27 april 2024, 22:30:11

Paddy & Indy

Gestart door Inge88, 13 mei 2012, 13:08:49

« vorige - volgende »

Inge88

8 juli 2012, 18:57:39 #105 Last Edit: 8 juli 2012, 19:12:12 by Inge...
Citaat van: Saar op  7 juli 2012, 22:22:34
Ja zeker! maar het is zo onwerkelijk...
Al zo lang leven we er naar toe, en dan is t zo ver en dan geloof ik t bijna niet ::) Wij zijn nu druk bezig met de financiering.. En t vreet zoveel tijd en energie! Wij zijn 15-6 gaan kijken, 18-6 gesprek met de hyp. adviseur, bod gedaan, bod werd afgewezen, weer bod gedaan, werd ik 19-6 gebeld dat t huis van ons was... En sinds die tijd blijven we heen en weer rennen :o Alles is opgestuurd, en nu is het wachten op de bank.. Nu zijn we al getoetst en zo dus daar maken we ons geen zorgen over. 10-8 gaan we het huis leeg inspecteren en dan de 13e sleuteloverdracht. 10 juli moet de hypotheek geregeld zijn ( kan nog een week uitgesteld worden als de bank langzaam is ) en de bankgarant de 24e... Dus voor ons allemaal spannend!

Maar de verkoopmakelaar van jullie heeft wel enorme haast...  :o :o :o Ik zou zelf ook gewoon half augustus aanhouden hoor... er moet zoooooo veel geregeld worden.. die twee extra weken kan t huis ook nog wel even leeg staan vind ik  ;)


Jeetje, wat is dat snel gegaan bij jullie! In Ijsselstein lees ik in je boekje, ik heb 3 jaar geleden zelf nog een paar maanden in Nieuwegein gewoond. Ook een huis met alles erop-en-eraan? En gaan jullie direct verhuizen na overdracht?

Even denken. Wij hebben op 28 april de eerste bezichtiging gehad, de tweede op 12 mei en het bod gedaan op 19 mei. Uiteindelijk is het bod geaccepteerd op 16 juni na fikse onderhandeling, wij hielden onze poot stijf, waardoor verkopende partij uiteindelijk 32.500 euro is gezakt!! Koopcontract getekend op 20 juni + gesprek hypotheekadviseur. 17 juli hebben we overleg over de aangevraagde offerte door onze hypotheekadviseur en 24 juli moet 't rond zijn. 1 augustus moet de waarborgsom bij de notaris zijn... en dan dus hopelijk ook de nodige stukken... zodat de overdracht half augustus kan plaatsvinden.
Overdrachtsdatum staat nu nog op 14 september, maar dat was enkel om ons de ruimte te geven bij het regelen van de zaken. Er werd al meteen gesproken over half augustus :-)

Ik denk dat we een datum kunnen vaststellen wanneer de financiering rond is. vrijdag 17 augustus vind ik wel wat. En dan 31 augustus verhuizen!

Ja, ik moet ook nog vrije dagen aanvragen op m'n werk etc!

Citaat van: Savanna-c op  8 juli 2012, 15:15:40
Ik heb idd heel veel aan je reactie gehad, Maar wat erg! Heb je nu helemaal geen kuikens meer? (jongen van een valkje mag je toch ook kuikentjes noemen?) Echt heel erg  :-\ :-\ :-\ :-\ Ik duim voor je dat je volgende nest goed gaat!  ;)
Ik denk er nog wel over om het dakje er af te halen :) Maar het ziet er zo schattig uit  ::) En ja echt heel goedkoop vind ik ook!!!! ;D



Nee, helemaal geen kuikens meer. Je mag een jong ook een kuiken noemen :-)
Wat betreft het dakje is het ook persoonlijk natuurlijk. En als je je valkje hebt, kom je er gauw genoeg achter of je het handig vind.

Savanna-c

Echt zo sneu, arm kuikentje  :'(  En ja ik denk het ook het dakje kan er altijd nog af  :)

Saar

Citaat van: Inge... op  8 juli 2012, 18:57:39
Citaat van: Saar op  7 juli 2012, 22:22:34
Ja zeker! maar het is zo onwerkelijk...
Al zo lang leven we er naar toe, en dan is t zo ver en dan geloof ik t bijna niet ::) Wij zijn nu druk bezig met de financiering.. En t vreet zoveel tijd en energie! Wij zijn 15-6 gaan kijken, 18-6 gesprek met de hyp. adviseur, bod gedaan, bod werd afgewezen, weer bod gedaan, werd ik 19-6 gebeld dat t huis van ons was... En sinds die tijd blijven we heen en weer rennen :o Alles is opgestuurd, en nu is het wachten op de bank.. Nu zijn we al getoetst en zo dus daar maken we ons geen zorgen over. 10-8 gaan we het huis leeg inspecteren en dan de 13e sleuteloverdracht. 10 juli moet de hypotheek geregeld zijn ( kan nog een week uitgesteld worden als de bank langzaam is ) en de bankgarant de 24e... Dus voor ons allemaal spannend!

Maar de verkoopmakelaar van jullie heeft wel enorme haast...  :o :o :o Ik zou zelf ook gewoon half augustus aanhouden hoor... er moet zoooooo veel geregeld worden.. die twee extra weken kan t huis ook nog wel even leeg staan vind ik  ;)


Jeetje, wat is dat snel gegaan bij jullie! In Ijsselstein lees ik in je boekje, ik heb 3 jaar geleden zelf nog een paar maanden in Nieuwegein gewoond. Ook een huis met alles erop-en-eraan? En gaan jullie direct verhuizen na overdracht?

Even denken. Wij hebben op 28 april de eerste bezichtiging gehad, de tweede op 12 mei en het bod gedaan op 19 mei. Uiteindelijk is het bod geaccepteerd op 16 juni na fikse onderhandeling, wij hielden onze poot stijf, waardoor verkopende partij uiteindelijk 32.500 euro is gezakt!! Koopcontract getekend op 20 juni + gesprek hypotheekadviseur. 17 juli hebben we overleg over de aangevraagde offerte door onze hypotheekadviseur en 24 juli moet 't rond zijn. 1 augustus moet de waarborgsom bij de notaris zijn... en dan dus hopelijk ook de nodige stukken... zodat de overdracht half augustus kan plaatsvinden.
Overdrachtsdatum staat nu nog op 14 september, maar dat was enkel om ons de ruimte te geven bij het regelen van de zaken. Er werd al meteen gesproken over half augustus :-)

Ik denk dat we een datum kunnen vaststellen wanneer de financiering rond is. vrijdag 17 augustus vind ik wel wat. En dan 31 augustus verhuizen!

Ja, ik moet ook nog vrije dagen aanvragen op m'n werk etc!




oooh dat duurt inderdaad dan al een poosje!
Mijn gevoel zei begin dit jaar dat we laat vakantie moesten nemen.. Maar goed ook... 13-8 eigendomsoverdracht, en de 20e hebben we vakantie... Maar omdat ik nog al veel vakantie uren had opgebouwd ( had er ruim 400 begin dit jaar :o ) heb ik de week van 13-8 als t goed is ook vrij. Dan ga ik schilderen enzo... Spullen laten bezorgen en dan hoop ik ook de 2e week van de vakantie over te kunnen :D

Wij krijgen een eengezinswoning zonder zolder ;D Dus gewoon twee verdiepingen met 4 slaapkamers :o mooie grote tuin... En de keuken, badkamer, cv ketel etc zijn nog niet zo oud. Dus we hebben echt mazzel :D

Inge88

Klinkt heel leuk Saar. En jeetje, wat veel vrije dagen!!!
Wij hadden helemaal geen vakantie ingepland. Nouja, ik ben eerlijk gezegd al wel een weekje met een vriendin weggeweest.  ::) Maar niets groots gepland.

Ik heb zojuist op het werk maar alvast een periode "tentative" laten inplannen, zodat nog kan worden geschoven met de dagen. Het is toch vakantieperiode en wil niet het risico lopen dat ik geen akkoord krijg!
Ik heb vanaf 13 augustus 3 weken lang de maandagen en vrijdagen vrij, lange klusweekenden  :P

Wij hebben een hoekwoning gekocht met garage, oprijlaan en tuin op het zuidwesten!  ;D Echt super! En hadden we nu niet echt verwacht om mee te starten toen we op zoek gingen  :-X Er moet wel een nieuwe keuken in (volgend jaar) en we gaan direct een dakopbouw plaatsen, omdat de nok van het dak te laag zit om de ruimte van de zolder goed te kunnen benutten. Na verbouwing moet het een zee van ruimte opleveren.  :o

Des te meer de datum nadert, des te meer zin ik erin krijg!  ;D Grappig dat het dezelfde periode betreft   :D

Houd me op de hoogte over jullie woning, vind ik leuk!  :)

Saar

Heey Inge,
Is goed :D Ja die crisis is voor ons als starter goed... Maar voor de mensen die hun huis met verlies moeten verkopen is t wel zuur :-X In welke plaats ga je straks wonen?

Wij hebben nu een weekje extra de tijd gekregen om de hypotheek te regelen... Het was toch te krap om het voor de 10 rond te hebben ::) Slome banken ook ;)

Lin

Gefeliciteerd met jullie woning, spannend!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Savanna-c

Haai, Hoe gaat het nu met Paddy en Indy????  ::) ::) ::)

Inge88

29 juli 2012, 16:41:29 #112 Last Edit: 29 juli 2012, 16:43:18 by Inge...
Citaat van: Lin op 29 juli 2012, 13:33:10
Gefeliciteerd met jullie woning, spannend!


Dankje. Deze week wordt weer even spannend, we hebben akkoord op de financiering, maar bank wil nog aanvullende informatie; vind mijn intentieverklaring niet voldoende  >:( Maar heb in tussentijd contract voor onbepaalde tijd gekregen. Nu moet dit er met een spoedopdracht nog doorheen en dan kunnen we eindelijk de datum voor sleutel bepalen! Alles mag van mij wel sneller gaan!

Citaat van: Savanna-c op 29 juli 2012, 16:26:19
Haai, Hoe gaat het nu met Paddy en Indy????  ::) ::) ::)


Goed  :) Beiden hebben de rui gehad en zitten weer mooi in de veren. Gisteren kooi verschoond, want wat een verenbende...!

Dat Paddy & Indy een nestje hebben mogen proberen een tijd terug, heeft ze ook goed gedaan, merk ik wel. Ze waren voor die tijd beide best wel gefrustreerd (Paddy naar Indy toe vooral) en continu zoekende naar donkere plekjes op en in kasten als ze eruit waren. Irritant voor mij, want moest ze er constant weghalen, omdat ik 't niet hebben wil dat ze daar de boel onder poepen. Paddy zat ook veel op de bodem; soort van te broeden  ??? zonder eitjes.  :-X
Hier is nu helemaal geen sprake meer van! :)

Savanna-c

Gelukkig gaat het goed met Paddy en Indy, ik heb trouwens een paar filmpjes op youtube van die 2 gevonden echt heel erg leuk!

Inge88

Lang weg geweest, maar ik heb nu weer nieuws. Paddy & Indy hebben vorige week een blok gekregen en het eerste eitje ligt er sinds vandaag.

Ik merk nu al verschil met de vorige keer. Paddy was de eerste tijd niet heel erg betrokken en Indy nam dus alles op haar tot ongeveer de laatste week, toen ging Paddy afentoe broeden en wisselden ze af, maar nu zit Paddy ook continu in het blok, dus saampjes. Daarnaast is Paddy véél agressiever en valt zelfs aan.

Laten we hopen dat dit een goed teken is en dat het deze keer wel goed gaat.

Nadiine


Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

Inge88

Inmiddels ligt eitje nummer 3 er... donderdag verwacht ik het vierde eitje en ik denk dat het hier bij blijft en dan maar eens schouwen :-)

Paddy is overigens, hoe agressief hij ook is in de kooi, buiten de kooi is hij niet bij me weg te slaan sinds afgelopen week. Hij moet en zal continu bij me zijn en begint me toch een potje te gillen als hij de kooi niet uit mag of er weer in moet. Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. Gebrek aan aandacht nu Indy meer belangstelling heeft voor de eitjes?  ???


Inge88

1 maart 2013, 20:05:53 #117 Last Edit: 1 maart 2013, 20:08:23 by Inge...
Eitje 4 is er sinds gisteren ook en van de eerste 3 eitjes kan ik al zeggen dat ze allemaal bevrucht zijn :) Ik verwacht dan ook niet anders dan dat eitje 4 ook bevrucht is.

*Esther*


Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)