27 april 2024, 15:40:53

Paddy & Indy

Gestart door Inge88, 13 mei 2012, 13:08:49

« vorige - volgende »

Wendy..

Hé! Wat naar!!!

Ik heb je net een pm gestuurd! Vannacht is hier toch een jong geboren!! Ik dacht eerst dit weekend en toen volgend weekend! Maar nu toch vandaag! Sorry :-(
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

Larissa

hey

Bah altijd naar als je een jong moet verliezen,

Knuffels

Inge88

Gisteravond en nacht zijn we bij het jong gebleven. Temperatuur in de gaten houden. Om half 2 en 5 uur (krop leeg) een beetje dunne pap  gegeven. Het jong was lekker actief en vroeg om eten, kop omhoog en snavel open.

De nacht prima doorgekomen en ook de reis ging goed, totdat we aankwamen, toen was het eigenlijk in een keer voorbij...
Tijdens de rit ook continu de temperatuur gemeten, ook deze was goed.
Helaas heeft het wss gewoon allemaal te lang geduurd.

Een filmpje van het nog levende jong:
http://www.youtube.com/watch?v=R_LW26tK22Q&feature=youtube_gdata_player

Gerdy


carco

Dit is zo jammer  :(
Jullie hebben zo je stinkende best gedaan, maar het heeft niet mogen baten helaas.

Groetjes en sterkte: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

Balen ... heel veel sterkte.

Nog even een paar tips voor de volgende keer ... Gerdy schreef het al ... sowieso de eerste 24 uur niet bij voeren, het donsje heeft dan namelijk de dooier opgenomen en heeft helemaal geen voeding nodig. Doordat je hem wel voert heeft hij geen honger en niet meer het instinct om te bedelen om eten, de ouders, in jouw geval, toch al zo onzeker en  onervaren,  zien een niet natuurlijke situatie en zullen het dons gaan bijten om hem te activeren en over te halen om te gaan bedelen, een natuurlijke reactie dus van hen wat je zag. En gaat het dan nog niet bedelen zullen ze het aan de kant leggen omdat zij zien dat het niet normaal reageert dus wel iets zal mankeren.

Ik bekijk hier wel de donsjes net na het uitkomen even maar laat daarna de ouders zeker een dag tot anderhalve dag lekker zelf tuttelen met hun donsje en het is zelden dat ze niet uit zich zelf gaan voeren, dit is namelijk instinct, net als een baby bijna vanzelf de borst van zijn moeder vindt en ook pakt.

En wat Gerdy bedoelde met de krop te hoog ... voor een donsje wat een paar uurtjes oud was zat er veel te veel pap in ... er had zoals ik hierboven schreef nog helemaal niet gepapt hoeven worden maar is het al wel nodig, dan de vogende keer zeker de helft, het zit nu nog zelfs in het "buisje" naar boven ... als het gaat liggen wat het ook deed, loopt de pap terug omdat het boven het afsluitklepje van de krop zit en stikt het omdat het in de longetjes komt. En een risico loopt mocht het wel overleven dat de krop uitlubberd door overvoeden en op den duur niet meer goed werkt.

Sterkte om dit alles een plekje te geven, liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Inge88

29 mei 2012, 11:48:10 #96 Last Edit: 29 mei 2012, 12:13:55 by Inge...
Hoi Caroline,

Geen van de jongen heeft langer dan 24 uur geleefd... ze werden direct na de geboorte al gebeten / aangepikt, wat te wijten zou zijn aan onervarenheid. En zijn dus ook dood gegaan voordat er überhaupt sprake was van voeren, ik weet dus niet of Paddy & Indy dat gedaan zouden hebben.

Ik heb van deze ervaring wel geleerd en mocht er een volgend nestje komen dan ben ik sowieso al beter voorbereid.
Voor nu is het blok er af en mogen Paddy & Indy sowieso niet eerder dan na de zomer. Al hoewel ik op dit moment sowieso m'n twijfels heb, gezien de afloop van dit nestje en het emotionele aspect... Maar ik hoor van verschillende kanten dat ik best een tweede nestje met Paddy & Indy kan proberen.

--------------------------------------------

Paddy & Indy zitten in hun nieuwe kooi en hebben totaal geen moeite om te wennen, ondanks de nieuwe inrichting. Lekker wat extra ruimte voor het stel  :)

Paddy was erg aanhankelijk toen Indy 's avonds in het blok zat, niet bij mij weg te slaan en continu roepen om aandacht. Nu alles weer "normaal" is, is er geen geroep meer en peinst Paddy er niet over om bij me te zitten.  :-X

Lin

Balen zeg dat het zo eindigt. Maar zo klein is ook niet veel aan te doen als je geen back up koppel hebt. Mocht er een volgende keer komen dan hoop ik dat het anders loopt.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Inge88

7 juli 2012, 12:29:09 #98 Last Edit: 7 juli 2012, 12:30:50 by Inge...
Beetje stil hier. Op valkjes-gebied gebeurd er ook niet zo veel momenteel. Paddy & Indy zijn gewoon weer lekker zichzelf en beide nu flink aan het ruien.

Binnenkort een verhuizing. M'n vriend en ik heb een hoekwoning gekocht, dus onze kop zat de afgelopen en komende tijd alleen maar in het huis. Half augustus verwachten we de sleutel  ;D

Na de zomer. In oktober of november (wanneer de grootste verbouwingen aan het huis klaar zijn) wil ik de valkjes een nieuw nestje laten proberen.

Savanna-c

Haai Inge,
Wat vreselijk dat het jong overleden is! :'(

Maar wel bedankt van de reactie op mijn dagboekje, ik heb net dezelfde transportkooi besteld, eindelijk een goeie gevonden! Dankzei jou!

Ik hoop dat het jong dat nog leeft het zoiezo overleeft!
Ik heb trouwens dezelfde kooi als jou  :)
Ik weet niet of je hem al omgeruilt had met je oude kooi dan  :-X
Maar ik denk het niet met al die moeilijkheden  :( :( :( :(

sterkte!
xxSa

Inge88

7 juli 2012, 20:19:30 #100 Last Edit: 7 juli 2012, 20:24:58 by Inge...
Hoi Savanna,

Fijn dat je wat hebt gehad aan m'n reactie! Leuk te horen. :-)

Helaas heeft het laatste jong het ook niet overleefd, deze is ook binnen 24 uur na de geboorte overleden... ik hoop dat een volgend nestje wel goed mag gaan.

Ik heb inderdaad ook de Montana kooi (een koopje via zooplus he?), 't bevalt de valkjes goed. Ze hebben nu meer ruimte dan de oude kooi. Ze zitten nu al ruim een maand in de nieuwe.
Ik heb zelf het dakje eraf gelaten, zodat er meer licht is in de kooi en de valkjes bovenop de kooi kunnen landen als ze eruit zijn.

Saar

Gefeliciteerd met je woning!
Wanneer krijg je de sleutel?
Mijn vriend en ik krijgen 13 augustus de sleutel van ons huisje :D.

Inge88

Nice Saar! Leuk is het dromen van de woning he?

Zodra de financiering rond is, kan er een exacte datum worden bepaald... dit is geheel afhankelijk van ons. De woning staat namelijk al leeg. Verkopende makelaar had het zelfs al over begin augustus  :-X Ik vind half augustus zelf prima, er moet nog zoveel geregeld worden  ::)

Saar

Ja zeker! maar het is zo onwerkelijk...
Al zo lang leven we er naar toe, en dan is t zo ver en dan geloof ik t bijna niet ::) Wij zijn nu druk bezig met de financiering.. En t vreet zoveel tijd en energie! Wij zijn 15-6 gaan kijken, 18-6 gesprek met de hyp. adviseur, bod gedaan, bod werd afgewezen, weer bod gedaan, werd ik 19-6 gebeld dat t huis van ons was... En sinds die tijd blijven we heen en weer rennen :o Alles is opgestuurd, en nu is het wachten op de bank.. Nu zijn we al getoetst en zo dus daar maken we ons geen zorgen over. 10-8 gaan we het huis leeg inspecteren en dan de 13e sleuteloverdracht. 10 juli moet de hypotheek geregeld zijn ( kan nog een week uitgesteld worden als de bank langzaam is ) en de bankgarant de 24e... Dus voor ons allemaal spannend!

Maar de verkoopmakelaar van jullie heeft wel enorme haast...  :o :o :o Ik zou zelf ook gewoon half augustus aanhouden hoor... er moet zoooooo veel geregeld worden.. die twee extra weken kan t huis ook nog wel even leeg staan vind ik  ;)

Savanna-c

Ik heb idd heel veel aan je reactie gehad, Maar wat erg! Heb je nu helemaal geen kuikens meer? (jongen van een valkje mag je toch ook kuikentjes noemen?) Echt heel erg  :-\ :-\ :-\ :-\ Ik duim voor je dat je volgende nest goed gaat!  ;)
Ik denk er nog wel over om het dakje er af te halen :) Maar het ziet er zo schattig uit  ::) En ja echt heel goedkoop vind ik ook!!!! ;D