3 mei 2025, 18:04:45

Ik :Dierenmishandelen ?

Gestart door Rika, 12 februari 2004, 11:15:18

« vorige - volgende »

Rika

Goedemorgen , iedereen

Wil even Ei kwijt vertellen waar ik erg geschrokken van . pfff

nog even duidelijk :

Toen voor die tijd (2e Email gestuurd :kweker waar kan kopen bij Ara nobili's) in Maasdijk.
Daar was geweldig / begrip /geduld mensen , die ga ik kopen a.s zondag .

Maar die 1e Email gestuurd aan :kweker ( latere antwoord van mijn gevraagde ; Te koop ?
Deze nog niet Antwoord gaf, want deze 2e Email was EERSTE antwoorde gaf.
Daarom ben ik al 2e Vergeten .
Maar die 2e pas Gister antwoorde !!! ( dus latertje )
Ik schrok toen ik Las ......
------------------------------------------------------------------------
Hier is ie : van 2e kweker die antwoorde :
beste ,
ik heb een koppel ara nobilis
deze kosten 500 € / koppel en worden niet per stuk verkocht

groeten

------------------------------------------------------------------------
En toen ik beantwoorde :

hallo ,
mag ik vraagje : waarom mag niet per stuk kopen?
Want zo,n koppel kan ik niet TAM maken he ?
Groetjes Ria.
----------------------------------------------
Hij antwoorde weer:

Omdat het koppel heel gelukkig is samen
en ik een AFSCHUWELIJKE HEKEL heb aan papegaaien houden als huisdieren

DIT IS DIERENMISHANDELING  !
het is onmogelijk om als mens een enkele papegaai te geven wat hij nodig heeft
ik ken veel mensen die een papegaai als huisdier hebben gehad
er is er GEEN ENKELE waarbij het is blijven goedgaan , papegaaien gaan gedragsproblemen ontwikkelen : krijsen , bijten , zichzelf plukken ......
zeg NIET bij mij zal het wel goed gaan , want dat is niet waar  !
de mensen waar ik het over heb hebben reeds jaren ervaring met het verzorgen van papegaaien.

denk alstublieft nog eens 10 x na vooraleer je overgaat tot de aanschaf van een papegaai
het is niet het huisdier dat je ervan verwacht ...

ik zou ook NOOIT  een papegaai verkopen die dan als huisdier te dienen
een papegaai VERDIENT een partner en een ruime voliere
kan je ze dat niet geven , dan moet je er nog niet aan denken om een papegaai aan te schaffen .

groeten rik
-----------------------------------------------------------------

ik weer beantwoord:

Ik begrijp het , maar ik wil graag 1 kopen , dan kan ze hier ook vrijvliegen hoor.
Want ik heb ook al EERDER ara nobili, ze leeft heel goed in .
Ze is niet eenzaam.want ze heeft vogelgenoot bij naast kooien .

Groetjes Rika.
-----------------------------------------------------------------------

Hij antwoorde (laatste )

Mijn oplossing was erg duidelijk dacht ik
houd ze in een voliere per koppel zoals het hoort

je luistert niet naar wat ik zeg
je zal dan ook nooit één van mijn vogels kopen

een woonkamer is geen plaats voor een papegaai ....

ik vind dit heel erg .

----------------------------------------------------------------

Einde verhaal .

Hij noemt mij Dierenmishandelen.............

ik heb wel rot gevoel !! door hem . pffff

Groetjes Rika.

Coco en Chantal

12 februari 2004, 11:32:32 #1 Last Edit: 12 februari 2004, 16:26:52 by Coco__en_Chantal
Hoi Rika

nou meid trek je er niets van aan, die man kent jou toch helmaal niet.
ik vind dat papegaaien wel als huisdier gehouden mogen worden , mits je er natuurlijk de aandacht aan geeft en een grote kooi en er op zijn tijd uit laat om heerlijk in huis los te vliegen.
Kijk maar naar de grijze roodstaart van Mandy, die doet het toch hartstikke goed als je mandy's verhalen hoort.
ook mijn schoonouders hebben een grijze roodstaart en die hebben ze nu al weer 35 jaar en plukt zich echt niet hoor.
Als je er maar genog aandacht aan zo'n beestje geeft, want dat heeft het nodig zeker als hij alleen word gehouden.
Dus maak je niet druk om wat die man heeft gezegt, je weet zelf het beste hoe goed je voor een papegaai kan zorgen.

groetjes chantal
Groetjes Chantal en de valkjes

Rika

hai wat lief woorden ;)

ja , klopt zo voel ik ook .

bedankt voor eerlijk reageren ;)

enne ik zag je foto die jij 2 valken .

is die ook TAM bij jou of minder Tam ?
heel graag weten .

en fijn met je gesproken ;)

Coco en Chantal

Hoi Rika

Onze coco, de wildkleur (man) is super tam, die heb ik zelf groot gebracht met de hand vanaf 5 weken oud, is ook een echte ondeugt.

chanel(popje) de lutino die heb ik ook van een kweker  zij was ongeveer 7 weken, wel wat bang, maar nu heb ik haar vertrouwen wel gewonnen en nu komt ze wel met mij kroelen en alleen ik mag haar aanraken enzo.
Maar met de tijd zal dat steeds beter worden , ze ziet ook dat coco alles durft en dat vind ze toch wel interessant, denk ook dat het daarom is dat ze steeds meer durft.
maar het zijn schatten van beestjes hoor, ik zou ze niet meer willen missen, ik was vroeger altijd bang voor vogels, kan ik mij nu niet meer voorstellen :D
het liefste zou ik er meer hebben, maar dat komt misschien ooit nog wel, ik heb nu dus een popje en een man, en ik hoop dus volgend jaar jonkies te krijgen, lijkt mij heel leuk.

groetjes chantal
Groetjes Chantal en de valkjes

Rika

Wat erg leuk dat volgende jaar Jonkie ,
mmm het blijft altijd spannende ....hihi

over Tam .
je hebt Tam ( geweldig )
en lutina kaakter , begrijpelijk ...en jij bang van vogels ( toen ) hihi , ja kan ik me voorstellen dat nu niet meer bang ....het is echt wonder die overwinnaar .;)

enne over mijn Ara nobili,s
wou 2 kopen . ik hoorde dat NIET goed voor Tam gaat worden omdat ze gaat meer hechting met tween ( mag ook wel hoor ) maar ik wil ook Tam bij mij . want ik hou van knuffelen ( mmmm ) hihi

toen hoorde ik dat BETER 1 neemt .
En ook dat ik slechtziende ( koker ) van 4 graden ( gezonde zinede is 180 graden ) dus Wc rol is 20graden .

toch beter dat ik 1 neemt dan kan ik hoeft ik niet zoeken waar is 2e gebleven .....

Andere kant voel ik soms :
Ach die 1 zielig, beter 2e nemen.
ik voel me onzeker.
Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf die vorige Ara nobili (overleden ) heet Dara , voelt niet zielig omdat ik haar veel aandacht geven .
Als ik niet aandacht dan doet ze speels met eigen plek.
en hangdoek lag slapen ,en  doet ze ''massage'' op zijn gezicht van zijn poot . ( erg leuk om te zien ) MMM

dat was het.
misschien straks geen schuldgevoel als ik toch maar 1 koopt. he ?

toch alvast bedankt voor luister ;)
groetjes Rika.

suus

hoi Rika,
Jemig zeg, wat een botte manier van zijn mening geven!
Kijk in de basis heeft de man gelijk! ER zijn heeel veel mensen die onderschatten hoeveel aandacht een papegaai nodig heeft. En vaak zie je ze ook te koop aangeboden (of in de papegaaienopvang) omdat ze de beestjes niet de aandacht kunnen geven die ze nodig hebben. Maar ook vaak verandert hun persoonlijke situatie. Mensen  krijgen kinderen of gaan meer of ergens anders werken, of juist minder en gaan dan vaker op vakantie of andere dingen doen, ect ect. Gezien dit bovenstaande feit snap ik de mening van die man wel. Maar als ik een  beetje jou vorige berichten na ga, heb je veel liefde tijd, en aandacht voor de dieren en dat zal niet veranderen. Dus wat dat aangaat zou het niet opgaan voor jou, je weet immers uit eigen ervaring hoeveel aandacht en tijd zo;n vogel nodig heeft.
De mening dat ze niet tam worden als je er twee hebt klopt niet helemaal hoor, Ik heb er ook twee, die zijn echt supertam. Ze komen als ik ze roep om bij me te zitten. En natuurlijk zijn gaan ze ook met elkaar om, maar tevens ook erg gericht op ons. Maar ik begrijp wel waarom je er maar 1 wilt en niet 2.
Nou meid of een andere kweker zoeken, of effe wachten totdat er weer 1 op marktplaats zich aanbied. Ik zal het in iedergeval in de gaten houden.
groetjes suzanne(1)
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Rika

12 februari 2004, 14:23:10 #6 Last Edit: 12 februari 2004, 14:24:47 by Rika
hai suzanne

Nog niet zoeken voor mij hoor.
ik heb al gevonden bij Maasdijk .
het is heel vriendelijk mensen .
die heeft ara nobili's voormij ..........
ga nu zondag halen . MMMM

heel begrijpelijk van je 2 , die vond ik ook leuker omdat die meer samen knuffel als ik geen tijd voor hun.

Maar gelukkig andere valkparkiet Tommy die echt Tam maar die wilt niet meer uit KOOI . ouderdom ? 12 jaar  ( naast waar straks komt nieuwe ) dus kan elkaar wel ''contact'' genieten he ?
Als ik niet aanwezig bent.
 he ?
Tommy is beste alleen blijven omdat hij vrolijk is.
Toen was Tommy met gezelschap wat hij zo achterstand door Halsband (overleden 30jaar ) die ''voorrang eten pakken''
daarom heb ik Tommy weer terug om alleen te zijn met 3 kooien naast ( agaporins,grasprkieten en Tommy , straks nog ara nobili erbij )

Groetjes Rika.

suus

hoi rika,
ik las het alsof je nu geen adresje meer had voor een ara. Ik dacht dat het de mensen waren waar je zondag je ara ging ophalen dat die afhaakten... Nou lekker toch!! veel plezier zondag!!!!
groetjes suzanne(1)
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Lique

Hoi Rika,

Ik kan niet zeggen dat hij vriendelijk is geweest, maar hoe het op mij overkomt is als een waarschuwing.
Hij wil je ergens voor behoeden in zijn eigen woorden.
Hij gebruikt daarvoor niet al te vriendelijke woorden.
Maar hij wil je een grote teleurstelling voorkomen.

Hij heeft duidelijk een eigen mening, wat ik wel kan waarderen.

Vergelijk heteens met een jonge valk van 4 weken die verkocht wordt.
De koper weet er totaal niets van, weet niet wat hij moet voeden, hoe, wanneer. En komt vervolgens hier.
Op dat moment kan ik ook boss zijn, boos op beide partijen, de kweker omdat hij niet een jonge vogel moet verkopen aan een onwetend iemand, en de koper, omdat hij niet zomaar een vogel moet kopen, waar hij totaal geen verstand van heeft.

Ik zou het er maar bij laten zitten, en verder geen emails sturen, want deze mails maken je boos en teleurgesteld.
Maar denk wel na, dat hij je wilde waarschuwen.

groetjes Lique

Rika

Ja, klopt .
daarom heb ik niet meer beantwoord wat ik zo voelde.

ik negeert hem .

toch voel ik rot toen ik LAS.
Ik begreep hem wel wat hij zo denkt .
maar hij kent mij niet genoeg .
 daar hoef ik niet met hem verder discuseren . want ik voel goed bij onze dieren , die zo vrolijk....want ik ben ''prater'' met dieren omheen ;)
hihi

toch jullie hartelijk bedankt voor goede woorden !!!
daar he bik veel geleerd van jullie :)
Ben blij dat ik hier bent .

Lique

Ja, ik kan me voorstellen, dat je je erg rot voelt, als je het zo leest. Maar hij heeft een duidelijke mening over vogels in een woonkamer. Dat praat je toch niet uit hem. Ookal ben je heel erg goed voor je vogels, hij zal het niet begrijpen.

Groetjes Lique

Suzanne

Hoi,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je rot voelt, door de toon van deze mailtjes, en de manier waarop hij jou aanspreekt, maar ik vind het wel goed dat hij je waarschuwt (ook al ben ik het er niet mee eens de manier waarop hij het doet). Het gaat hem niet alleen maar om het geld, maar echt om het welzijn van de vogels.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Mandy

Inderdaad, geen vriendelijk mailtje, maar wel met een duidelijke boodschap. Een boodschap waar ik deels ook achter sta.  ::)
Ik ben het alleen niet eens met het feit dat ALLE papegaaien in een huiskamer het slecht hebben. En dan hoef ik inderdaad alleen maar naar mijn eigen grijze roodstaart papegaai te kijken.  ;)
Maar zij wordt morgen nog maar 2 en kan misschien wel 50 worden, nu gaat het prima en ik hoop ook dat dat zo blijft, daar doe ik in ieder geval wel mijn best voor!
Maar ik ben wel een beetje bang dat ondanks alles ze misschien toch nog een stoornis zoals plukken gaat ontwikkelen, want het is eenmaal een feit dat dat een veelvoorkomend probleem is. Ik heb heel veel papegaaien zo zien zitten in opvangcentrums.  :(
Maar ik doe er alles aan om dat te voorkomen. Vaak zie je toch dat ze dan te weinig aandacht hebben gehad of geen volledige voeding. :-/
Daarom heb ik er ook lang over nagedacht of ik een papegaai zou nemen, wat voor soort, waar ik er een zou halen en ik heb heel veel info opgezocht en gelezen en ik moet zeggen ik heb nog geen seconde spijt en ik ben heel gelukkig met m'n meisje Chico! :P

Gelukkig zijn er meer gelukkige en gezonde vogels als Chico zoals de 35-jarige papegaai van Chantal d'r ouders. ;)

Maar Rika, ik zou er niet verder meer op in gaan en gewoon verder zoeken. ::)
Ik zou ook gereageerd hebben op het eerste bericht, vooral vanwege de toon, maar als je doorgaat krijg je een oneindige discussie die in een ruzie kan eindigen en daar heb je helemaal niets aan. :-/
Succes verder. ;)

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lique

Ooo mandy, wat en ongelooflijk mooie foto zeg.
En dat papiertje waar chico op kluift.... ;)

groetjes Lique

Mandy

Hahahaha ja leutig hé! ;D

Ik dacht al wel dat jullie die gemist hadden, want die had ik 23-12 al geplaatst (bij; Andere dieren, Chico), maar had er nog geen reactie op gehad. :)

Ik ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren eer jullie een gaaitje nemen... ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl