9 mei 2025, 02:58:47

Valkparkiet giert sinds verhuizing

Gestart door winchris, 28 mei 2012, 16:23:52

« vorige - volgende »

winchris

Beste forum leden,

Allereerst ik ben nieuw op dit forum. Ik heb me geregistreerd omdat ik een vraag heb.

Ongeveer twee maanden terug zijn wij verhuisd en sinds dien stop onze valkparkiet maar niet met gieren. Op een andere plek in huis helpt ook niet. Ze is alleen stil zodra er een tafelkleed overheen wordt gelegd. In ons vorig huis was ze wel stil.

Weet iemand misschien waarom onze valkparkiet zoveel giert en wat we daar tegen kunnen doen?

Ze is ongeveer 7 jaar en het is een vrouwtje.

Alvast bedankt

MVG,
Christiaan

animallovertje

misschien mist ze een maatje?
valkparkieten zijn groepsdieren en leven in de natuur in een grote groep.
ik persoonlijk ben er niet zo voor om een valkje alleen te houden.
misschien mist jouw valkje ook wel een ander valkje en zit die daarom zo te schreeuwen om aandacht?
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

winchris

Bedankt voor je reactie.

Onze valkparkiet was altijd al alleen en ziet ons net zoveel als bij ons oude huis.

Kan het dan ook zijn dat ze er ineens naar verlangt?

Inge88

Kan het zijn dat je valkje in deze woning meer vogelgeluiden van buiten hoort waar ze op reageert?

winchris

Dat zou best kunnen. De vorige woning was op een flat. Nu wonen we in een huisje op de grond. Ook zijn daar meer bomen omheen.

Kunnen we daar iets aan doen ?

Inge88

Daar kun je eigenlijk niets aan doen. Valkjes horen goed, dus even een raam dicht doen, werkt eigenlijk ook niet. Je hoort nu wel meer buitenvogels, omdat het lente is...

Ben bang dat ik hier geen antwoord op weet.

Misschien kun je je valkje wat bezighouden door bijvoorbeeld de kooi anders in te richten. Dit is eigenlijk de enige suggestie die ik kan doen.

Ik hoop dat er nog wat anderen reageren, die iets kunnen zeggen.

winchris

Oke ik zal wel even kijken wat ik doe. Misschien weet iemand anders er meer van. Bedankt voor uw reactie!