9 mei 2025, 17:39:06

vleugels wijd open

Gestart door beatrice, 16 februari 2004, 16:11:55

« vorige - volgende »

beatrice

Cesar doet soms raar, hij spreidt zijn vleugels wijd open en maakt dan kleine geluidjes en knikt met zijn kopje.  :-/Alleen als hij uit zijn kooi is en op mijn schouder zit of in de luchter en ook dikwijls als Zoë mijn boxer bij mij staat. Is dat uitdaging of een soort van verdediging?
groetjes
béatrice

Paul

Hoi Beatrice,

Dit is duidelijk mannengedrag dan proberen ze hun partner het hof te maken :-)
Aangezien Cesar alleen zit ziet hij jou als partner en probeert ie jou te versieren :-)
Ik heb hier ook een paar hele tamme die dat ook bij mij zo doen.
Ze doen inderdaad de vleugels wijd en maken piepgeluidjes en soms hele fluitconcerten.
Het is geen verdedeging hoor maar echt broeds gedrag.
Op de foto zie je Stan ook met zijn vleugels zo wijd zitten dat doen ze om indruk te maken op hun partner :-)

Groetjes, Paul

Beatrice Ginckels

Hi Paul,

Cesar zet zijn vleugels werkelijk hoog open, hij is heel mooi zo, ik zou eens een fotootje doorsturen maar weet niet hoe het moet.Hij knabbelt ook aan mijn oor als hij op mijn schouder zit en streelt met zijn kopje mijn wang. Hij geeft hele fluitconcerten zelfs in de wagen. Ik bof eigenlijk met dit valkje.
Groetjes
béatrice

Paul

Hoi Beatrice,

Je kan altijd een foto naar mijn mail sturen dan zet ik hem hier voor je neer.
Cesar is inderdaad een hele liee valkparkiet :-)
Ik snap nog niet dat de mensen waar hij eerst zat niet meer moeite hebben gedaan om hem te vinden.
Je moet hem ook niet zo maar wegdoen naar de eerste de beste dat zou echt jammer zijn want Cesar verdient een huisje waar ie lekker aandacht krijgt zoals bij jullie :-)

Groetjes, Paul

beatrice

Cesaartje gaat nooit bij ons weg hoor, het is bijna één jaar dat hij is komen aanvliegen en ik ben echt blij dat ik hem terug uit het opvang gehaald heb. Ik zend je morgen een nieuwe Cesar foto
tot dan
béatrice

Paul

Hoi Beatrice,

In het begin toen je Cesar net had zat je er over te denken om een ander baasje voor hem te zoeken.
Ik ben blij dat je het niet gedaan hebt want bij jullie heeft ie het reuze naar zijn zin zo te zien :-)
En voor een vogel is het ook niet leuk om steeds te verhuizen.
Ik denk dat Cesar een echte huiskamervogel is en erg gericht op mensen dus je hebt kans dat ie het in een volliere helemaal niet fijn vind.
Mijn eerste valkje heeft ook 10 jaar alleen gezeten en die zal zich in een volliere echt niet fijn voelen want hij wil echt geen andere valkjes in zijn buurt hebben.

Groetjes, Paul

giovanni

16 februari 2004, 23:53:38 #6 Last Edit: 16 februari 2004, 23:54:45 by giovanni
hellow

das weer eens toevallig, gisteren zag ik dat bij mijn beide valkjes ook voor het eerst. :) Dat was toen mijn kuifke whoopie wou bespringen, maar whoopie had er weer geen oog naar :-/ ze is niet geïnteresseerd zou je zo denken :) Na dit ging kuifke op de schommel zitten en buigde zich bijna helemaal horizontaal naar beneden, met de vleugels en de staartveren wijd open. (dacht, was ik ook maar zo lenig ;)) En zo'n 5min later deed whoopie dit ook. Hopelijk was dit broedsgedrag... ;)

Paul

Hoi Beatrice,

Hier zijn de foto's die je me stuurde van Cesar en Zoë.
Zo te zien ontbreekt het Cesar nergens aan :-)
Hij heeft mooi speelgoed in de kooi hangen en lekkere trosgierst zie ik al :-)
Cesar heeft ook een hele mooie lange kuif.

Hier is de Foto van Zoë en het is wel fijn dat ze goed met elkaar op kunnen schieten :-)

Groetjes, Paul

Beatrice Ginckels

Dank je wel Paul in België zeggen we" ik ben zo fier als een gieter" met mijn beestjes op de site :D