10 mei 2025, 13:08:54

ei verwisselen

Gestart door Sven de Valk, 6 mei 2012, 13:29:06

« vorige - volgende »

Sven de Valk

hallo

een vriend en ik hebben allebei valkpatkieten, ik heb net 1 ei en hij heeft net zijn nestblok opgehangen waardoor de vogels gaan paren.

Als we allebei eieren hebben kun je dan 1 ei met elkaar wisselen wel met een warme kruik en goed verpakt enzo.

hebben jullie hier ervaring mee?

Dennisfr

?waarom zou je dit willen doen.het zal misschien best kunnen.

Sven de Valk

nou, hij vind dat hij altijd hele lelijke mutaties krijgt en vind dat ik hele mooie krijg dus wil die ook zon soort als ik en ik vind de mutatie hij krijgt helemaal niet erg ofzo.

Lin

Dit heeft geen nut lijkt mij. Wacht gewoon totdat ie volwassen is en breng hem dan daarheen.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sven de Valk

Dat is kan natuurlijk ook, maar ik denk dat die toch het ei wil, hij woont hier toch om de hoek dus dat is 5 minutjes lopen met warme kruik lukt dat denk ik wel

Lin

Warm doekje kan ook hoor. Komt op 5 min. niet aan hoor.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

carco

Kan best,snap alleen niet zo goed dat hij kweekt met dit koppel als hij de mutaties lelijk vindt die eruit komen ???
Klik op het plaatje voor onze site!

Sven de Valk

heey,

hij vind het kweken gewoon leuk alleen de mutatie dan niet :(

Maar het is nog niet zo ver, als het goed is komt hier vandaag het 2e eitje, of die is er al maar ik kijk elke avond :)

Rissiejjj

Maar als jij vandaag al je 2de eitje krijgt.
En die kennis van je heeft nog geen eitjes. Beetje lastig dan, want dan krijg je natuurlijk gigantisch leeftijdsverschil tussen de eitjes. Zou het dus niet doen, zoiets kan alleen als het 2 dagen ofzo scheelt van elkaar, maar om nou eitjes die misschien 2 weken schelen te gaan wisselen, nee zou ik absoluut niet doen. Heb de gevolgen van een veel te jong donsje tussen ouderen gezien, je wilt niet weten hoe dit kleintje eruit zag. Nu na 2 weken lijkt het weer wat op een vogel, maar heb hem wel op handvoeding zitten nu:S

carco

Gevolg is dus dat hij straks met jongen van jou zit en jij niets hebt omdat de ouders na die tijd van de eitjes afgaan.
Klik op het plaatje voor onze site!

Rianne

Een onbebroed ei kun je max 2 weken bewaren, niet te warm en in een bakje zand met de punt naar beneden.