10 mei 2025, 01:47:32

ander geluidje..

Gestart door breezer, 14 februari 2004, 03:23:03

« vorige - volgende »

breezer

Hallo,

Ik ben er nog steeds niet uit, wat Beatle nou eigenlijk is, een paar kwekers zijn aan e hand van de kleuren dat het een pop is, maar zij/hij maakt wel een ander geluid dan mijn twee poppen dit geluidje kun je horen op de volgende website:  http://computrends.com/tieltunes/ en dan onder het kopje Bark, het geluid is echt hetzelfde, maar Bealte heeft er geen deuntje bij, heeft dan overdag ook maar weinig geluiden om zich heen ja twee poppen maar die zeggen ook niet veel  :D  :-/ :D.
Verder loopt hij/zij wel erg veel over de stok heen te paraderen maar niet echt met gespreide vleugels.

Nog iets anders ik had eerst Bikkel samen met een dwergpapegaaitje zitten deze is helaas weggevlogen, maar dat was een mannetje en bikkel is een vrouwtje en Bikkel liet altijd haar kuif wassen door Floris en nu Floris weg is hebben we Breezer ook een pop en die mag niet eens in de buurt komen en nu bied Bikkel weer wel haar kuif aan aan Bealte????? :-/ Kan dit wat te betekenen hebben?
Beatle is nu 6 maanden.

Groetjes Ramona

Cybergirlie

Hoi Ramona,

Dat geluidje wat Beatle maakt lijkt wel van een mannetje hoor.Ik heb ook ooit een koppel gehad en dat mannetje deed precies hetzelfde.
Dus ik denk dat Beatle toch een mannetje is.

Groetjes Cybergirlie

Theetje

14 februari 2004, 13:58:49 #2 Last Edit: 14 februari 2004, 13:59:42 by Theetje
Hoi Ramona,

Moeilijk te horen of het een man of pop is hoor. De meeste poppen maken dit geluid inderdaad niet zo veel, maar ik heb ook een pop zitten en dat is 100% zeker een pop en die maakt ook deze geluiden.

Ik weet dat Lique zelfs een pratende en fluitende pop heeft. Dus het hoeft niet altijd wat te zeggen.

Mijn popje Lizzy dribbelt ook op haar stok heen en weer en heft zelfs af en toe de vleugels op terwijl het echt een popje is. (tenzij ik ineens in het bezit ben van een zwartkop, maar dat lijkt mij uitgesloten). Dus ik vind het moeilijk te zeggen.

Maar als ervaren mensen zeggen dat het een pop is zullen die waarschijnlijk aan de mutatie of de mutaties van de ouders wel weten waar ze dit op baseren.

Welke mutatie is Beatle? kun je hier wat meer over vertellen hoe haar/zijn verenpatroon er uit ziet? Misschien een foto ozfo, want het fluiten op zich is niet altijd van betekenis. Kijk maar naar mijn lieve Lizzy.

Groetjes

Theetje

giovanni

hellow

ikzelf heb ook een fluitend popje, en ze heeft verschillende deuntjes, dus neej, je kan het daaraan ook niet zeker weten. En het feit dat mannetjes sneller deuntjes nafluiten dan vrouwtjes is ook niet te vertrouwen als geslachtsbepaler. Want mijn beide valkjes fluiten me na.

grtjs

Paul

Hoi,

Ik heb hier ook een stuk of 4 valkjes die praten en fuiten en het zijn allemaal mannen.
De popjes doen dit hier totaal niet.
Bij een valkje alleen is het vaak anders dan dat je er meerdere hebt.
Het is ook moeilijker om een valkje wat te leren als je er meerdere hebt want ze nemen veel sneller van elkaar dingen over.

Groetjes, Paul

breezer

hoi theetje

Je vroeg wat voor mutatie Beatle was, ze/hij is volgens de kenners hier op het forum een bonte geparelde cinnamon, en welk patroon van welke veren wil je graag weten?
Dan kan ik daar ff een foto van maken, ze/hij is nu met de eerste rui bezig....

Ik hoor het wel.

Groetjes Ramona

Theetje

Hoi Ramona,

Als ze nu met de eerste rui bezig is zie je het binnenkort vanzelf. Als de parels minder worden heb je een man omdat die zijn parels dus niet houd. Bij mijn bonte pop zitten er vlekjes onder de vleugels en is de staart gemarmerd, maar die is al door de 1e rui heen. Bij jouw valkje kunnen de staartveren bijvoorbeeld nog uitvallen met de rui en er kunnen eventueel volledig gekleurde veren voor terugkomen.

Het is echt heel moeilijk om er iets van te zeggen zo. Als het goed is zul je het over korte tijd kunnen zien na de eerste rui.

Even afwachten dus nog

Groetjes

Theetje