1 mei 2025, 16:15:24

Toch is benieuwd - voeren

Gestart door Rissiejjj, 7 juni 2012, 20:54:31

« vorige - volgende »

Rissiejjj

Ik lees hier regelmatig dat de jongen de eerste 24 uur niet gevoerd worden.
Naja ben er dus is echt op gaan letten, bij mijn andere koppeltje dacht ik wel al dat ze snel gevoerd werden, maar wist het niet 100% zeker.
Naja vandaag zouden er weer donsjes uitkomen, dus ik ben op gaan letten. Vanochtend met blokcontrole rolde net het laatste donsje uit het ei. Dit was rond half 11. En tegen 1 uur waren alle 3 de donsjes al gevoerd, 2 ervan zijn vannacht ergens uit het ei gekomen en de laatste dus vanochtend om half 11.
Is mijn koppel nou zo snel met voeren of hoe moet ik dit precies zien? want er word toch vaak gezegd dat ze de eerste 24 uur leven op de dooierrest, waarom dan al zo snel gevoerd?

Zijn gewoon dingen die ik me afvraag, vorige ronde heeft dit koppel super goed werk verricht dus maak me bij dat koppel nergens zorgen om, maar vraag het me gewoon af of het nou noodzakelijk is dat de ouders al voeren, of dat ze dat gewoon uhh ja gewoon doen?

Ben benieuwd naar jullie meningen.

Rianne

Ik denk dat er de eerste 24 uur geen noodzaak is om zelf te gaan voeren mochten de ouders dit niet gedaan hebben. Als het jong uitgerust is van het uit het ei kruipen, gaat het bedelen en daar gaat het geen klokje voor zetten ;)

Rissiejjj

Dank je voor je reactie.
Ik was er gewoon is benieuwd naar.
Inmiddels is donsje 4 hier uit het ei gekropen en ook die doet het goed, heb dus niks te klagen:D

pinopluck

Wat leuk dat het zo goed gaat bij jou met de donsjes. Wij hebben ons eerste nestje. Het eerste eitje is 28 mei gelegd en ik heb de eitjes nu snel bekeken met een lampje en er een foto van gemaakt. Ik heb een nieuwe topic aangemaakt en hoop dat iemand antwoord kan geven op onze vraag. Is dit eitje van de foto bevrucht, of niet, of kun je het nu nog niet zien? Misschien wil je mijn topic even bekijken?

Heb je ook foto's van de donsjes ?