ruki.
Volgens mij moet de vader een witmasker split opaline/gepareld zijn, anders kan er nooit een opaline valkje uit dit ouderpaar komen.

Dus:
vader: witmasker split opaline
moeder: lutino opaline

nageslacht zou zijn:
man:
50% opaline split lutino witmasker
50% wildkleur split opaline lutino witmasker

pop:
50% opaline split witmasker
50% wildkleur split witmasker

dus je valkje kan zowel een pop als man zijn. Als het een man is dan zul je dat gauw genoeg merken wanneer het na een paar maanden allerlei verschillende fluit-geluidjes probeert naast de gewone roep-geluidjes. Ik was er bij Paddy in elk geval al heel snel achter.
En uiteindelijk verliest een man z'n parels vanaf een maand of 6 en dan houdt je visueel een wildkleur valkje over.