8 mei 2025, 22:45:32

ik wordt hier zo verdrietig van.

Gestart door animallovertje, 4 mei 2012, 13:52:14

« vorige - volgende »

animallovertje

Ik ben voor mijn jonge valkparkieten baasjes aan het zoeken. en hoewel dit een geweldige bezigheid is en ik al 1 geweldig baasje heb gevonden, wordt ik hier ook ontzettend verdrietig van.
elke keer weer krijg ik mailtjes van mensen. mensen die de valkparkieten al vanaf 4 weken of daaronder willen hebben. mensen die alleen een heeeeeeeeeeeeeeel tam valkje willen en dus zelf willen voeren.

net kreeg ik ook weer zo'n mailtje. allemaal schrijffouten. en dat geeft op zich niets, maar dat zegt meestal wel dat het een jong iemand is, ik vind het zo vreselijk jammer dat dit gebeurt. en dit heb ik ook in mijn antwoord gezegt.
natuurlijk zou ik nooit mijn valkjes eerder dan dat ze zelfstandig zijn weggeven. maar ik vind het gewoon vreselijk dat sommige andere kwekers dat wel doen.
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Sven de Valk

hallo,

dat snap ik, ik heb 1 nestje gehad tot nu toe en ik had ze toen ze 4 weken op marktplaats gezet omdat de meeste mensen ze er dan sneller aan de foto gehecht zijn omdat ze er zo lief uitzien maar ik zet er dan wel bij dat ze pas weg kunnen als ze zelfstandig zijn! dit werkt prima de zelfde dag waren alle valkjes gereserveerd en vandaag toevallig werd de oudste opgehaald die zelfstandig wat.

misschien een tip?

animallovertje

ja ik heb het er ook bij gezet.. maar het helpt dus niet helemaal helaas...

het is gelijk mijn eerste zinnetje in de advertentie: mogen weg wanneer ze zelfstandig zijn!

niet iedereen leest dit blijkbaar... of mensen willen gewoon zo graag een jong vogeltje dat ze de hele advertentie niet meer lezen
--------------

Sven de Valk

het is dat ik net een jong valkje heb gekocht (nu nog bij zijn ouders) want anders zou ik er wel 1tje willen kopen hoot.

zet het anders er overdreven neer zoals:

>>mogen weg als ze zelfstandig zijn!!!<<

Anders weet ik het ook niet..

Sven

animallovertje

haha, je zou het haast doen ja..
ach.. ik ben blij dat ik hier op het forum zit waar heel veel mensen gewoon hun jongen bij hun ouders laten opgroeien en het beste met hun valkjes voor hebben.
--------------

Patrick

Je kan er een eventuele datum bij neerzetten wanneer ze weg kunnen/mogen.

Op mails dat ze een vogel met 4 weken willen ophalen besteed ik geeneens geen aandacht meer aan en krijgen ook geen antwoord.
Als ze geeneens een advertentie goed kunnen lezen dan lezen ze je antwoord ook niet goed................

Een echte liefhebber wacht wel dat ze op een normale manier en gezond en zelfstandig weg mogen en zelfs dan krijgen ze een jonge vogel nog snel tam.

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

carco

Citaat van: animallovertje op  4 mei 2012, 13:52:14
Ik ben voor mijn jonge valkparkieten baasjes aan het zoeken. en hoewel dit een geweldige bezigheid is en ik al 1 geweldig baasje heb gevonden, wordt ik hier ook ontzettend verdrietig van.
elke keer weer krijg ik mailtjes van mensen. mensen die de valkparkieten al vanaf 4 weken of daaronder willen hebben. mensen die alleen een heeeeeeeeeeeeeeel tam valkje willen en dus zelf willen voeren.

net kreeg ik ook weer zo'n mailtje. allemaal schrijffouten. en dat geeft op zich niets, maar dat zegt meestal wel dat het een jong iemand is, ik vind het zo vreselijk jammer dat dit gebeurt. en dit heb ik ook in mijn antwoord gezegt.
natuurlijk zou ik nooit mijn valkjes eerder dan dat ze zelfstandig zijn weggeven. maar ik vind het gewoon vreselijk dat sommige andere kwekers dat wel doen.

Degene met schrijffouten zijn meestal buitenlanders die gisteren een vogel wilde hebben.
Zij willen alles handopfok op komen halen.
Zet het inderdaad onder je advertentie: gaan niet als handopfok weg!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Valkenhof Waalwijk

Ik kreeg een belletje van 4 animals uit rijswijk of ik al mijn jonge valken "26 stuks uit 5 nesten" wilde verkopen voor hand op fok ik zei, kom ze maar halen 75 euro per stuk toch een goede prijs vroeg ik nog tijdens het gesprek. Ik heb nooit meer iets gehoord van ze en gelukkig maar. Mijn koppels zijn zo gelukkig en volop bezig de jonge goed op te voeden en ook bij mij gaat er geen vogel de deur uit die niet zelfstandig is punt

gegroet
Valkenhof Waalwijk