15 augustus 2025, 02:58:36

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2004

Gestart door Lique, 11 februari 2004, 21:37:55

« vorige - volgende »

marianca.

Hallo Ligue en Peter,

Ik wens jullie heel veel sterkte met de zieke valkjes.Ze zijn bij jullie zeer zeker in goede handen!
Hopen dat ze allemaal maar snel weer beter mogen worden.

groetjes en succes,

marianca

robentru

Hoi Lique (en Peter),
fijn dat jullie zulke goede steun en hulp aan Fred en Irene hebben. En al die aardige mensen op het forum die voor elkaar ook enorme steun zijn, met al hun berichtjes, e-mails en immetjes..
Wij hebben dat zelf ook al ervaren. Doet je goed. :)
Lieve groeten, Rob en Trudy,

Lique

Hoi allemaal,

Vandaag zijn we erg druk geweest.
Eerst hebben we de valkjes lekker natgesproeid met water, want normaal gesproken nemen ze meerdere malen per dag een badje.
Maar omdat ik al het badwater weg gehaald heb, omdat ze anders geen antibiotica binnenkrijgen, konden ze niet badderen.
Iedere dag zal ik de tuinslang of plantenspuit moeten gebruiken.
Sommigen hebben zich lekker gewassen in de drinkbakjes waar de AB inzit.
Deze valkjes hebben ook een gele borst. Geen gezicht, maar wel erg grappig.

En rob en trudy, Tyco is ook net zo'n waterratje als de anderen:

Hij heeft zich erg goed vermaakt zo onder die straal water.
En daarna lekker poetsen, totdat hij droog was.

Toen zijn we pas echt begonnen. Ik heb alle water en voerbakjes enzo in de broedkooien gehangen, en ben vervolgens alle valken wezen vangen.

In Broedkooi 1 zitten Tom, Jerry en Chico.
Met hun 6 jongen.

In Broedkooi 2 zitten Levi's en Chipie
met hun jongen en het jong van de vorige ronde van Billy en Yellow(zij hebben nu al 3 nieuwe jongen)

In Broedkooi 3 zitten Ren, Stimpy, Kenzo en VZN (valk zonder naam, dus nog suggesties?)
met hun 4 jongen

Het is wel ff krapjes, maar het is nou eenmaal niet anders.
Nu kan ik makkelijk de jongen eruit halen.
Ik heb overigens tijdens het vangen een zitstok tegen mijn hoofd aangehad, tegen mijn lip. Het is al flink dik geworden en erg pijnlijk.
Ook heb ik iets met mijn enkel uitgehaald, waardoor ik bijna niet meer op mijn voet kan staan :-/
Maar we hebben het er allemaal voor over!
Zo gaat dat hier, want we blijven knokken. Ik heb ze allemaal, met erg veel liefde aangeschaft of zelf gekweekt en dat geven we natuurlijk niet op. Het zijn net zo goed mijn huisdieren.
Mede dankzij jullie voel ik me een stuk beter.
Al die lieve berichten, kaartjes, emailtjes en telefoontjes hebben me erg goed gedaan, dank jullie wel, jullie zijn allemaal geweldig :-* :-* :-*

Lique

30 juli 2004, 23:58:51 #738 Last Edit: 31 juli 2004, 00:07:21 by Angelique
Hier nog 2 valkjes die zich aan het wassen waren:

Milo genoot ervan om ons bezig te zien:

Chico, Tom & Jerry met hun jongen:

Levi's en Chipie met hun jongen:

Ren, stimpy, VZN & Kenzo met hun jongen:

Broedkooi 1 en 2:

broedkooi 2 en 3:

Zanzu

Ik las vandaag eigenlijk pas het hele verhaal (eindelijk vakantie, dus tijd...) en ik wil jullie heeel veel sterkte wensen!

Wat een nare rotziekte  :(

En geweldig zoals jullie je inzetten voor je valkjes!

Groetjes,
Heleen

robentru

Hoi Lique,
wat een kanjers zijn jullie toch en wat een geweldige foto's. Dank.
De foto van Milo is onbetaaldbaar (geef hem een knuffel van me).
Bedankt ook voor jullie e-mail met de foto's van Tyco.
Ach arme, eerst pech met koken en nu met het verzorgen van de valkjes. Wil je alsjeblieft wel goed voor jezelf zorgen. En als je een keertje hulp nodig hebt: schroom niet!
Dikke knuffels van ons.

Lique

Hoi allemaal.

Nee, wij zijn niet de kanjers, maar jullie zijn dat allemaal hoor ;)
Iedereen leeft zo met mekaar mee, in goede en slechte tijden.
Wie had dat nou gedacht, toen we net met de site begonnen.
Velen kennen mekaar ook, en er zijn veel vriendschappen uitgekomen. Dat geeft een fijn gevoel.
En dat allemaal door 1 gezamenlijke hobbie, de VALKPARKIET!
Hihi, ja, ben soms wel een kluns ;)  ik krijg heet vet over me heen, of krijg wat op mn hoofd, of een zere enkel hihihi. maar we hebben het er allemaal voor over hoor.
Mijn pijntjes gaan wel over. maar de valkjes gaan voor.

Hihi hulp? ;D ;D nouw.....

ik heb nog een berg wasgoed dat gestreken moet worden.....

:D :D :D :D nee hoor, was een grappie ;)

groetjes LIque

Anita1

;) heej lique en peter wat een kanjers zijn jullie toch.wat een machtige mooie broedhokken zeg! wauww.daar mag je best trots op zijn.en wat een leuke fotos zeg!.
ik kreeg kippevel bij het berichtje wat je bij mieps dagboek hebt geplaats over tyco.achh dat vind ik nou echt lief zeg!
dat is idd hart hebben voor je dieren!kijk eens lique en peter!!
een koppel hoe vind je ze? is powerr en poppie.gaaf he? of niet?speciaal ff een foto gemaakt voor jullie.het gaat echt geweldig met ze.gisteren zijn ze allemaal ontwormd.
hier de foto ff.

Lique

Hoi Anita,

Hihi, ik heb niets gepost, dat heeft Tyco heeeelemaal alleen gedaan ;) :D
Ja, wat een mooi koppel zou het zijn zeg, hopelijk zien ze mekaar volgend jaar ook zitten.
2 prachtige bontjes, daar kunnen alleen maar nóg mooiere bontjes uitkomen.

groetjes LIque

robentru

31 juli 2004, 00:50:37 #744 Last Edit: 31 juli 2004, 01:03:41 by robentru
Hoi Lique,
ja inderdaad, uit de liefde voor valkparkieten is echt heel veel goeds gekomen. Rob en ik zitten nog geen anderhalve maand op dit forum (officieel) en je moets eens weten met wat voor lieve, leuke en attente mensen we al kennis hebben gemaakt. Vandaar natuurlijk die verslaving  :) :) :).
Hoe hebben jullie het ooit kunnen bedenken?
En zonder meer: JULLIE ZIJN KANJERS.
Lieve groeten Rob & Trudy.

BTW Ik heb de pest aan strijken! Maar als je een keer een ander klusje voor me hebt (Trudy dus).

PS Geef die lieve Milo een hele dikke knuffel van me, 't is zo'n schat!

Mandy

Nou dat ziet er alweer een stuk beter uit Lique en Peter! ;D

En inderdaad, die gele borst ontdekte ik dus ook net bij Suske! Wel vies spul hoor, en ik vind het eigenlijk ook slecht oplossen, je blijft een gele wolk op de bodem zien. ::)

Enne, wat die strijk betreft, je kan er ook mee stoppen, ik strijk ook niet meer! ;D
Ik strijk hooguit een broek die in duizenden vouwen zit en verder niets, wat een rotwerk, en wat was ik blij met die kreukelblousjes! :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

robentru

Hahaha Mandy,
ik herken dat dat van het strijken (ff wat anders).
Wie dat ooit heeft uitgevonden.... vast een man!  :D :D :D
Reageer wel verder op jou stukkie op de site.

Lieve Lique
hahahahahahaha net een kolom in een blaadje.
Je zoekt nog een naam voor een van je valkje alias VZN. Een suggestie: Lukkie of Roberto (grinnikgrinnik, hij kan het niet hebben dat ik petemoei ben van een valkje van Tara).
Rob grijnst nu!

Groetjes Trudy.

Sanna

Hai Lique!

Wat zien die broedkooien er schitterend uit zeg! Wel effe krappies voor de vogies, maar dat moet dan maar even ;D. En ik ben blij voorlopig nog goede berichten te lezen. Laten we allemaal maar duimen dat dat zo blijft.... :-X

Hihi, ik weet niet of je voor je berg strijk nog iemand bereid gaat vinden ... als ik zo die reacties lees :D :D Good luck!

Liefs, Sanna

Guinevere

Hoi iedereen,

Dit zal misschien raar klinken maar ik vind strijken best leuk soms.
Het heeft iets relaxerend vind ik  ;D (ok ik ben gewoon raar!)
Maar ik betwijfel dat je je was naar België wil brengen Lique  ;)

Groetjes
Guinevere

Sanna

2 augustus 2004, 03:22:27 #749 Last Edit: 2 augustus 2004, 03:23:10 by Pepper
Whahahahaha :D :D :D dan stuur je het toch gewoon per DHL naar België!!! ;D