11 mei 2025, 01:25:58

wat is er aan de hand?

Gestart door dick, 6 februari 2004, 14:25:20

« vorige - volgende »

dick

6 februari 2004, 14:25:20 Last Edit: 6 februari 2004, 14:25:51 by dick
hey,
Jullie hebben allenmaal van die leuke verhalen over jullie valkjes. Mijn valkje zit de hele dag in de opening van zijn kooi of op het hamsterhok maar doet verder nix. Ik geef hem elke ochtend nieuw voer van Xtra vita en af en toe ook eivoer, en ik zie ook dat hij het eet.
Ook elke ochtend schoon vers water en ik zie ook dat hij het drinkt. Hij ziet er heel gezond uit.

Ik vraag mij dus af of het gewoon is dat hij de hele dag alleen maar stilzit, hij fluit niet eens voor aandacht . Ik geef hem de hele dag door aandacht en ik pak hem heel vaak en dan aai ik hem over zijn kop. Maar hij zal nooit is naar mij toe komen vliegen of ergens anders naar toe vliegen.

Is dat gewoon of is er dan iets aan de hand want aan jullie verhalen te horen moet hij vooral als hij jong is heel ergs speels zijn. (mijn valkje is 3 maanden oud).

Speedy

Hoi Dick,

Ik denk dat je een pop (vrouwtje) hebt, ook ik heb hier 2 poppen, die even rondvliegen en dan gaan zitten en blijven zitten.
Ze komen wel naar ons toe gevlogen hoor, als ze wat willen zien waar je mee bezig bent.
Je zal het eens met trosgierst moeten proberen, om haar naar je toe te lokken.
Ook willen ze nog wel eens brood bij je pikken, als je aan het eten bent.

Succes verder,
    Trudie

dick

hey Trudie,
het is inderdaad een vrouwtje. Ik zal het zo gelijk proberen met trosgierst. Ik hoop dat het werkt.
bedankt voor je reactie :D

Speedy

Hoi Dick,

Niks te danken hoor, ze zijn allemaal weer anders.
De één wat stiller of drukker dan de ander.
Brutaaltjes heb je er ook bij zitten en vaak doen ze pas iets, als ze zien dat de ander het ook durft.
Ik had ze net alle 7 eruit, omdat ik de voliere moest schoonmaken.
Ze weten al, dat als ik klaar ben, dat ze dan trosgierst krijgen.
Dit keer hadden ze meer trek in trosgierst dan in te vliegen, want ze bleven amar bij mij in de buurt kijken of ik al klaar was.
En de dames gingen er weer in en dan weer eruit, erg ongeduldig dus.
En ja hoor, daar kwam het trosgierst en hup ze kwamen al naar me toe en gingen snel de voliere weer in.
1 pop bleef eruit, zij zit graag bij ons op de stoel.
Ze zit maar een beetje te poetsen en komt zo af en toe even op je hoofd zitten.
En ze vind kroelen heel erg lekker.
Met veel geduld zal je zien, dat je heel veel plezier eraan kan hebben.
En ja poppen zijn inderdaad wel wat rustiger dan mannen, maar ze kunnen ook heel lief zijn hoor.

Groetjes,
   Trudie

miss_iris

11 februari 2004, 11:58:02 #4 Last Edit: 11 februari 2004, 11:59:18 by miss_iris
hoi
ik wil je geen slechte hoop geven maar kijk goed uit want mijn vogeltje had ongeveer hetzelfde en die is overleden het was ook een popje en ook ongeveer 3 maanden oud.
mijn vogeltje had waarschijn lijk ook nog last van haar longetjes maar ik hoop die van jou niet.
groetjes Iris

Inger m

Hoi,
Miss-iris jij beschrijft een zieke vogel, terwijl het stukje juist gaat over een gezonde vogel die erg rustig is, want elke vogel is nu eenmaal verschillend, zoals Trudie al schreef...

dick, als je zeker weet dat je vogel gezond is, dan heb je gewoon een rustige vogel getroffen. Mss kun je je vogel een maatje geven, dan heeft ie wat meer te doen en wordt hij wat actiever. wss is dit een popje, want die hebben gewoon een rustiger karakter...

succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.