28 april 2024, 23:35:47

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2004

Gestart door Lique, 11 februari 2004, 21:37:55

« vorige - volgende »

Lique

11 februari 2004, 21:37:55 Last Edit: 10 november 2005, 08:54:07 by Peter
Hoi allemaal,

Het is weer begonnen, de rondes voor de valkparkieten uit de buitenvoliere.
Hier probeer ik zoveel mogelijk te noteren wie met wie is ed.
En natuurlijk de jongen.

Groetjes,


Lique

11 februari 2004, 21:40:37 #1 Last Edit: 6 april 2004, 02:04:28 by Angelique
We beginnen bij Sjors en Sjimmie.
Sjors is een geparelde lutino cinnamon pop
Sjimmie is een bonte cinnamon man
Zij hebben op het moment eitjes.

1 3 feb
2 5 feb
3 7 feb
4 9 feb



Lique

Billy en Yellow zijn ook begonnen.

1 10 feb (kapot gegaan)

Lieve

Hoi Lique,

Ik ga dit vol spanning volgen, daar kun je van op aan  ;D ;D ;D ;D

groetjes, Lieve

Stijn dc

hoi lique

leuk dat er al een koppeltje eitjes heeft. hopelijk gaat het eerste nestje goed.

SDC:D

Marianne

Hoi Lique,

Veel succes met de komende nestjes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Lique

Hoi allemaal,

In de voliere gaat het super.
Sjors en Sjimmie hebben 4 bevruchte eitjes.
Billy en Yellow hebben ook een nestje.
2 ervan zijn kapot gegooid.
Gisteren keek ik, en zag ik billy, yellow en nog een lutino in het blok zitten. samen met 3 eitjes.

groetjes lique

Lieve

Hoi Lique,

Is het nog stil in het nestje van sjors en sjimmi  >:( >:( >:( of hoor je al wat piepen ;D ;D ;D ;D 't Is bina 21 februari, hé.

Groetjes, Lieve

Lique

Ho iallemaal,

Jaah, Sjors en Sjimmie hebben nog steeds 4 eitjes, en ze moeten al bijna uitkomen.
Billy, Yellow en nog een lutino zitten met hun 3en in een nestkast. Ik snap er niets van, maar ze accepteren het van elkaar.
Er liggen dan ook 7 !! eitjes in.En ook nog bevrucht.
Ik heb nog een lutino pop (dochter van het koppel van Mandy) die met een albino man samen zit.Hun eitjes moeten nog komen.
Een cinnamon geparelde pop en een witmasker man zijn ook erg druk bezig. Zij hebben ook al een kastje uitgezocht, en hun ei komt ook al gauw.

Het gaat dus enorm goed.

groetjes Lique

Lieve

Hoi Lique,

Dat is goed om horen, je gaat het maar druk krijgen :o :o :o :o. Gelukkig offert Cobie zich geheel vrijwillig op om Monchou vanmiddag al op te halen  :D :D :D, zo haalt ze wat druk van de ketel. Die goeie Cobie toch  :-* :-* :-*. Doe haar veel groetjes van mij en wens haar succes met Monchou. Zie haar nog wel op de chat maar weet niet of ik het de eerste dagen haal, volgens mij loert de griep om de hoek.

Groetjes, Lieve

Lique

Hoi allemaal,

Het koppel albino/lutino heeft ook een eitje vandaag gekregen.
billy, yellow en shafali hebben nog steeds 7 eitjes, 5 bevrucht, 2 nog te jong om te kijken of ze bevrucht zijn, maar er is er eentje een klein beetje gaan lekken. We kijken wel wat daarvan terecht komt, ik denk dat het niet goed gaat.
De eitjes van Sjors en Sjimmie zien er nog erg mooi uit, en komen snel al uit. Ze piepen alleen nog niet, dus vandaag of morgen komen ze nog niet uit.

groetjes Lique

Inger m

Hoi Lique,
Dat wordt een leuke periode straks als alles uit gaat komen!
Heb je alle nestkasten binnen of ga je ook nog nestkasten buiten hangen (binnenkort)?

Als ik jou was zou ik wel het lekkende eitje verwijderen, want je hebt kans dat het helemaal kapot gaat en daardoor de andere eieren (en het nest) ook besmeurd, wat niet echt bevordelijk is.
Ik heb zelf ook al een aantal keren gezien dat een kapot ei bleef kleven aan de buik van de valkparkiet, waardoor de veren heel vies werden als het opdroogde.

Bovendien weet je van een kapot ei zeker dat het niet meer uitkomt, omdat het zal gaan uitdrogen en dus 'instabiel' wordt.

Succes!

gr Inger

Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Lique


Hoi Inger,
Ik heb alle nestkasten binnen opgehangen. Buiten is het nog veel te koud, maar ik denk ook niet dat we ze buiten zullen hangen. Dit omdat de voliere ook niet afgeschermd is.

Zodra het eitje begint te verkleuren van binnen, zal ik hem er zeker uit halen, dan gaat hij namelijk rotten. Het is een bevrucht eitje. Hij heeft een klein beetje vocht verloren, maar dit is vast gaan zitten bij de opening, het eitje lijkt nu niet meer open te zijn.
Ik wacht vandaag nog eventjes af, en anders kan ik het eitje alsnog weghalen.

groetjes Lique

Lique

Hoi Lieve,

Ik denk dat ik je moet teleurstellen.
ik heb de eitjes van Sjors en Sjimmie bekeken, en 3 van de 4 zien er niet goed uit van binnen.

ook heb ik weer een kapot eitje van Billy en Yellow (en Shafali)weggehaald. Er zat een grote barst in, en onmogelijk kan deze zich verder ontwikkelen.

Verder hebben een witmasker man en een cinnamon geparelde pop vandaag ook een eitje gelegd. Dit is een heel goed koppel, hopelijk gaat dit allemaal wel goed.

groetjes Lique

Stijn dc

hoi

jammer dat er 3 eitjes onbevrucht lijken. echt jammer.

SDC