14 augustus 2025, 19:06:29

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2004

Gestart door Lique, 11 februari 2004, 21:37:55

« vorige - volgende »

Lique

Ho iallemaal,

ONdertussen zijn er al 6 jongen geboren bij Billy. Nummer 7 is onderweg, deze zal er vandaag al wel zijn.
Het gaat erg goed met de jongen, ze groeien heel goed.

De eitjes van Storm en Fire zullen ook gauw uit gaan komen.

Mickey, Minnie, Loulou en Calvin zijn ook nog erg druk aan het broeden op hun eitjes.

En mijn lieve Noah heeft al 3 eitjes.
Vandaag moet ik nog kijken of ze bevrucht zijn, maar ik verwacht het wel.

Verder hebben we geen eitjes meer.

De jongen van Tierra en Luna krijgen nog steeds wel aardig goed te eten. Ik heb ze al een paar dagen neit bij hoeven te voeren.

De jongen van Dexter en Deedee groeien ook uit tot erg mooie valkjes.

De jongen van Hubba en Bubba zijn alle 3 uitgevlogen. Vandaag wordt de 4e broedkooi voor mekaar gemaakt, waar zij in kunnen, samen met de 3 jongen van Sjors en sjimmie, waar het overigens ook goed mee gaat.

De jongen van Chico doen het ook erg goed, maar ik wil de ouders weer in de voliere hebben. Ze willen overduidelijk naar de voliere. Misschien dat ik de jongen nog 1 keer bijvoer per dag.
Hetzelfde geldt voor de jongen van levi's en chipie en Ren en stimpy.
Tam willen de meesten niet erg worden, helaas. Maar ik kan het natuurlijk niet forceren. De ouders schrikken erg, wat de jongen overnemen.

groetjes Lique

bogey

Hoi Lique,

Meid wat een ellende (overal) :-[  Ik hoop dat het allemaal snel oplost met antibiotica en noooooiiiittt meer terug komt...wat een klereziekte zeg. arme beesies.

heel veel sterkte jij ook en succes met het verzorgen.

Daphne

robentru

Hoi Lique,
fijn dat er ook nog mooie dingen gebeuren, zoals de geboorte van de jonge valkjes.
Ben benieuwd of de eitje van Noah bevrucht zijn, ik hoop het zo voor je.
Het zal niet makkelijk voor je zijn momenteel: zoveel jonkies en die rot ziekte, je moet handen tekort komen (overigens ben je al helemaal hersteld van al je kleine ongelukjes vorige week?).
Rob heeft vandaag helaas per ongeluk je e-mail weggooid voor ik het kon lezen, maar ik heb de strekking ongeveerd wel begrepen.
Zet de ouders van Tyco maar lekker in de voliere, dat is waarschijnlijk (denk ik, maar dat kun jij veel beter inschatten) beter. En dan is Tyco maar niet super handtam, maakt ons niks uit. Hebben we wat te doen als hij straks bij ons is, want dat is het belangrijkste. We danken je enorm voor al je goede zorg.
Irene had het net over Zwollywood en ik vind dat een dijk van een term voor jullie valkenparkieten paradijs... :)
Veel groeten, Trudy

Lique

:(
3 augustus 2004, 00:03:01 #753 Last Edit: 3 augustus 2004, 00:05:17 by Angelique
Hoi allemaal,

Flinke paniek in de tent.
Het gaat erg slecht met Pino. Pino is een wildkleur mannetje van ongeveer 3 jaar oud.

Vandaag zag ik dat hij er niet lekker bij zat. Zijn borstbeen steekt bedreigend ver uit.

Ik heb hem inmiddels antibiotica, vitamine, pap en water met druivensuiker gevoerd.
Ik heb hem apart gezet in een kooi (ruimtegebrek) zodat ik hem beter in de gaten kan houden.
Hopelijk overleeft mijn Pino het. :-/

robentru

Lieve Lique,
wat ik nu wil zeggen kan niet op dit forum, maar ...........
Echt akelig om te zien, hoop dat de medicijnen aan gaan slaan. Veel sterkte met je Pino (en alle andere valkjes).
Ga een kaarsje voor hem aansteken!
Groet, Trudy

Irene

piep piep piep, tja ik kan ze maar beter zelf neer zetten, want ze komen er toch te staan! Wat een eleende; het lijkt niet over te gan, he, maar langzaam naar ieder valkje te kruipen, wat ik echt niet hoop.
Hoe gaat het verder met de eitjes van Noah; heb je daar al wat in kunnen zien? en lichtje in deze duistere, trieste tijden?

groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Anita1

:( :o ooow lique.pfff wat een ellende allemaal voor jullie ook.
ik ga ook nu een kaarsje aansteken.kusss van mij anita :-/

Lique

3 augustus 2004, 00:41:59 #757 Last Edit: 3 augustus 2004, 00:43:29 by Angelique
Hoi allemaal,

Hier een foto van Noah met een eitje:

En hier een foto van hoe mooi het eitje bevrucht is:

Hier zie je Billy met haar kleintjes, ze is zelfs een kleintje aan het voeren op de foto:

Billy, Yellow met de 7 kleintjes:

Lique

3 augustus 2004, 00:44:40 #758 Last Edit: 3 augustus 2004, 00:46:38 by Angelique

Dit is Storm. Ze vindt de camera nog steeds niets, en probeert me toch wel een beetje weg te jagen door haar heel groot te maken.

Hier zie je Pino. Hij schudt zichzelf nog maar eens goed uit.

robentru

Ach Lique,
bij alle ellende dit ook mogen zien. Ik smelt, ben blij dat Noah bevruchte eitjes heeft. Toppie!
En dan die Billy: schattig.
Put hier troost uit en laat het niet gebeuren dat je de pijp aan Maarten geeft. Je geeft zoveel.
Trudy.

PS Het kaarsje voor Pino (en alle andere zieke valkjes) brand.
Bijgeloof? Ik geloof het!

Irene

Och lique, wat een plaatjes. Wat fijn dat de eitjes van Noah bevrucht zijn. Dat is wel hel bijzonder!
geniet daarvan en richt je daarop.
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Sanna

3 augustus 2004, 02:56:57 #761 Last Edit: 3 augustus 2004, 02:58:17 by Pepper
Och jeetje! Arme Pino :o. Geef je hem ook dwangvoeding of is hij daar te wild voor? Ik hoop dat hij het blijft redden joh, er mogen nu geen valkjes meer gaan hoor. En hoe is het met het oogje van Fire?
Oh, wat fantastisch dat Noah bevruchte eitjes heeft 8). Ben benieuwd wat daar gaat uikomen (jij vast ook wel ;))! En wat een onwijs leuke foto's van Billy en Storm trouwens. Pláátjes!
Succes met de ziekenboeg!

Liefs, Sanna

Speedy

Hoi Angelique,

Veel sterkte hoor met je Pino, verdorie nog an toe... het moet nu wel eens stoppen hoor met alle ellende.
Het is nu wel genoeg geweest dacht ik zo.
En juist ook bij de mensen die juist zo goed voor ze zijn moet dit gebeuren.
Op naar betere tijden nu hoor.

Groetjes,
  Trudie

robentru

Helemaal mee eens Trudie !

Rob (van Trudy)

Speedy

CitaatHelemaal mee eens Trudie !

Rob (van Trudy)

:D :D ja ja  :-/ Rob van .....  hier is ook een Rob van.... mij  ;D :D   alleen mijn Rob komt niet op het forum.
Hij zal zich er niet mee bemoeien hoor, want het is mijn hobby, zegt ie dan.
Mijn Rob heeft andere hobby's.
Hij is gek van auto ralley en is ook gek op darten.

Groetjes,
   Trudie
   p.s. dit is niet mijn bedoeling om hier nu verder te gaan over ons hoor..... wilde alleen ff reageren op Rob (van Trudy) :P