20 mei 2025, 07:39:00

Douchen

Gestart door Dobby01, 11 februari 2012, 15:57:36

« vorige - volgende »

Dobby01

Dag allemaal,

Ik lees regelmatig op het forum dat mensen hun valkparkiet mee onder de douche nemen. Nu zou ik dit ook graag willen maar weet niet zeker hoe ik dit aan moet pakken. Mijn valkje houdt er niet van als ik haar natspuit, dan vliegt ze weg. Haar vogelbadje doet ze niets mee maar ze neemt wel graag een bad in het drinkbakje van mijn grasparkiet. Ik weet dus niet goed of ze het nou wel of niet leuk vindt om nat te worden.

Heeft iemand misschien een soort van stappenplan om mijn valkje aan de douche te laten wennen. Zetten jullie je valkje bijv. op je schouder of misschien op een ander plekje in de douche zelf?

Wie o wie kan mij verder helpen?
Mijn valkje is overigens aardig tam  :D

Jeroenw

gewoon mee nemen oneder de douch. niet lood recht onder de douche .maar er naast op een rekje waar hij de spetters
op kan vangen en kan genieten van de stoom zo kom je er achter of dat hij het lekker vind of niet.

kijk uit voor temparatuur verschillen douche en gang
en doe het niet zavonds hij mag niet nat in slaap vallen in avond wand dan kan hij ziek worden.

gr jeroen

Dobby01

Hoi Jeroen,

Bedankt voor je reactie! Nu heb ik een beetje een idee hoe het aan te pakken  ;D

Alexandra

Hoi,

Bij mijn valken wil de een wel mee onder de douche en de ander niet .. Sonic gaat heel erg graag mee onder de douche, ik zet haar altijd bovenop de douchewand en als ze wil opstappen zet ik haar op mijn arm/vlakke hand en meestal gaat ze zelf helemaal op mijn hand vol onder de douche zitten voor een aantal seconden en dan gaat ze er onder uit en zet ik haar weer terug bovenop de douche wand .. meestal doe ik haar daarna nog even lichtjes droog fohnen :)
(fohn op de laagste stand en niet te dicht bij houden!!) gewoon dat je af en toe wat veertjes ziet bewegen...
Succes ermee !!
groetjes Alexandra

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

Dobby01

Hoi Alexandra,

Bedankt voor je reactie! Ik ga straks een poging wagen met mijn valkje. Ik heb alleen een voorgevoel dat ze het eng / niet leuk zal vinden maar wie weet  ;)

Matt

Hoi,

als je douche een zachte straal (zo'n miezerregenstraal zeg maar) heeft raad ik dat aan. Let wel op dat ie niet te veel water binnenkrijgt, want heb wel 1 keer gehad dat ie water uitbarfde  :-[

Voor de rest chillt ie m altijd wel onder de douche