19 juli 2025, 20:18:47

Mijn eerste nestjes

Gestart door Saskia, 8 februari 2004, 13:03:48

« vorige - volgende »

Saskia

Hi Hi :D,
Ja dat donkere is goed,dat is de kant waar het jonkie zich ontwikkeld.Ik wil ze ook nooit teveel storen,maar af en toe even kijken kan geen kwaad.vergeet niet je handen te wassen als je de eitjes aanraakt anders kunnen de porien verstopt raken door het vuil en vet aan je handen en kan het jonkie dood gaan.

Saskia

;DHet eerste lutino'tje is geboren!
Helaas zijn er twee in het ei dood gegaan en verwacht ik nu nog 1 jong erbij dan heb ik er 5.

Speedy

Hoi Saskia,

Ohh wat klein he, zo lief.
Ik probeer ook steeds een foto te maken op me hand, maar ze zitten niet stil hahahahaa
Vanmiddag ff proberen misschien.
Wat jammer van de andere 2, ik heb er ook nog 2 te gaan.
In 1 eitje ehb ik al leven gezien een snaveltje zag ik in de schaduw.
Het andere eitje lag er niet goed voor en heb het maar niet gedraaid, dus dat komt nog wel.
Ik ben veel te bang dat ik het verstoor.
Jij ook veel geluk met je kleintjes.

Groetjes,
   Trudie

Saskia

Hier twee duidelijkere foto'tjes :P

Speedy

zucht))) hhhihi en? hoeveel keer heb je het al opgepakt? hoe lang hou je het vast? lol))) ik ga zo nog een keer kijken hoor.
Ik zie bij jouw kleintje ook die kromme teentjes, hahahaha dat hebben die van mij ook, het hoort gelukkig zo.
Ik schrok er eerst wel van.

Groetjes,
   Trudie

Saskia

Ja,sorry ik kon het weer niet laten:D
Ik heb het nu even met een andere camera gedaan en die doet het duidelijker van dichtbij,maar je kan de lichte oogjes wel goed zien zo.grappig he die pootjes,zo klein.de eerste twee valkjes kunnen al een klein beetje staan,grappig gezicht is dat ;D niet te geloven dat ik dat woensdag moet gaan ringen met zo'n joekel van een ring vergeleken deze kleine steeltjes:o

Speedy

Jaaaaaa klopt, ik heb ook ringen, besteld via een adres die ik kreeg van Angelique.
Een uitzondering, omdat eigenlijk de ringen pas per 40 worden verkocht. jammer hoor, want ja wat moet ik nou met zoveel ringen.
Ik ga dus ook ringen, ahum...proberen dus.
En ja ik schrok ook toen ik ze zag, zo groot...ik dacht nog dat het duivenringen waren joh..maar nee ze zijn echt 5,4

Speedy

Yessss de kleine is ook gevoerd hoor...zie maar bij mijn verhaal de foto's.
Gelukkig een pak van me hart.

Groetjes,
    Trudie

Saskia

Goed zeg.
De Lutino heeft ook al een vol kropje :)

Saskia

oh,Trudie wat lief! Ik zie dat je nu ook een geel donsje hebt :P
Met mijn 4 kleintjes gaat gelukkig alles goed.
Met Elmo gaat het minder,ze word heel erg geplukt door kuif tot bloedens toe en plukt haar nieuwe veertjes zelf ook uit.

Speedy

Jammer hoor, ik heb nog geprobeerd om aan die poeder te komen van Aloƫ maar bij ons op het werk hebben ze het niet....jammer he....dus het moet met iets anders bitters....wie weet heeft er iemand een tip??

Saskia

3 maart 2004, 11:50:41 #41 Last Edit: 3 maart 2004, 11:54:36 by Saskia
Het laatste jong in het ei wat ik gerepareerd had met vloei hoor ik nu duidelijk piepen.Ik verwacht dat hij er over 1 of 2 dagen is.Stiekem hoop ik op een tweede lutino,dan heb ik 3 wildkleur en 2 lutino's.Ik kan nog niet zeggen of de byte-x helpt tegen het plukken wat Kuif bij Elmo doet.Ik gebreuk het pas sinds twee dagen,maar zodra ik meer weet horen jullie het wel.

Speedy

Hoi Saskia,

Geweldig)))) dus het is toch nog goed gekomen, heerlijk nieuws.
Het zal nu wel snel geboren worden.

Groetjes,
   Trudie

Paul

Hoi Saskia,

Wat goed dat dat beschadigde eitje toch nog goed gaat :-)
Je hebt het ei wel gered met dat vloei denk ik nu maar hopen dat het jong goed uitkomt :-)
Houd het wel goed in de gaten met uitkomen dat het vloei niet te groot is anders moet je even kijken of het vloei ook meescheurd op de rand waar het jong het ei open pikt.
Ik had ook een eitje met vloei behandeld en dat jong kwam niet op tijd uit het ei en is doodgegaan :-(
Maar dat kwam niet door het vloei want dat zat aan de zijkant en niet waar ze het openpikken.
In elk geval is dit wel goed nieuws ondanks de narigheid vandaag.

Groetjes, Paul

Saskia

4 maart 2004, 21:36:01 #44 Last Edit: 4 maart 2004, 21:58:20 by Saskia
Gisteren is het laatste jong uitgekomen,ondanks het deukje:)
De ouders wilde gisteren de jongen niet meer voeren en hadden vanochtend haast niets meer in hun kropjes.Gelukkig is alles vanmiddag weer hersteld,alleen kreeg het laatste jong geen eten omdat de andere 4 jongen te groot waren,waardoor het kleintje er niet bovenuit kwam.Ik heb hem bij Dommel en Zoe in het blok gezet want die hing er nog,en ze hebben hem al gevoerd,dus dat is een goed teken.
Hier zie je een aantal foto's van de jongen,behalve de kleintste want die wil ik nu niet storen: