17 augustus 2025, 20:14:39

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2004

Gestart door Lique, 11 februari 2004, 21:37:55

« vorige - volgende »

Lique

CitaatOh wat jammer nou Lique, dat het toch niet goed gegaan is. Echt zonde. Het ziet er idd wel naar uit die foto  :'(. Veel sterkte, want het zal toch een behoorlijke tegenvaller voor jullie zijn.

Groetjes

Suzanne
Hoi Suzanne,

Ja, ergens had ik het wel gedacht, dat het niet goed zou gaan, maar het leek gisteravondzo goed te gaan. P.D. en K.C. hebben hem zelfs gevoerd.
Dat verhaal van dat als een jong uitkomt, dat hij de eerste 24 uur geen eten nodig heeft, is zo te zien niet helemaal waar, want hij heeft tochwel sterkte uitdrogingsverschijnselen.
en deze waren gister aan het eind van de middag al te zien.

goetjes Lique

Speedy

Tjeempie zeg, dit is zeker snel gegaan dan hoor, wow...zielig hoor.
Over dat voeren na het uitkomen van het ei, dit heb ik nu toch anders ervaren hier.
Nikita en Punky deden ook meteen al voeren dezelfde avond als dat het jong geboren was.
Dus dat is waarschijnlijk dan toch per valkparkiet anders.
Dat het zo snel is ingedroogd he, goh daar kijk ik van op zeg.
En dat de kuikentjes koud aanvoelen na de geboorte heb ik nu 2 keer meegemaakt, dus dat zal ook wel zo horen.
De eerste keer raakte ik zelfs in paniek, omdat het zo stil lag.
En bij de 2e had ik de 1e die ik er lekker tegenaan kon leggen.
Nou maar weer hopen op de volgende goede afloop.

Groetjes,
    Trudie

Lique

Hoi Trudie,

Ja, normaal gesproken voeren ze hier ook vrijwel gelijk als het jong uitgekomen is.
toen ik bij Levi's en Chipie het jong van sjors en sjimmie aanbood, begonnen zij hem ook direct te voeren.
Helaas was het leven niet voor dit jong....

Inger m

Hoi Lique,

Jij schreef:
Dat verhaal van dat als een jong uitkomt, dat hij de eerste 24 uur geen eten nodig heeft, is zo te zien niet helemaal waar, want hij heeft tochwel sterkte uitdrogingsverschijnselen.

Ik denk dat dit idd ook afh is van het jong zelf, bv hoeveel dooierrest (reserve) het jong meekrijgt. De ouders zullen zelf wel op het juiste moment het jong gaan voeren. Ik ben weleens ergens tegengekomen dat je zo'n jong wel vast wat water met druivesuiker kunt geven. Maar ws was zo'n jong wel te zwak al geweest.

Bij bv kippen heeft de dooierrest wel een duidelijke functie, want de kuikens komen niet tegelijkertijd uit en er kan dus bv wel een dag tussen het eerste en het laatste jong zitten. Al die tijd blijft de hen met de kuikens op het nest en krijgen ze dus geen eten, maar er wordt wel verwacht dat ze meteen als de hen het nest verlaat fit meekomen en direct eten gaan zoeken, dan is een beetje reserve best mooi meegenomen.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Nes

O Lique  :o

Jak, wat een akelige foto! Het ziet er echt misselijk uit...
Wat zielig zeg! Wat jammer dat hij het toch niet gehaald heeft  :'( Hoeveel albinojonkies heb je nu nog, 1?

Groetjes Nes.

Marianne

Hoi Lique,

Wat jammer nou zeg.
Hij lijkt wel een beetje op dat valkje van mij waar ik gisteren een foto van gestuurd heb. Die zag er van dichtbij ook zo uit, oogbollen helemaal naar binnen.

Succes met de andere jonge, en die gaan gelukkig wel lekker vooruit.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Mandy

Wat jammer zeg. :(
Er zal wel iets niet goed geweest zijn, het zat ook niet voor niets in zo'n klein ei en was zo klein geboren. Tja ook bij jou is het gissen wat het nou geweest is.  ::)
Sterkte hoor, en geniet maar van je andere mooie jongen, dan kom je er weer sneller bovenop. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Raikiri

och wat jammer dat je jong het niet heeft overleeft lique....... Hij zag er op de foto niet uit......Veel sterkte!!!

Groetjes Q-N

Cheers, Quynh & Raikiri~

Paul

Hoi Lique,

Wat jammer dat het weer fout gegaan is maar in elk geval kan het maar beter snel dood gaan als pas na een paar weken.
Het heeft duidelijk niet goed gezeten bij dit jong ook omdat ie al zo klein was dat klopte ook al niet.
In elk geval heel veel sterkte het is toch altijd erg ook al heb je het jong maar zo kort gekend.

Groetjes, Paul

Lique

11 april 2004, 19:57:23 #264 Last Edit: 11 april 2004, 19:58:36 by Angelique

Helaas is dit jong overleden. Ik heb het niet zien aankomen, gisteren was hij nog ontzettend actief en levendig.
Vandaag lag hij dood onder beide ouders, Chipie & Levi's (pleegouders)
Deze week is hun eigen jong ook al overleden. Ze hebben nog 1 eitje liggen. Hopelijk zal deze groot en sterk worden.

Paul

Hoi Lique,

Wat naar nou dat er weer eentje dood is gegaan :-(
Maar zo zie je dat de natuur de zwakke vaak toch dood laat gaan ondanks het tussenkomen van ons mensen.
Aan de ene kant is het misschien beter want als een jong zwak is zou het misschien na een paar maanden doodgaan en dan kan het beter meteen zijn rust vinden alhoewel het natuurlijk nooit leuk is :-(
Sterkte met het verlies van de kleine en het is natuurlijk ook erg voor Chipie & Levi's lijkt me dat ze geen pleegjong meer hebben :-(

Groetjes, Paul

Suzanne

Hoi Lique,

Al weer eentje! Dat is echt heel naar zeg  :'(. Wat vreemd dat zo'n beestje eerst nog levendig en actief was en dan ineens dood onder de ouders (net zoals bij de mijne). En wat sneu voor beide ouder valkjes dat ze weer een jong hebben moeten verliezen. Veel sterkte met het verwerken van deze klap.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Cybergirlie

Hoi Lique,

Wat sneu zeg,ik zal voor je duimen dat het laatste ei wel uitkomt en dat ie ook sterk zal zijn.Echt heel jammer.
Veel succes en sterkte.

Groetjes Sasja

Speedy

Slik))) ja dit is echt heel erg zeg.
Zo vreemd.
Sterkte hoor.

Groetjes,
   Trudie

Frank en Kirsty

Hé jakkie alweer een tegenvaller. Ik hoop dat jullie nog wel hele leuke paasdagen hebben gehad. Hoe is het met de andere kleintjes?

Nog bedankt, het was weer gezellig. Mede door jullie goede adviezen hebben wij nu een hele knusse kooi klaar staan voor onze kleine Pino. Zeker weten dat ie zich daarin gaat vermaken.

Groeten en tot gauw!