5 augustus 2025, 05:54:30

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2004

Gestart door Lique, 11 februari 2004, 21:37:55

« vorige - volgende »

boezempje

hai

van harte met de kleinen
geniet er maar goed van

gr essie

Irene

Yeah!!! Weer ff wat positief nieuws!!!!!!!!! Fijn om te horen Lique! Kun je wel weer ff gebruiken.
Laten we hopen dat deze "generatie" de ellende niet meer zal meemaken.
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

marianca.

Citaatjoepie!
er is net een jong geboren.
Het is het tweede jong van Dexter(witmasker bont geparelde man) en deedee(wildkleur, jong van ren en stimpy, split witmasker dus).
Het is een wit donsje dus een witmaskertje

groetjes lique

Hallo Ligue en Peter,

Wat leuk om dit te lezen,je klinkt er zo blij bij :)Jullie hebben het verdient meis.Geniet er maar lekker van en dat ze groot en gezond mogen worden.

Groetjes
marianca

vanta

proficiat het is je zeker gegund hoor en als zal wel op zijn pootjes terecht komen ;)

groetjes tineke

Anita1

:D van harte met de kleine.en dat er nog velen mogen komen knuff anita ;)

daan

Hoi Lique,

Wat heerlijk om weer eens goed nieuws te lezen.
Gefeliciteerd en geniet er lekker van joh.

kus daan

robentru

15 september 2004, 02:44:16 #1071 Last Edit: 15 september 2004, 13:37:44 by robentru
Hoi Lique,
gelukkig ook nog een lichtpuntje....
Fijn te horen.
Maar pas ook goed op jezelf.

Groetjes, Trudy

Paul

Hoi Lique,

Wat fijn dat er ondanks alle narigheid nu ook een kleintje geboren is :-)
Vanmorgen was bij mij ook de vierde geboren dus ze hebben dan dezelfde verjaardag die twee :-)
Wat raar dat dat onderzoek naar papagaaienziekte zo lang duurt want bij vogels weten ze het na 1 a 1,5 week al.
Kan je Feld niet vragen of die jouw bloed opstuurd dan weet je het veel sneller :D
Succes met de valkjes en hopen dat ze verder weer alleen maar beter gaan worden.

Groetjes, Paul

Olga en Hans

Hoi Lique,

Van harte gefeliciteerd met die kleine, ik hoop dat hij/zij gezond mag opgroeien ;). Wat een ellende hebben jullie nu en zelf ben je ook al ziek geworden. Dit is niet leuk meer, ik heb er de tranen van in m'n ogen :'( :'(.
Voor jullie heel veel sterkte en beterschap.

Groetjes Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Marije

Van harte gefeliciteerd!
Ik hoop ook dat deze kleine zonder gedoe en narigheid mag opgroeien!

Lique

Hoi allemaal,

Storm en Fire hebben heimwee naar een broedkastje.
Gisteren vond ik een eitje op de grond van de voliere. Er is een kans dat het haar eitje is.
OMdat ze niet broedde, moest ik haar wel overzetten, naar de voliere, en een ander koppel (ren en stimpy) de kans geven.
Zij bakken er ook niets van, jammergenoeg, dus zal weer de grote wisseltruc uit moeten halen.

Mickey, Minnie, Loulou en Calvin broeden nog steeds niet.
Ik zal hen vandaag ook weer terug zetten in de voliere, en hopen dan dat een ander koppel wil broeden.

De eitjes liggen nu onder Hugo en Boss.
Zij hebben alleen al een jong. Hij heeft al een oogje open.
Hewt lijkt erg goed met hem te gaan.

De oudste van Dexter en deedee, met het gele dons is overleden, hij lag vanmorgen in het blok. Wel is er weer een eitje uitgekomen, het is een wit donsje. Dus nu hebben ze 2 witmaskertjes.

Gisteren is het eerste jong van sjors en sjimmie geboren. Er zullen er nog een paar volgen, alleen zijn er ook een paar eitjes niet goed. Ze zijn erg wild geweest in het blok en hebben een paar eitjes beschadigd.

groetjes lique

Annouschka

Hoi,

ook namens mij gefeliciteerd met de jonkies, eindelijk eens wat beter nieuws!

groetjes

Irene

heej lique, getver weer een kleintjes dood; verdenk je alsnog de ziekte? of is het iets anders geweest; de "verhuizing" misschien?
het moet nu echt stoppen; jammer dat de koppels allemaal een beetje van slag zijn en dat ze niet willen broeden, maar ja Hugo en Boss kunnen natuurlijk niet alles op zich nemen :-/.
Hopelijk dat super Stormpje het toch weer zelf wil op pakken.
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Paul

17 september 2004, 03:16:49 #1078 Last Edit: 17 september 2004, 03:17:39 by Paul
Hoi Lique,

Wat een gepuzzel weer zeg om alle eitjes goed te laten uitbroeden.
Ik heb dat ook wel eens gehad met een koppel dat de eieren echt door het broedhok vlogen door het wilde gedrag :-(
Jammer dat er weer een kleintje dood is maar dat kan natuurlijk altijd gebeuren of denk je dat dit nog steeds een nasleep is van die ziekte?
In elk geval hoop ik dat de laatste eitjes allemaal gezonde jonkies opleveren dat heb je zeker eindelijk wel weer eens verdient.

Groetjes, Paul

Lique

Hoi allemaal,

Het gaat dus totaal niet goed hier.
Ik ben sinds gisteren maar eens begonnen met een weeglijst.
ik weeg de valkjes 2 keer per dag, voor het voeren, want de jongen van Billy, Yellow en shafali moet ik nu zelf voeren.
de meeste valkjes zijn afgevallen, maar we is er ook een die is aangekomen, waar ik wel erg blij om ben.
Ik maak me zorgen om de jongste cinnamon geparelde pop, ringnummer 004Goud.
Zij is al een paar dagen erg slecht en wordt ook gevoerd.
Gisteren woog zij og maar 69 gram.
Vandaag woog ze nog maar 60 gram, en na het voeren 61 gram.
Er ging dus niet veel voer in. Ik heb haar wel een behoorlijke dosis water met druivensuiker + antibiotica gegeven, want dit heeft ze wel nodig.
Maar ze wil gewoon niet meer en ik kan het niet doen. Ze zal uit haarzelf moeten sterven. we wachten erop, want ik denk dat ze de avond niet meer doorkomt.

Ook weeg ik de hele kleine valkjes, die net geboren zijn.
het jong van hugo, geboren op 9-9 weegt 44 gram
jong 1 van sjors en sjimmie geboren op 15-9 weegt 18 gram
jong 2 van sjors en sjimmie geboren op 18-9 weegt  7 gram
jong 1 van Dexter en Deedee geboren op 16-9 weegt 12 gram
jong 2 van Dexter en Deedee geboren op 18-9 weegt 7 gram

groetjes lique