kan een valkparkiet en een hond samen ?

Gestart door indy, 15 februari 2012, 17:29:40

« vorige - volgende »

indy

hallo,
ik zou graag een tamme valkparkiet aanschaffen maar ik heb hier een hondje zitten van 1 jaar. een cavalier king charles spaniel.
maar gaat dat samen of niet ? ???

debster0504

ja denk t wel. ik heb zelf 2 honden een shih tzu en een labrador en dat gaat super samen. ze doen elkaar niks.

debster0504

owja de shih tzu is bijna 4 jaar en de labrador is 2 jaar

indy

maar moet ik dat dan niet langzaam opbouwen ? heb jij dat ook niet gedaan ?
maar hoe dan ?

milaja

mijn lievelings ras.
maar of het samen gaat zou je moeten uitproberen.
een cavalier is wel een heel lief ras.
het is echt per hond verschillend maar vaak gaat het wel goed.
je moet hem er gewoon bij betrekken als de vogel bij je zit zodat hij niet het gevoel krijgt achter gesteld te worden.
je laat hem in het begin gewoon bij de kooi kijken wat daar nou in zit en snuffelen.

mariannenl

een cavaliertje is een zeer zachtaardig hondje, weet bijna zeker dat dat goed gaat
Dat kun je niet beweren van onze jack russell die zou ik nimmer alleen laten bij de vogels, en helemaal niet bij de kwartels , daar wordt hij helemaal gek van

Wij houden hier gewoon rekening mee en laten hem nooit alleen met losse vogels

Marianne

hilde

ik heb ook een jack .

maar je mag nooit een hond alleen laten met andere dieren zoals kippen /konijnen enzo.....je zult altijd moeten toezien als je valkje uit is samen met je hondje .

mariska79

Ook ik wil even mijn ervaring kwijt,
Wij hier gaan er van uit dat een hond nooit zijn eigen roedelgenoten opzettelijk ernstig verwond of zelfs dood bijt.

Wij hebben onze honden "geleerd" dat de valkjes bij onze roedel hoort. Het komt wel eens voor dat een valk boven op een van de honden terecht komt, dan lopen ze met hun oren in hun nek naar ons toe zo dat wij ze er af kunnen halen.

Wij hebben misschien "makkelijke" honden bordercollie's. en laten deze soms wel alleen in een kamer ( als ik in de keuken of toilet ben)
Maar zoude wij een hond hebben gehad met een hoog jacht instinct  zou in het miss. niet aangedurfd hebben.