30 april 2025, 21:20:24

luchtvochtigheid in huis?

Gestart door pinopluck, 31 mei 2012, 00:38:51

« vorige - volgende »

pinopluck

Hallo allemaal, zoals jullie hebben kunnen lezen hebben onze valkjes inmiddels 2 eitjes gelegd. Ze zijn al zo'n 3 jaar  :-* bij elkaar en het is redelijk vanzelf gegaan met paren etc. Nu lees ik hier op de site over de luchtvochtigheid. De valkjes zitten in de woonkamer in een grote hoge hoekkooi met veel ruimte. Ik heb nog geen metertje in de woonkamer. Krijgen de jongen problemen met uit het eitje komen als de luchtvochtigheid niet hoog genoeg is? Is het ook goed om af en toe de eitjes te besproeien? Hoe kan ik op een makkelijke manier de vochtigheid verhogen als dit nodig mocht zijn?  

Patrick

Bakje in de kooi hangen zodat het koppel kan badderen is voldoende. Nooit koud water of warm water over de eieren sproeien.
Zolang je de kooi niet bij een cv hebt staan die brand of warm is hoef je je geen zorgen te maken dan ;-)
Kweek koppels weten dit altijd zelf wel te regelen als ze beschikken oven bad water.
Teveel vocht in het blok is ook weer niet goed voor de eitjes dus geen paniek ;-)
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

pinopluck

Hallo Patrick, klopt precies, het popje ging badderen en toen ze weer wat minder nat was, ging ze broeden, zet doet het helemaal zelf ! Zo leuk om te zien, man en pop wisselen elkaar af. Ik heb een nieuwe topic geplaatst met een foto van 1 van de eitjes belicht, misschien wil je daar even kijken of dit een bevrucht eitje zou kunnen zijn? Ben heel benieuwd naar de reacties.

In ieder geval bedankt voor deze reactie.