Florijn legt steeds eitjes helpppppp!!!!

Gestart door Marian2011, 27 mei 2012, 11:53:02

« vorige - volgende »

Marian2011

Ik heb toch een vraag; Florijn is een 6jarig popje en ze legt redelijk vaak eitjes..in bijna een jaar tijd wel 4x eitjes gelegd...waar kan dit aan liggen? Ze is gek om gesproeit te worden...maar moet ik daar helemaal mee stoppen? Stimuleert dat broedgedrag van haar?? Of mist ze dan toch een maatje? Al merk ik dat niet aan haar? Of doet ze het dat uit puur verveling? Ze heeft speeltjes..mag er vaak uit om lekker rond te vliegen...ik snap er helemaal niks van...waarom ze dat zo vaak doet...ze zal er toch wel een keer genoeg van krijgen dat er niks uit komt.
Een vriendin heeft ook een popje van dezelfde leeftijd en die heeft dat maar een keer eitjes gelegd en het was over...en die gaat regelmatig mee onder de douche....begrijp er niks van....

Dus wie kan mij daar goed mee helpen???

Lin

Sproeien bevordert inderdaad dit gedrag. Hier zou je mee kunnen stoppen. Legt ze telkens op dezelfde plaats?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Marian2011

Ja altijd in de rechter kant in de hoeken...maar ik heb samen besloten met een vriendin van mij dat ze daar bij haar valkje Louie in mag om te proberen...die is namelijk helemaal gek van haar en ze hebben een grote kamervoilere..maar ik heb een hele tijd haar niet gesproeid maar ze blijft broedgedrag vertonen...op haar stokje zichzelf stimuleren...