8 mei 2025, 23:18:19

Mijn vogelparadijs

Gestart door Mandytje, 24 november 2011, 14:49:15

« vorige - volgende »

debster0504

hahaha ja dat zei mandy ook al dat ik ze ook alle 5 kon nemen. maar neem er 1tje..

Jeroenw

4 februari 2012, 21:23:18 #166 Last Edit: 4 februari 2012, 22:53:21 by Valkparkieten uit charlowa
Citaat van: debster0504 op  4 februari 2012, 18:21:14
hahaha ja dat zei mandy ook al dat ik ze ook alle 5 kon nemen. maar neem er 1tje..

;D wha vier bedoelje  ;D lady neem ik hahaha

Ik ga van de week als het kan een kijkje  bij mandy en de kleintjes Ik ben benieuwd hoe ze er in het echt uit zien :)

debster0504

ja 4 dan hahaha.
ze zijn leuk hoor jeroen, de keuze blijft moeilijk, maar nr 1 vinden we allebei errug leuk  8) en wie weet word nr 5 ook wel zoals nr 1.

Mandytje

Update:

Vandaag heeft mijn vader bij de jonge catharina parkietjes gekeken en hij zegt dat het wel lijkt alsof de jongen plat gedrukt worden :( eentje staat goed op zn pootjes maar de andere liggen steeds op hun buikje.
Er liggen voor de rest geen eitjes meer, en we leggen de jongen steeds op hun ruggetje maar het blijft elke keer zo gaan..
Weet iemand wat ik hier tegen kan doen?? waarschijnlijk niks denk ik.. :-\

Bello

Staan hun pootjes in spreidstand? dan kunnen ze niet op hun pootjes staan.
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Mandytje

Citaat van: Bello op  5 februari 2012, 15:04:01
Staan hun pootjes in spreidstand? dan kunnen ze niet op hun pootjes staan.

nee dat niet.. van eentje dacht ik het wel maar toen ik hem op mn hand legde zat tie gewoon normaal :-\

Mandytje

Update van vandaag:

Helaas hebben de twee kleine catharina parkietjes het niet gered, eentje leeft nog en staat keurig op zn pootjes.
De twee kleintjes waren toch platgedrukt door de ouders.  :(

Vandaag ook een nieuwe kamervoiliere opgezet waar Kierra en Felix in gaan verblijven en waarschijnlijk Rox en Robin ook ;D
Kijken of het wat gaat worden.
Nu is het voedertijd dus ga ff voeren en lekker vers fruit neerzetten.
Vanavond waarschijnlijk nieuwe foto's van de nieuwe kamervoiliere en een paar vogels uit de rustvlucht ;D

Groetjesss

Jeroenw

Gecondoleerd  :(

Dit is helaas de nare kant van het kweken, je bent met nieuw leven bezig. Maar krijg ook vaak met de dood te maken. Gatver

Maar dadelijk ook weer met vreugde als je de kleine op de stok kan krijgen. En dat verzacht het een beetje

En met je jonge valkjes gaat het ook goed ik ben benieuwd naar je update hoe ziet lady en de rest nu uit . Ben benieuwd

Jeroen

Mandytje

Helaas slecht nieuws..

Jong nr 2 Is giste helaas overleden :'( .
Wat de oorzaak ervan was weet ik niet. Hij had een volle krop maar was wel een beetje platgedrukt..
Met Jong 1, 3 en 5 gaat het goed! Ze staan super op hun pootjes en mooie volle kropjes.
Helaas is jong nr 4 een beetje suf.. zn oogjes half dicht en haast geen krop.
Gister heeft mijn moeder toen ik werken was het jong bijgevoerd en om de 2 uur even gekeken.
Ik hoop dat alles goed komt maar het ziet er niet zo goed uit :'(

Aan de andere kant hoop ik op wat beter nieuws. Fierra en Ivory krijgen dit weekend hun eerste babytje waaronder ook hun allereerste nestje.
Ik hoop dat ze het goed gaan doen, met het broeden zit het in iedergeval wel goed.
Ivory en Fierra wisselen goed af, en Ivory is erg beschermend naar de eitjes.
Gister even in het blok gekeken en ivory vloog me haast aan :-X
Vanavond weer nieuwe foto's !

Groetjess

samantha21

jeetje zeg.. sterkte he..
jong nr 2 was nog wel mijn favo..
jammer dat je de oorzaak ervan niet weet..

sterkte ermee he..

Mandytje

Dankje Samanha,

ja ik vind het altijd zo erg om een vogeltje te verliezen en het gaat altijd zo onverwachts :-\.

Groetjess

carco

He bah, niet leuk en vooral niet als ze al wat ouder zijn.
Ik zal duimen voor de rest.

Groetjes : Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Jeroenw

Jeetje

Hopelijk komt het goed met de rest , ik duim ook voor ze

debster0504

:censuur he  :'( hopen dat t met de andere 4 goed blijft gaan.
kom denk ik volgende week ff kijken. of heel misschien vrijdag. maar dat hoor je nog wel  ;)

Mandytje

WEER NIEUWE FOTO'S !! ;D

Jong 1 - Bonte witmasker gereserveerd door Debbie

Jong 3 - Opaline Bonte witmasker pop gereserveerd door Jeroen

Jong 5- Opaline Bonte witmasker OF Bonte witmasker
Ik denk zelf de laatste. Deze hou ik zelf :D

Helaas hebben jong 2 en 4 de opaline witmaskers het niet overleefd :-\ de ouders waren spontaan gestopt met voeren.
Ik heb nog bijgevoerd en ze in de couveuze gedaan maar ze waren helaas te zwak :(
Controleer elke dag de kropjes en de kropjes van deze jongen zijn elke keer heel vol. Dus dat zit wel goed denk ik.

Hier nog wat foto's van de valkjes die momenteel in de voiliere binnen verblijven ;D

Rox : Wil ik graag koppelen met Robin.
Gister zag ik dat Robin zit helemaal aan het uitsloven was voor Rox, hihi superleuk om te zien!

Robin : Helaas is zijn kuif een beetje weg, maar komt vast wel terug ;D

Felix : Mijn mooie Cinnamon Bonte witmasker mannetje.
Heel rustig mannetje en hij heeft nog geen interesse getoont in Kierra.
Alleen gister toen ik ze over ging zetten in de grote kooi gingen ze wel roepen naar elkaar..

Kierra & Robin. Vader en Dochter  :D Allebei goud gewonnen bij de TT van 2011 8)

Felix & Rox samen op het dakje van de voerbak hihi  ;D

Alle foto's zijn alleen een beetje wazig, heb helaas nog geen goede camara  :-X