4 augustus 2025, 22:29:10

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2004

Gestart door Lique, 11 februari 2004, 21:37:55

« vorige - volgende »

Anita1

pffff lique wat een zorgen weer meiss.
ooow ik hoop echt dat het jong het gaat halen.kan je evt niet dwangvoeren? rechtstreeks in de krop? of doe je dat liever niet.kan me ook voorstellen hoor.nou meiss ondanks dat je zelf zo ziek bent heb je echt enorm veel werk zeg nu!.al dat wegen van je valkjes.ik hoop dat het eindelijk s een keer goedkomt bij jullie.je bent zo onderhand ook wel aan het uitputten zelf.heeel veeel sterkte lieffie.knuff anita ;)

Lique

Citaatpffff lique wat een zorgen weer meiss.
ooow ik hoop echt dat het jong het gaat halen.kan je evt niet dwangvoeren? rechtstreeks in de krop? of doe je dat liever niet.kan me ook voorstellen hoor.nou meiss ondanks dat je zelf zo ziek bent heb je echt enorm veel werk zeg nu!.al dat wegen van je valkjes.ik hoop dat het eindelijk s een keer goedkomt bij jullie.je bent zo onderhand ook wel aan het uitputten zelf.heeel veeel sterkte lieffie.knuff anita ;)
hoi antia,

ik dwangvoed haar al, ze wil het absoluut niet.
Ik probeer erin te krijgen, wat mogelijk is, meer kan ik niet voor haar doen. Er is weinig hoop meer voor haar, als ze sterk is, zal ze gaan eten, alleen denk ik niet dat ze dit gaat doen. Ik voed niet rechtstreeks in de krop, hier heb je ook een kropnaald voor nodig, en die heb ik niet.
Ik kan haar wel in leven proberen te houden, alleen ik denk dat ik dat al te lang gedaan heb.
Ik denk dat ze het nu op haar eigen houtje verder moet doen.

groetjes lique

marianca.

Hallo Ligue,

veel sterkte meis met het valkje dat het niet zal halen.Jullie moeten heel wat mee maken dit seizoen,verschrikkelijk.Ik hoop dat ergens nog een lichtpuntje voor jullie zal stralen...

groetjes
marianca

daan

Jeetje Lique, weer ellende voor jullie.
Jullie doen zo jullie best om de kleintjes te redden. Zo veel energie en liefde dat jullie erin stoppen.
Het zal straks lekker zijn als het broedseizoen is afgelopen dan kunnen jullie weer op adem komen.
Ik hoop dat de kleine het wel gaat redden, maar je hebt er alles aan gedaan.

Kussie daantje

Paul

Hoi Lique,

Wat is dat weer balen dat het nu weer zo slecht gaat met de jongen :-(
Ik heb zelf ook geen kropnaald en heb er zaterdag nog wel naar gekeken maar je hebt zoveel soorten daarin dat ik er maar geen heb meegenomen nog.
Ook heb je daar vaak weer een speciale spuit voor nodig die je ook weer moet kopen.
En het komt maar zelden voor dat je er echt wat aan hebt.
Hopenlijk gaan ze wel weer wat beter eten en is het maar een tijdelijke achteruitgang.

Groetjes, Paul

Kirsten

Hoi Lique,

Ik weet niet meer wat ik moet zeggen, vind dit zo verdrietig voor jullie en hoop inderdaad dat er snel weer een beetje vooruitgang aankomt. Dat je het verdriet een plekje kan geven en volgend jaar met een gezonde volière weer verder kan.

Dikke knuf,
Kir

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Marije

Ik kan me voorstellen dat je hier moedloos van word zeg.....Lijkt er net een stijgende lijn in te zitten en BAM....weer een overleden jong....Sterkte hoor....leef met je mee.....XXX Marije en Purrel

Irene

:o :o :o :o :o jeetje Lique! wat een keiharde cijfers!!! Daar word ik toch ff stil van......; je word zo wel ff direct met je (verkouden) neus op de feiten gedrukt!
Pffffffffff, het is jullie ook echt op geen mogelijke manier gegund om een goed seizoen te hebben, he, of wel? :-/ :(
Zoals al een hele tijd, sterkte meissie...
 :-* Irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Annouschka

Hoi,

wat is dit toch weer erg zeg, dit kan toch niet meer, hoeveel moet een mens eigenlijk kunnen hebben??  Heel veel blijkbaar want het is alsof jullie valkjes niet mogen beter worden.

Ik vind het heel erg voor jullie, wou dat ik iets kon doen zodat al die narigheid voorbij was. :(  En dat al jullie valkjes terug gezond worden.

Nog heel veel sterkte verder,

groetjes
Annouschka

Olga en Hans

Hoi Lique,

Wat een ellende is het bij jullie :(, ik hoop dat het tij gauw keert en dat je kleintjes willen gaan eten.
Heel veel sterkte met al je lieve valkjes en zelf ook beterschap, kop op he, wij duimen voor jullie.

Groetjes Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Mandy

Weer een tegenvaller, jeetje, je wordt er haast moedeloos van. :-/
Wanneer stop je met de kweek, wanneer gaan de blokken weg? ::)
Want zo is er toch niet veel lol meer aan, en jullie hebben nu toch ook je rust onderhand nodig.
Ik moet zeggen dat ik blij ben dat het achter de rug is hoor, de kweek, heb het even helemaal gehad.
Nu zijn het alleen de gewone zorgen voor de volière en daar heb ik het komende half jaar genoeg aan, dat geeft echt rust hoor. :)
Maar ja, jullie zitten nog met echte kleintjes, zorgenkindjes, ik hoop dat deze die het nu nog goed doen ook goed blijven doen.
Sterkte en succes verder. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lique

21 september 2004, 14:15:25 #1091 Last Edit: 21 september 2004, 14:17:37 by Angelique
Ho iallemaal,

Ik was er al zo bang voor.
En eindelijk is het gebeurd.
Ben er wel erg verdrietig over, maar het is beter voor het valkje zelf.
Ze is overleden.

Een prachtvalkje geboren op 1 augustus. Ze heeft nog net geen 8 weken oud mogen worden.
Ze had een achterstand, en leek op een valkje van 5 weken.
Alleen werd ze steeds magerder door de papegaaienziekte.
Gisteren wilde het voeren al nauwelijks. Ik wist dat het bijna voorbij was.

Hier een foto voordat ze overleed

En hier een foto van toen ik haar net vond:

Sanna

Jeetje Lique, je zag het aankomen, maar toch blijft het zwaar sh*t!! :'( :'(. Verschrikkelijk jammer dat ze het niet mocht redden.
Veel sterkte he?

Veel liefs, Sanna

Lique

21 september 2004, 14:24:30 #1093 Last Edit: 21 september 2004, 14:32:35 by Angelique
CitaatHallo Ligue,

veel sterkte meis met het valkje dat het niet zal halen.Jullie moeten heel wat mee maken dit seizoen,verschrikkelijk.Ik hoop dat ergens nog een lichtpuntje voor jullie zal stralen...

groetjes
marianca
Hoi Marianca,

Dank je wel, het is dan zover, hij heeft het niet overleefd.
Ik hoop ook inderdaad op dat lichtpuntje, want het breekt echt op. Alle tijd die we in de vogels stoppen, en dat is echt heel veel tijd, al die kosten, wat ook heel veel kosten zijn, energie en noem maar op. Het lijkt allemaal voor niets te zijn. Als we niet zo sterk waren geweest, hadden we al lang alles afgebroken, en de vogels weg gedaan.
Maar dat doen we niet, we vechten voor ze, tot het einde. Alleen blijf ik hopen, dat het einde heel dichtbij is.

groetjes LIque

CitaatJeetje Lique, weer ellende voor jullie.
Jullie doen zo jullie best om de kleintjes te redden. Zo veel energie en liefde dat jullie erin stoppen.
Het zal straks lekker zijn als het broedseizoen is afgelopen dan kunnen jullie weer op adem komen.
Ik hoop dat de kleine het wel gaat redden, maar je hebt er alles aan gedaan.

Kussie daantje
Hoi Daantje,

Ja, we houden gewoon van die beestjes, en het blijft maar een brok ellende met ze. Wat we ook doen, het is altijd het verkeerde denk ik, want anders zou de ziekte nu wel voorbij zijn.
Kussie Lique

CitaatHoi Lique,

Wat is dat weer balen dat het nu weer zo slecht gaat met de jongen :-(
Ik heb zelf ook geen kropnaald en heb er zaterdag nog wel naar gekeken maar je hebt zoveel soorten daarin dat ik er maar geen heb meegenomen nog.
Ook heb je daar vaak weer een speciale spuit voor nodig die je ook weer moet kopen.
En het komt maar zelden voor dat je er echt wat aan hebt.
Hopenlijk gaan ze wel weer wat beter eten en is het maar een tijdelijke achteruitgang.

Groetjes, Paul

Hoi Paul,

Ik ben het helemaal vergeten, die kropnaald. Ik heb wel zo'n speciale voederspuit, daar werk ik ook wel eens mee, en vind hem heerlijk. De pap blijft ook langer warm. maar op mijn spuit past er wel een. Mijn spuit kan je trouwens ook makkelijk uitkoken, wat ik ook heelfijn vind.

groetjes lique

CitaatHoi Lique,

Ik weet niet meer wat ik moet zeggen, vind dit zo verdrietig voor jullie en hoop inderdaad dat er snel weer een beetje vooruitgang aankomt. Dat je het verdriet een plekje kan geven en volgend jaar met een gezonde volière weer verder kan.

Dikke knuf,
Kir
Hoi Kirsten,

Ik had het er laatst ook met Mandy over, dat we alleen maar de nare dingen volop meemaken. Als dit volgend jaar ook zo is, zei ik al dat ik er dan mee zou stoppen, dan gaan ze zeker weg, want ik wil kunnen genieten van mijn diertjes, en mijn diertjes van mij.

knuffel lique

CitaatIk kan me voorstellen dat je hier moedloos van word zeg.....Lijkt er net een stijgende lijn in te zitten en BAM....weer een overleden jong....Sterkte hoor....leef met je mee.....XXX Marije en Purrel
hoi marije,

valkjes zijn erg leuk, maar ze kunnen je ook behoorlijk kapotmaken. we blijven maar hopen en hopen, maar helaas, het werkt niet.
het zal mij benieuwen hoe het gaat als alle rondes klaar zijn.

greotjes lique

Lique

21 september 2004, 14:36:57 #1094 Last Edit: 21 september 2004, 14:45:20 by Angelique
Citaat:o :o :o :o :o jeetje Lique! wat een keiharde cijfers!!! Daar word ik toch ff stil van......; je word zo wel ff direct met je (verkouden) neus op de feiten gedrukt!
Pffffffffff, het is jullie ook echt op geen mogelijke manier gegund om een goed seizoen te hebben, he, of wel? :-/ :(
Zoals al een hele tijd, sterkte meissie...
 :-* Irene
Hoi Irene,

Ja zeker weten, echt keihard, maar dat is het allemaal.
Of iets gaat goed, of het gaat ook zo verschrikkelijk slecht.
We blijven natuurlijk hopen. Straks krijgen de kleintjes weer een voeding van me, maar ik kan niet eens mijn hoofd naar voren doen (ziek). Dus dat wordt nog wat :-/

:-*Lique

CitaatHoi,

wat is dit toch weer erg zeg, dit kan toch niet meer, hoeveel moet een mens eigenlijk kunnen hebben??  Heel veel blijkbaar want het is alsof jullie valkjes niet mogen beter worden.

Ik vind het heel erg voor jullie, wou dat ik iets kon doen zodat al die narigheid voorbij was. :(  En dat al jullie valkjes terug gezond worden.

Nog heel veel sterkte verder,

groetjes
Annouschka
Hoi annousch,

ja, daar begint het aardig op te lijken, dat ze niet beter mogen worden. Terwijl ze zo sterk zijn, enze zo graag beter willen worden. Maar een valkje die pijn heeft, kan zo anders kijken...
Gisteren had ik de kleine 004GOUD vast en ik had het deurtje open laten staan. Gelijk kwam Billy bij me, en even later ook Yellow en Shafali. Ze vlogen nog een laatste keer samen met de kleine, ookal kon ze moeilijk vliegen. Maar het was een prachtig moment.

groetjes lique

CitaatHoi Lique,

Wat een ellende is het bij jullie :(, ik hoop dat het tij gauw keert en dat je kleintjes willen gaan eten.
Heel veel sterkte met al je lieve valkjes en zelf ook beterschap, kop op he, wij duimen voor jullie.

Groetjes Olga.
Hoi Olga,

Dank je wel. het doet me erg goed, om te weten dat er zoveel mensen ons steunen. Het helpt ook, want we staan er niet alleen voor. Er zijn altijd wel lieve woorden te lezen, en dat waardeer ik enorm.

groetjes lique

CitaatWeer een tegenvaller, jeetje, je wordt er haast moedeloos van. :-/
Wanneer stop je met de kweek, wanneer gaan de blokken weg? ::)
Want zo is er toch niet veel lol meer aan, en jullie hebben nu toch ook je rust onderhand nodig.
Ik moet zeggen dat ik blij ben dat het achter de rug is hoor, de kweek, heb het even helemaal gehad.
Nu zijn het alleen de gewone zorgen voor de volière en daar heb ik het komende half jaar genoeg aan, dat geeft echt rust hoor. :)
Maar ja, jullie zitten nog met echte kleintjes, zorgenkindjes, ik hoop dat deze die het nu nog goed doen ook goed blijven doen.
Sterkte en succes verder. ;)
Hoi Mandy,

Dit zijn de allerlaatste rondes. Er zijn nog een paar jonge jongen, en nog een paar koppels op eitjes. Deze eitjes kan ik niet meer weg nemen, omdat ze al te ver zijn. er groeit al een klein valkje is, en deze kan ik niet wegnemen, al is het wel beter. In het binnenhok zijn gelukkig geen blokken meer. ik vond nog wel een paar eitjes op de grond, maar deze heb ik ook maar weg gehaald.
Nee, de kweek houdt al gauw op, want het wordt al wat kouder, en mijn valkjes hebben rust nodig, om zichzelf te kunnen herstellen.
Hopelijk zal het wel beter gaan,  en natuurlijk ook bij jou en alle anderen.

groetjes lique