4 mei 2025, 00:53:23

Valkparkiet aanschaffen?

Gestart door Dobby01, 24 september 2011, 20:09:31

« vorige - volgende »

Dobby01

Dag allen,

Ik heb me al aardig ingelezen over de aanschaf van valkparkieten maar heb toch nog een vraag. Ik heb op dit moment 2 grasparkieten in een kooi die geen van beiden erg tam zijn. Ze vliegen wel af en toe los en 1 ervan wil ook op mijn vinger komen maar meer dan dat niet. Nu zou ik erg graag een tamme valkparkiet aanschaffen zodat ik daar zelf wat meer mee kan knuffelen e.d.

Omdat ik fulltime werk zou mijn valkparkiet alleen in de avonduren en in het weekend aandacht kunnen krijgen. Het aanschaffen van 2 valkparkieten is geen optie sinds ik al aardig wat dieren heb en mijn vriend dit niet goed zou vinden ;)

Nu vroeg ik me af of mijn valkparkiet evengoed wat heeft aan het gezeldschap van mijn grasparkieten ook al zit hij in een aparte kooi? het idee is dat zijn kooi dan in dezelfde kamer zou komen te staan en misschien zelfs wel in de buurt van de parkieten zodat hij/zij ze ook kan zien. Ik zou het namelijk erg naar vinden als hij zich uit verveling zou gaan kaalplukken of schreeuwen i.v.m. de buren.

Wie heeft hier een advies over voor mij?

Alvast bedankt!

Alexandra

ik denk dat hij dat wel erg leuk gaat vinden, dan kan hij de grasparkieten wel gewoon zien en horen ....

hoop dat je nog meer reacties krijgt ...

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

Landiej

Ik denk ook dat de grasparkieten je valkparkiet prima gezelschap kunnen houden :) Zeker als je de kooien na verloop van tijd naast elkaar zet zullen ze het best gezellig krijgen samen!

Dobby01

Dank jullie wel voor jullie reacties!
Ondertussen heb ik sinds een paar dagen een valkparkiet, gehaald bij Jo en Roger van der Sijpt uit Bergen op Zoom.

Het is waarschijnlijk een popje en ze heet Saartje. Ondertussen heeft ze mijn grasjes al een paar keer ontmoet maar helaas plagen ze haar nog al. Ze zijn erg nieuwsgierig naar haar maar 1 ervan pikt geregeld in haar staart. gelukkig kan Saartje best van zich afbijten en zijn er verder geen grote conflicten. Ook fluiten ze graag heen en weer naar elkaar. Over het algemeen lijkt het dus goed te gaan  ;D

Alexandra

Kijk dat zijn de leuke berichten ...  ;D

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

Demellie

beetje laat, maar wij hebben nu 4 vogels en vier kooien.

2 grasparkietjes, 1 kobalt parkiet en 1 valkparkiet. Ze staan allemaal eigenlijk in een vierkant. Ze kunnen elkaar zien en ze leren enorm veel van elkaar.

Ik was beetje angstig dat mijn valkparkiet het vreselijk zou vinden en mijn andere (verwende ;)) vogels hem niet zouden accepteren. Maar niets is minder waar. Als ik ze moet schoonmaken, dan neem ik ze mee naar de keuken en roepen ze elkaar. :) Gaat hartstikke goed dus. Gewoon de beestjes wat ruimte geven om aan elkaar te wennen.

Jel

Zelf heb ik ook 2 valkparkieten in 2 aparte kooien ze staan naast elkaar en houden zich gezelschap als ze overdag alleen zijn en als ze los vliegen kunnen ze ook normaal naast elkaar zitten.
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)