Smiley's Dagboek!!! !! Het gaat super met Ajani !!

Gestart door smiley, 25 mei 2009, 00:44:04

« vorige - volgende »

smiley

Hallo Allemaal

Even weer een paar foto's van de kleintjes  ;D ;D

met z'n tweeen

jongste kleintje

En dan Stormy en haar dochter zo liefff !!

De oudste is al uitgevlogen ,maar gaat nog vaak terug naar binnen .
Dan gaat ze naast haar broer of zus zitten ...

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

TheaV

Om te :-*
Wat lief!! En mooi!
Steeds weer genieten, he??

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

smiley

Hallo Allemaal

Zoals de titel al aan gaf is totaal onverwachts Stormy toch nog overleden .
En omdat ik wilde weten waarom dit is gebeurt ,heb ik sectie laten doen .
Uit deze sectie is gekomen dat ze een gescheurde eifollikel had ,en dat is ontstaat door een zeer ernstig calcium tekort .
Door zwakte na de AB kuren is ze niet meer op peil gekomen met haar calcium .
En haar lichaam heeft het daardoor erg zwaar gehad ,daardoor legde ze ook die 2 dunne schaal eieren.
Ik ben nu compleet klaar met de kweek dit jaar ,heb er mijn zakken van vol !!
Een hobby moet wel leuk blijven maar met 2 koppels grote problemen hebben .
En dan ook nog een dode pop  :'( :'( kan er echt niet meer om lachen.
Gelukkig ook nog een goed nieuwtje Shai is inmiddels gevallen voor mijn alleenstaande Albino pop.
Dus ook Gifty is nu aan de man  ;) ;)

Groetjes Conny

Jeroenw

Zwaar :censuur

Het is nu niet meer leuk. Maar onthoud altijd ,na slechte tijden komt ook goede tijden weer aan, vol houden hoor met deze leuke hobby
Ook al valt het nu nog zwaar, des te meer ga je dadelijk volop en dankbaar weer van de goede tijden. extra van genieten , en die komt eraan  zeker weten :)

Veel kracht hoop troost liefde gewenst sterkte
Met het enorme verlies

Jeroen

TheaV

Jeetje... Conny, wat erg!!
Na alles wat je gedaan hebt,.... Toch nog!!
Heel veel sterkte en jij hebt gedaan wat je kon.
Tevens weet je ook waarom dit zo moest zijn...... Hoe erg ook, maar geen vraagtekens.

Kanmij voorstellen dat je er even genoeg van hebt......
Kop op en :-*
En je ziet..... Er komen ook nog leuke dingen voor, en wie weet wat er van komt......

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Gerdy

jeetje..dit is inderdaad niet leuk meer..

helaas kan dit dus gebeuren..bij mij gaat het ook niet zoals het zou moeten gaan.

maar koppie op..er komen betere tijden.

sterkte met het verlies van je mooie lieve Stormy

gr gerdy

Alexandra

owjee ... sterkte ...

Gelukkig gaat het met Fay goed ... ze is wel nog steeds vrij rustig .. (vind ik niet zo erg ...) 
Ze zit nu nog binnen met de rest .. maar de jongen van buiten zijn uitgevlogen dus daar wil ik vandaag of morgen de blokken weghalen en dan kan ze naar buiten in de voliere met de rest.

De bedoeling is dan, dat ik nog 3 valken binnen hou en de rest lekker buiten in de voliere en dan kijken we in het voorjaar wel weer verder ...

grts Alexandra

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

Inge88

Wat erg van Stormy.  :( Sterkte! Zo is kweken inderdaad niet leuk meer  :-\ Hoe oud is Stormy geworden?

smiley

Hallo Allemaal

Reuze bedankt voor jullie lieven berichtjes ,dat doet een mens heel erg goed .

Hallo Inge
Stormy is maar 4 jaar geworden en ondanks dat ik er nog 11 heb zitten mis ik mijn babbelaar .
Stormy gaf altijd antwoord als je haar riep en zolang ze dat deed was alles in orde .
Werd ze stil dan was er iets mis !! zo ook deze keer ...

Hoi Thea

Gelukkig was het niet iets besmettelijk en ook iets waar ik van geleerd hebt .
Calcium tekort is een slechte zaak ,dus moet het extra worden aangevoerd .
En alleen sepia en een kalkblok is dus niet voldoende ...
Vanaf nu krijgen ze standaard 1x per week het door hun water ,en dan maar hopen dat ze weer op peil komen .

En Fay nog steeds stil  :o daar kijk ik verbaasd van op !!
Heb nog een filmpje van haar ...ga even kijken hoe ik dat bij jou krijg .( ben zo goed op de PC )

Even geen blokken meer hier ,maar gewoon genieten van mijn valkjes  ;)
En van mijn 7 logeetjes  ::) ::) nee hoor ben niet gek is maar voor 1 week ......

Groetjes Conny

Larissa

hey meis

Jeetje wat een enorm gemis, lieve Stormy er niet meer.
Dikke knuff van deze kant uit en kop op
snap heel goed dat je er ff de balen van hebt

Kusjes

smiley

Hallo Allemaal

Even weer een up-date vanuit Rotterdam  ;)
Na het overlijden van Stormy heeft pappa Shai nog 10 dagen de kleintjes gevoerd .
Om er vervolgens opeens mee te stoppen bij de jongste ,en juist die jongste was nog niet zelfstandig !!
Hij liep al een week achter in zijn ontwikkeling en was ook nog eens een week jonger dan zijn zusje .
Toen ik probeerde hem aan de pap te krijgen lukte dat niet en hij begon af te vallen .
Ik heb hem toen snel naar een vriendin gebracht die hem geprobeerd heeft met de kropnaald te voeren .
Ook dit ging niet echt super en het ventje viel nog meer af .
Met het spuitje kreeg ze er iets in maar niet genoeg en zijn gewicht zakte nog verder naar beneden .
Ik heb hem toen bij haar opgehaald en hem de volgende dag naar mijn eigen dierenarts gebracht .
Daar heeft hij 3 dagen gezeten en kwamen ze er achter dat hij een maag darm infectie had ..
Dat verklaarde dus ook waarom hij niet wilde eten, het afvallen en het moeilijke voeren met de kropnaald .
En dat hij maar een beetje wezenloos voor zich uit zat te staren .
Toen ik hem terug haalde woog hij nog maar 53 gram van de 84 en ik durfde niet te hopen dat hij het zou redden .
Elke 2 uur pap en toen elke 3 uur en nu elke 4 uur en uitbouwen naar zelf eten .
Vandaag zijn we een week verder en het kleine zieke mannetje waarvan ik niet had verwacht dat hij er bovenop zou komen.
Woog vanmorgen alweer 68 gram en klimt voor de derde keer van het randje van de dood .
Dit ventje blijft dan ook hier en heeft de naam Ajani gekregen ,de naam betekend hij die de strijd wint !!
En ik durf nu wel voorzichtig te zeggen dat hij hem gaat winnen ,maar daarbij heeft hij ook mijn hart gewonnen  :-*

Groetjes Conny

carco

Klik op het plaatje voor onze site!

Gerdy

trots dapper ventje...ik kan me voorstellen dat hij bij jou mag blijven wonen..

Cherro

Een hoop ellende inderdaad! Gatver Conny :( Wat zul jij je ellendig hebben gevoeld :(

Maar Ajani (schitterende naam!) gaat er dankzij jouw goede zorgen bovenopkomen, en drie keer is scheepsrecht, dus hij gaat gewoon een grote flinke valk worden bij jou :-*

Dikke knuff! En Ajani, zet m op!!  :-*

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Inge88