12 mei 2025, 20:28:00

eitjes schouwen

Gestart door Cyanic, 23 juni 2012, 10:30:19

« vorige - volgende »

Cyanic

hallo

ik vond gister het eerste ei die er waarschijnlijk al een dag lag omdat er vannochtend 2 eieren lagen.

nu ben ik natuurlijk benieuwd of er wat in zit ja of nee
nu wil ik ze over ongeveer een week 10 dagen even bekijken
nu is mijn vraag hoe moet ik dit aanpakken? wachten tot dat beide vogels uit het broedblok zijn? als dat ooit gebeurt

alvast bedankt
valkenknuffel van Cody

Alexandra

Je moet wel een schouwlampje hebben of iets van een zaklampje (geloof dat dat ook werkt)
Zodra ik bij mij in de voliere kom, en ik tik zachtje tegen het blok aan, of doe heel voorzichtig de zijkant open, dan gaan bij mij papa en mama al vanzelf naar buiten ... dus kun je de eitjes rustig bekijken...

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

Jeroenw

en als je een schouwlamp heb of een zaklamp
schijn je door het ronde kant van het ei. als hij enkele dagen in jouw geval tien dagen oud is dan zie je de aderen erdoor lopen ook het jong , zie voor beeld mijn handtekening deze is minus 4 dagen als ik het goed heb

Sven de Valk

dat is helemaal goed :) bevrucht dus zoals je al wist :)

Cyanic

Citaat van: Jeroenw op 23 juni 2012, 14:53:38
en als je een schouwlamp heb of een zaklamp
schijn je door het ronde kant van het ei. als hij enkele dagen in jouw geval tien dagen oud is dan zie je de aderen erdoor lopen ook het jong , zie voor beeld mijn handtekening deze is minus 4 dagen als ik het goed heb

ze moeten er vier dagen op gebroed hebben toch of niet? ik wil eigenlijk kijken als al de eieren er zijn ze heeft er nu als het goed is 3
valkenknuffel van Cody

Rissiejjj

Ja na 4 dagen broeden heb je het beeld van de handtekening van Jeroen als ze bevrucht zijn.
zelf schouw ik het liefst op dag 4, dan is alles nog heel erg duidelijk zichtbaar omdat je echt alleen die bloedvaten enz nog maar hebt. Als je langer wacht gaat het eitje al wat voller zitten.
En de ouders wennen ook meteen aan met de handen in het blok gaan.

Cyanic

Citaat van: Rissiejjj op 25 juni 2012, 09:01:26
Ja na 4 dagen broeden heb je het beeld van de handtekening van Jeroen als ze bevrucht zijn.
zelf schouw ik het liefst op dag 4, dan is alles nog heel erg duidelijk zichtbaar omdat je echt alleen die bloedvaten enz nog maar hebt. Als je langer wacht gaat het eitje al wat voller zitten.
En de ouders wennen ook meteen aan met de handen in het blok gaan.

hoe bedoel je op dag 4? als alle eieren er zijn? of bij elk ei op dag 4
valkenknuffel van Cody

Rissiejjj

Ik schouw bij elk ei op dag 4.
Dus ik schouw meerdere keren per blok, iedere keer als een nieuw eitje op dag 4 zit schouw ik weer en zo verder.

Cyanic

oke nou had vandaag beetje geluk mannetje was uit het blok en vrouwtje zat er in, die zat op dat moment op 1 ei en de andere twee lagen wat meer naar voren en 1 eitje is bevrucht die is vandaag 4 dagen
valkenknuffel van Cody

Jeroenw

gefeliciteerd goed nieuws :D

gr jeroen

Cyanic

Citaat van: Jeroenw op 26 juni 2012, 01:27:16
gefeliciteerd goed nieuws :D

gr jeroen

ja echt wel  ;D wil morgen eigenlijk weer even kijken proberen weet niet of ik het vrouwtje eruit krijg
valkenknuffel van Cody

Cyanic

het is bij 5 eitjes gebleven geloof ik.
er zijn 4 bevrucht laatste is nog geen 4 dagen maar denk dat het wel goed is laat ze nu met rust.

ze zitten  allebei  dag en nacht gezellig met zn tween in het broedblok en af en toe komen ze om en om er even uit om te eten enz.

hoe gaat het met uitkomen? is tussen 18 -21 dagen toch is dat vanaf het tweede ei? volgens mij waren ze met het eerste ei al veel in het broedblok
valkenknuffel van Cody

Jeroenw

1 juli 2012, 23:14:44 #12 Last Edit: 4 juli 2012, 23:02:58 by Jeroenw
Dan is het vanaf de eerste ei als ze al bij 1e ei aan het broeden zijn
excuses lekkere duidelijk antwoord het is na 19 dagen komt de eerste ei uit

en gaat in deze volgorde bv 1e ei komt na 19 dagen maandag uit
dan woensdag het tweede ei
en vrijdag de derde ei zo an zo an ;D

smiley

hoi

Gemiddeld komt het eerste ei uit op dag 19 ,soms iets eerder soms iets later .
Omdat ze meestal pas echt gaan broeden als ei twee er is soms zelfs bij ei 3 .

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Cyanic

ze zaten met het eerste ei al in het broedblok ben daarom gaan kijken en vond dus een ei maar we zien het wel.
valkenknuffel van Cody