10 mei 2025, 14:23:47

Heb ik te veel gevraagd?

Gestart door Suzanne, 9 februari 2004, 17:00:17

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi allemaal,

Ik zit me hier wat af te vragen. Er was iemand geinteresseerd in mijn gepareld popje Kiki. Die wilde haar wel kopen. Ik heb er 20 euro voor gevraagd (als begin om te onderhandelen).

Krijg ik dit antwoord:
Hallo

Je vraagt wel veel voor een pop.
Wil er € 10. voorgeven.
Hoor nog van je

Dus ik schrijf terug dat ik 15 euro voor haar wil hebben, en niet minder. Krijg ik dit antwoord:
Hallo

Nee helaas dat vindt ik te veel voor een pop.
Ik heb ze voor de gezelligheid en niet om er rijk
van te worden succes verder met de hobby.

Persoonlijk voel ik me sowieso al aangevallen door de toon van deze berichtjes  :o, maar misschien ligt dat aan mij. Maar ik vind zelf 15 euro voor een geparelde pop niet te veel, maar vraag me toch af wat jullie er van vinden.

Groetjes

Suzanne  :)

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lieve

Hoi Suzanne,

Ik ken niets van prijzen maar ik denk zeker niet dat je teveel hebt gevraagd. Waarschijnlijk had je met iemand te maken die goedkoop aan een popje wilde komen om er naar mijn inziens later dus wel geld mee te verdienen. Ik zou haar ook niet hebben weggedaan, zeker niet met die ondertoon in de berichtjes.

Groetjes, Lieve

Suzanne

Hoi Lieve,

Ik heb uiteindelijk ook nog een mailtje naar haar gestuurd dat ik sowieso geen valkparkieten aan iemand wil verkopen die zo reageert. Mijn haren gingen gewoon overeind staan. Ik denk dat je gelijk hebt dat ze er zelf rijk van willen worden.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Mandy

Ben je mal, 20 euro is heel normaal hoor en ik zou je daar ook gewoon aan houden hoor. Ze proberen altijd lager te bieden bij marktplaats, maar ik zet er dan altijd bij; minimaal of bieden vanaf, en als het eronder zit reageer ik soms niet eens en zeker niet op zulke berichtjes, als het op een normale manier gaat wel. Je hebt groot gelijk door zo te reageren. En ik vind het trouwens ook een hele domme uitspraak van die persoon; wil er niet rijk van worden, ik moet de eerste valkenkweker nog tegen komen die rijk is geworden van de valkjes! :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Inger m

Hoi Suzanne,
sommige mensen willen gewoon voor een stuiver op de eerste rang zitten, ofwel die willen er het liefst zo weinig mogelijk aan uitgeven.
Dat is belachelijk, want jouw vraagprijs voor een geparelde pop vind ik prima. In de winkel betaal je je helemaal scheel voor een valkparkiet. Bovendien heeft de vogel jou zelf ook geld gekost (aan voer, onderhoud ed en daar mag je best iets voor terug verwachten).

Er is genoeg vraag naar valkparkieten. Ik heb van de week een lutino pop verkocht voor 15 euro, maar daar waren 6 reacties op gekomen. Ze zit nu in een ruime buitenvoliere :)!

Wacht gewoon de reacties af en kijk welke jou het meest aanspreekt. je kunt bij marktplaats.nl ook een kijken bij gezocht...

succes!

nb. Ik heb net 3 grasparkieten verkocht via marktplaats, zijn net opgehaald en komen in een voliere.

Inger

Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Suzanne

9 februari 2004, 17:20:13 #5 Last Edit: 9 februari 2004, 17:20:53 by blozend_appeltje
Dank jullie wel voor de reacties. Dit doet mij goed  :). Ik werd er helemaal onzeker van  :-/ En ik geloof idd niet dat je rijk wordt van valkparkieten kweker zijn. Ik doe het daar ook niet voor, maar omdat ik zo veel plezier heb van mijn schatten. Ik vind het ook niet leuk Kiki weg te doen, maar heb te veel popjes.

Groetjes

Suzanne

Lique

20 euro vind ik zeker wel een normaal bedrag.
Hier in de dierenwinkel zijn ze al duurder.
En ik zie vrij weinig valkjes, die goedkoper zijn, ook op marktplaats.
Dus ik zou gewoon 20 euro aanhouden, voor een andere koper.

groetjes Lique

Suzanne

Ik heb haar (of hem, weet nog niet eens wat het was) ook gezegd dat ze dan maar naar de dierenwinkel moet gaan, waar ze er het dubbele voor moet betalen  ;D Maar ook al zou ze nu toch accoord gaan, dan kan ze wat mij betreft op het dak gaan zitten  :D. Al kreeg ik er geld op toe, ik verkoop mijn Kiki niet aan zo'n iemand  >:(. Niet zakelijk ingesteld misschien, maar dat hoeft het voor mij ook niet te zijn. Het blijft mijn hobby, en ik wil alleen maar valkjes verkopen aan mensen bij wie ik het gevoel heb dat het goed zit.

Groetjes

Suzanne

Paul

Hoi Suzanne,

Ik zou ook gewoon 20 euro aanhouden hoor.
Degene die gereageert had is gewoon een handelaar denk ik of misschien wel een dierenwinkel en die verkoopt jouw valkje weer door voor 50 euro misschien dus de enige die er rijk van word is hij dan.
Als je een echte liefhebber treft zou je nog iets kunnen zakken maar ik zou het gewoon op 20 euro houden hoor.
In de dierenwinkel waar ik altijd kom kosten ze gewoon 45 euro ongeacht de mutatie en dan is 20 echt niet te duur.

Groetjes, Paul

Suzanne

Nogmaals bedankt voor de reacties. Ik hou de prijs lekker op 20 euro  :)

Groetjes

Suzanne

giovanni

goed van je suzanne! ;)

voor een volwassen valkje is dat zeker niet veel !
hier durven ze zelfs bijna het dubbele vragen!
het zou duur geweest zijn moest het een jong zijn, maar voor zoeen niet hoor. je hebt er goed aan gedaan dat je hem hebt afgescheept ;)

Annouschka

Hallo,

neen, zeker niet aan jezelf twijfelen, ik vind 20 € echt niet duur.
Ik heb wel een ander voorbeeld, ik weet niet wat jullie ervan vinden maar ik vind het best wel veel geld: ik had gereageerd op een advertentie in Dierenmagazine, die persoon vraagt 70€ voor een geel geparelde of beige geparelde als ze vanaf 4 weken met de hand opgevoed worden.  84€ als ze vanaf 3 weken oud met de hand worden opgevoed.

Hij zegt dat hij ze soms verkoopt aan clowns - cirussen of om te acteren (op tv) :-/.

Ik vind dit best wel veel geld en valkjes in een circus?  
Dan heb ik ook nog ander nieuws van iemand die wildkleurige heeft en lutinos, die persoon vraagt 50 € voor een handtamme vanaf 10 dagen met de hand opgevoed.  Dat vind ik wel een redelijke prijs.

Groetjes

Stijn dc

hoi

ik vind dat je absoluut niet te veel gevraagd hebt. ook de toon in die berichtjes  staat mij niet aan, echt een verwijtend bericht omdat je niet wilt verkopen. z'on mensen proberen je gewoon aan het twijfelen te brengen, niet toegeven, gewoon verkopen aa nde prijs die jij wil.

SDC:D

marjon

He hallo!!!!

Gewoon de prijs aanhouden die jij er voor wilt hebben hoor! Ik snap dat de toon in de reacties je niet aanstaat. Ik vind dat je een hele redelijke prijs vraagt, en ik denk dat je het toch ook wel prettig vind als je een beetje het gevoel hebt dat je valkje ook goed terecht komt toch?

Groetjes,
Marjon