17 augustus 2025, 22:25:21

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2004

Gestart door Lique, 11 februari 2004, 21:37:55

« vorige - volgende »

Suzanne

Oh wat vervelend weer Lique. Ik hoop dat het jong bij Kyra wel gevoerd zal worden. Veel sterkte.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lique

8 april 2004, 23:20:02 #241 Last Edit: 8 april 2004, 23:23:47 by Angelique
het gaat niet goed, kyra valt het jong aan, verder is er geen enkel ander valkje wat voor hem wil zorgen.
Hij ligt nu bij p.d. en k.c.
ik denk dat hij snel dood is...
ik wil ook niet dat hij pijn lijdt... :-[

Suzanne

Hoi Lique,

Wat rot voor jullie joh. Zou het kunnen dat het jong niet in orde is, dat ze het aanvalt? Of omdat ze het niet als haar eigen jong herkent? En wat doen P.D en K.C. er mee?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Nes

Hoi Lique,

jeetje wat ontzettend vervelend  :( Kun je hem ook niet zelf te eten geven met een spuitje? Of is ie daar nog te klein voor?
Ik zeg ook maar wat hoor. Heb er verder geen verstand van  :-[ Ik hoop alleen maar dat ie het toch nog red.

Liefs, Nes.

Lique

op het moment zit k.c. erop.
het jong is ook al helemaal koud, heeft de poten enzo al helemaal wit, en verschrompeld.
Als ik zo iets zie, dan weet ik al genoeg.
maar er is nog een klein beetje hoop, en ik hoop echt zo ontzetend, dat p.d. en k.c. haar deze hoop geven. het leven.

Lique

CitaatHoi Lique,

jeetje wat ontzettend vervelend  :( Kun je hem ook niet zelf te eten geven met een spuitje? Of is ie daar nog te klein voor?
Ik zeg ook maar wat hoor. Heb er verder geen verstand van  :-[ Ik hoop alleen maar dat ie het toch nog red.

Liefs, Nes.
hoi Nes,

ja, op het moment ben ik 4echt van alles aan het uitproberen, ik ben wel tig keer op en neer gelopen met het kleintje in mijn hand, en maar warmte proberen te geven.
Mijn hart zit in mijn lkeel, en zeker nu, nu dat p.d. en k.c. erbij zijn.
Ooo ik zit ech te hopen en te doen. en ik kijk iedere minuut hoe het gaat met het jong...

Lique

Net weer gekeken, en P.D. en K.C. zijn ontzettend fel tegen mij, maar ik hoorde nog wel gepiep, dus dat is een teken van leven

Suzanne

Hoi Lique,

Als K.C en P.D zo fel naar jou zijn, duidt dat er dan niet op dat ze het jong geaccepteerd hebben en het proberen te verdedigen?

Groetjes

Suzanne

Inger m

Hoi Lique,
Vervelend dat het nu zo gaat met dat jong..hopelijk gaan zij hem nu wel accepteren. Ik weet niet of de felheid perse iets zegt over het al dan niet accepteren van het jong, omdat de ouders vaak vanzichzelf al fel zijn... Alleen zou ik het gewoon ff rustig afwachten, want veel meer kun je toch niet doen. Te vaak nestcontrole kan juist weer stress opleveren, wat weer een negatief effect kan hebben...Ik hoop dat het gaat lukken.
Bedelt het jong wel genoeg uitzichzelf omdat het niet gevoerd wordt door de (pleeg)ouders. Bedelen is erg belangrijk, want daardoor gaan de ouders de jongen voeren en wie het hardst bedelt....

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Lique

Hoi,

Thanx voor de berichtjes.
P.D. en K.C. lijken het wel hun jong te  beschouwen, alleen hebben ze hem nog niet gevoerd.
Hij ligt wel onder K.C. zijn vleugels.
Ik heb het eivoer wat ze hadden maar nattig gemaakt, misschien dat ze het nu sneller eten. En ook snel het jong gaan voeren.

En maar af wachten...

Frank en Kirsty

Wij hopen echt zo dat het jong binnen nu en no time gevoerd gaat worden en dat het dan alsnog een kanjer van een albino gaat worden! Het is jullie van harte gegund.

Wij gaan in ieder geval duimen!
Enne...
Pd en kc zet ´m op!

Angelique en Peter, veel succes ermee....

Peter

Hoi allemaal,

Heel erg bedankt voor alle lieve berichten! Schijnbaar heeft het goed geholpen, echt een hart onder de riem voor P.D. en K.C. want ze hebben de kleine net gevoerd :)

Groetjes,
Peter

Suzanne

Oh, dat is goed nieuws Lique! Ben heel blij voor je meid. Nu duimen dat het zo door blijft gaan.

Groetjes

Suzanne

Lique

9 april 2004, 11:45:30 #253 Last Edit: 9 april 2004, 11:46:41 by Angelique
Het jong is de nacht niet goed doorgekomen.
Hij is overleden.

Op de foto zie je dat hij helemaal in mekaar geslonken is.
Dit gebeurt meestal met jongen die ondervoed zijn.
Na de dood krimpen zij helemaal in mekaar.
Ook de oogbollen zakken weg.

Suzanne

Oh wat jammer nou Lique, dat het toch niet goed gegaan is. Echt zonde. Het ziet er idd wel naar uit die foto  :'(. Veel sterkte, want het zal toch een behoorlijke tegenvaller voor jullie zijn.

Groetjes

Suzanne