18 juli 2025, 19:38:51

CHAIRLOWA : update foto's

Gestart door Jeroenw, 17 februari 2012, 15:28:10

« vorige - volgende »

Jeroenw

Er zijn er nu vijf eieren net zo als bij haar moeder
zal shewa haar in halen? Komt er een zesde ei?

Jeroenw

19 juni 2012, 23:44:00 #91 Last Edit: 19 juni 2012, 23:46:01 by Jeroenw
Mijn camara gevonden daarom geen foto's maar wat is een boekje zonder foto's, dan is het net alsof je slagroomtaart eet zonder slagroom ;D

Hier hebben we moeders mijn eigen kweek op haar eerste nestje

Ze was niet blij, zoals je ziet, maar ik dacht heel even een plaatje schieten voor het kweek boekje

Een foto gemaakt met me telefoon

En een foto van de eitjes ze zijn allemaal bevrucht 1 zorg ei zit er tussen er zat een barst in, met een likje nagelak verholpen hopen dat het goed gaat komen

Een kleine foto update maar er komen meer

Gr. Jeroen

Sven de Valk

Wauw mooie vogel! Welke mutatie is dat?

Jeroenw

Ze is een cinnamon, ik ben er heel trots op ze is 1 van mijn eerste eigen gekweekte valkjes :D

Dankje

Jeroenw

Het is ook een pittig ding, ze neemd geen veer (blad) voor de mond (snavel)

Hahaha

Jeroenw

20 juni 2012, 17:17:48 #95 Last Edit: 20 juni 2012, 17:19:28 by Jeroenw
Dit is haar mannetje aankomende vader

Op de foto was hij  net bij mij , hier was hij vijfmaanden oud

Sven de Valk

hahaha,

leuk koppel

Ik heb hier 3 jongen cinnamon valkparkieten.

Binnekort krijg ik een voliere zo zinin! Maar hij moet nog gemaakt worden dat duurt zoooooo lang......

Jeroenw

Hey
Ik heb toch bestwel een vreemd verhaal te vertellen over mijn popje
Lisa

Een lief afhankelijk kroel popje, wil liefs 24 uur bij me zijn en daar doet ze ook alles voor om dat voor elkaar te krijgen.
Ze heb sinds kort een vriendje die leuk fluit. Waar ze eigenlijk niks van moet hebben als ik in de buurt ben, want zo pikt hij de alle aandacht  in
En zo bedacht zij opeens op een dag. als ik ook ga fluiten als een man , dan krijg ik weer volop aandacht van Jeroen.

Na twee jaar dat ik haar heb is ze gaan fluiten en babbelen als een man
En nog goed ook ;D

Ik ben onder in druk dat heb ze wel voor elkaar gekregen, maar sorry Lisa , al mijn valkjes krijgen net zo veel aandacht als jij
Vreemde vogel die popje

Jeroenw

Ik heb ook al in kweken geplaats maar ik zet ook maar even hier neer
Het is heel vreemd, tijdens de controle het schouwen zag ik dat er bij 1 ei de luchtkamer op de verkeer plek zit . En het kleine donsje is uitgerekt over het hele ei, ik vraag me af hoe hij dadelijk met uitkomen  de luchtkamer kan vinden .

Het ziet er zo uit

Ik verwacht hem op 26 juni nog vierdagen te gaan

Jeroenw

Citaat van: Sven de Valk op 20 juni 2012, 17:31:48
hahaha,

leuk koppel

Ik heb hier 3 jongen cinnamon valkparkieten.

Binnekort krijg ik een voliere zo zinin! Maar hij moet nog gemaakt worden dat duurt zoooooo lang......

echt gaaf het wachten word beloond, ik denk het wel ;)

Jeroenw

Update

Mmm het ei is 26 juni uitgerekend en hij is nu al volledig gevuld
Ik geef hem nog 1 dag hij is echt vol, ik weet dat ik niks kan doen voor het ei, hij heb wel een kans zag ik als hij naar 1 kant naar voren draait
Dan kan hij net de vlies van  de lucht kamer open breken en ook op dat inemine punt open tikken maar dat is kans op 10% spannend ik hou het in de gaten.

Larissa

Op de ene of andere manier weten ze de luchtkamer wel te vinden
tenzij het jong echt vast komt te liggen.

Zelf nu 2 eitjes gehad waar het jong ook verkeerd in lag maar toch geboren is, en groot geworden

Ik duim mee voor dit ei/jong

Rissiejjj

Gewoon rustig afwachten!.
Je kan verder weinig doen.

Maarre,, het is al de 23ste he.
Ik heb hier 1 koppel die het altijd presteert om de jongen op dag 18 of dag 19 uit het ei te laten kruipen. En ze zijn allemaal groot geworden:D

*Manon*

Dat is wel spannend Jeroen..
Hoor je hem al tikken of piepen...

Groetjes Manon

Jeroenw

Nee nog niks hij is donker. licht kan er niet meer door heen scheinen
Klein beetje en daarin zag ik hem bewegen. Luchtkamer is nog onaangeraakt , hij leef  nog  :D  nu moet ik hem met rust laten anders maak ik de kans op overleven voor hem nog kleiner.

Morgen avond en echt het uiterste is de 26e dinsdag

Citaat van: Larissa op 23 juni 2012, 23:15:55
Op de ene of andere manier weten ze de luchtkamer wel te vinden
tenzij het jong echt vast komt te liggen.

Zelf nu 2 eitjes gehad waar het jong ook verkeerd in lag maar toch geboren is, en groot geworden

Ik duim mee voor dit ei/jong

Dankje wel Het ei kan alle steun gebruiken

Citaat van: Rissiejjj op 23 juni 2012, 23:34:01
Gewoon rustig afwachten!.
Je kan verder weinig doen.

Maarre,, het is al de 23ste he.
Ik heb hier 1 koppel die het altijd presteert om de jongen op dag 18 of dag 19 uit het ei te laten kruipen. En ze zijn allemaal groot geworden:D

Als het de 26e is, dan is dat de 19e dag
Morgen de 18e dag dan is hij goed optijd broed duur varieerd van
18 - 20(21) dagen. Als hij gisteren was gekomen dat was dan de 16e dag. Vandaag 17e dag en dat is veel te vroeg. Ik kan hem morgen verwachten of vannacht, ik besef nu dat ik dit schrijf dat hij goed op schema kan liggen met de groei. En uitkomen kan nog eens 24 uur duren. Stel morgen in de avond begint het met uitkomen op maandag en dinsdag is hij eruitgekomen presies de 19e dag.

Spannend duimen draaien