5 mei 2025, 19:46:30

Baby valk

Gestart door reza, 21 december 2011, 11:56:51

« vorige - volgende »

reza

Hallo forum leden,

Wij zijn op zoek naar een baby valkje. Ik heb al hier op de site gekeken en een aantal dierenzaken gebeld. Maar ik kom niet verder.
Bij 4 animals hebben ze nog baby valkjes van rond de 9 weken, maar ik lees slechte berichten over ze.
Ook heb ik Ranzijn gebeld, maar die hebben alleen valkjes van 6 maanden en die zijn niet tam.

Hebben jullie (door jullie contacten / ervaringen) kennis van welke kwekers 'goed' zijn. Ik heb hier op de site gekeken en veel van de kwekers 'bestaan' niet meer.

Jullie hulp wordt erg op prijs gesteld. Je kan je voorstellen dat we graag zo snel mogelijk een vogeltje in huis willen hebben, maar niet zomaar ergens vandaan. Wellicht is er met onze vogel niets aan de hand maar door bij een minder goede kweker te kopen houd je hun handel wel in stand.

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Groetjes

Reza

carco

Kom je uit de buurt van Den Haag?

Als je hier naar de verkoopsite gaat heeft Manja uit Rotterdam nog een hele lieve wildkleur zitten.
Deze is ontzettend tam.

Bij de zaken die jij noemt zou ik geen valkje halen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Rianne

Kijk eens bij Dagboeken/Verhalen hier op de site, daar vertellen eigenaren maar ook kwekers, over hun valkjes en nestjes.

reza

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb op de verkoopsite gekeken en neem aan dat je m.visser bedoelt, die heb ik gemaild. Nog niets gehoord maar houd jullie op de hoogte. Ik kom zelf uit de buurt van Amsterdam maar ik kan door heel Nederland reizen als dat nodig is.

Ik zal gedeelte waar kwekers zich voorstellen een doorspitten, wie weet dat dat tot mogelijkheden leidt.

Tot zover bedankt beide!

Neemt niet weg dat meer tips of adresjes zeer welkom zijn.

Groetjes

reza

Update

Er is een valkje van 3 weken aan ons aangeboden. De verkoper geeft aan dat we op eigen risico hand opfok kunnen toepassen.
Aangezien wij geen ervaring hebben op dat gebied heb ik dat afgeslagen. De komende 2 weken heb ik dagelijks wel tijd maar ik heb begrepen dat het tot ongeveer de 12de week kan duren en het niet bevorderlijk is voor de gezondheid van een valkje.

We geven niet op en hopen nog steeds op de gouden tip  ;D

Groetjes

reza

Kent iemand deze verkoper/kweker?

http://dieren.marktplaats.nl/vogels-parkieten-en-papegaaien/514199887-prachtige-baby-valkparkieten-circa-9-weken-oud.html?return=eJw1jFEKgzAQRO8imE91NViIhGJvEpIUg9Es7gZKS%2B%2FeSNu%2F93Zm1ihQr6C6iRSMUlXkzWGXaWFG1bZrQr83mzlWxmgMU7PH9ltpcMHrI2oQjjSnepihHm45nDBeAKQci0cu%2FgxYkO6Ofi08r12BrQTznjd%2FBFs00TnvBWLWncBEbJPzGmTfixz0%2F281vT%2Fe%2BTgY&df=1&fta=eNo1j0GOwyAMRe%2FiRdaQ0GTGFlfoFSKrkA4SKahAGrXq3QtRZ%2Fctf78nM074SviDUO5%2B3tgnoIS%2FPcLutexM0jmgpOJQjpOUSo3kMz5dpLSYVDcxo6A14q2s9u4uFJLDvouxaNHFkPIlGKul6vuuOP3PaA6FEPlqgSq6jgOCM4d8OCFIy2NtLvsRxMBHEAtP36CmVpX1KofIJs3e3q75r9FEewBh5X1ugso0h6H%2BxA%2Bg8zduQIwCX%2B%2F3B5hyTuk%3D&fta_ind=1&fs=1

Manouk

Citaat van: reza op 22 december 2011, 09:49:37
Update

Er is een valkje van 3 weken aan ons aangeboden. De verkoper geeft aan dat we op eigen risico hand opfok kunnen toepassen.
Aangezien wij geen ervaring hebben op dat gebied heb ik dat afgeslagen. De komende 2 weken heb ik dagelijks wel tijd maar ik heb begrepen dat het tot ongeveer de 12de week kan duren en het niet bevorderlijk is voor de gezondheid van een valkje.

We geven niet op en hopen nog steeds op de gouden tip  ;D

Groetjes

Dit zou ik niet doen, er zitten veel risico's aan vooral als je niet weet hoe te voeren..
En een jong valkje wat net bij de ouders vandaan komt is ook heel tam te krijgen..

Helaas heb ik op dit moment geen jongen zitten,
maar ik hoop dat je snel een valkje kan vinden.... weet je al wat voor een kleur je wilt, of maakt het je niet zoveel uit??

GROETJES
Manouk

reza

We gaan geen handopfok toepassen hoor. Kleur maakt ons niet zoveel uit. We vinden het belangrijker dan het wel een mannetje is.

Ik hoop nog dat m.visser van de verkoopsite reageert want volgens mij mag zijn/haar valk heel snel al 't nest verlaten.

The story continous

carco

Die van de verkoop ken ik niet.
Zij staat er heel vaak op met jongen.

carco

Jammer: ik heb begrepen dat je ondanks onze adviezen toch de papvogel opgehaald hebt.
Ik hoop dat je weet waar je aan begint en het topic handopfok heel goed door neemt.

P.S. Deze albino kan nooit op voorhand een man wezen of hij moet dna getest zijn, wat me zeer sterkt lijkt op deze jonge leeftijd.

reza

Hallo Carolien,

Je hebt dat dan verkeerd begrepen want wij hebben geen handopfok gehaald hij/zij is 8 weken.
Ik weet inderdaad niet of het een mannetje of een pop is, maar wij vinden een alibino erg mooi en geslacht maakt niet zoveel uit.

Wij hebben dus nu een albino valkje van 8 weken. Ik zeg maar hij maar kan dus ook zij zijn, is nog erg bangerig maar wel erg tam moet ik zeggen. Hij maakt nog geen geluid, behalve een paar keer heel eventjes. Hij eet wel al maar nog niet uit zijn voerbak maar van bakje op de grond. Hij vindt trosgierst erg lekker en stapt makkelijk op nu al maar hapt wel dreigend. Gewoon vinger er voor blijven houden en hij stapt op.
Wij hebben een best wel grote kooi gehaald en hij vind het nog te moeilijk om te klimmen langs de kanten en valt steeds.
Hij houdt ons erg goed in de gaten en is echt super lief. Omdat ik hem wilde laten wennen vandaag ook zijn eerste vluchtje in huis laten doen. Vindt ie ook nog te eng en vliegen heeft ie in zijn oude huisje niet veel kunnen doen volgens mij.

Ik zal later eens een foto van Chino uploaden.

Groetjes

Reza

carco

Mijn excuus,dan heb ik dat inderdaad verkeerd begrepen.

Veel plezier met Chino: albino's zijn ook heel erg mooi.

Groetjes : Caroline.

reza

Hierbij de foto van Chino. Volgens mijn buurman moet ie ouder zijn dan die 8/9 weken. Ik denk dat ik binnenkort een DNA ga doen.

Groetjes

Reza

carco

Wat een lieverd!
Veel ouder zou hij niet zijn hoor. Zo te zien is het wel een jonge vogel.

Weet je wat de ouders zijn? De meeste albino's zijn nl poppen. Dat zou je een dna test besparen.

ManjaV

Hoi Reza,

Chino is een beauty om te zien.
Heel veel plezier met dit mooie valkje.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki