14 mei 2025, 04:32:43

Mijn eerste nestjes

Gestart door Saskia, 8 februari 2004, 13:03:48

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Saskia,

Wat goed dat er al twee zijn uitgekomen :-)
Hopenlijk komen de andere ook nog uit.
Worden de jongen al goed gevoerd door de ouders nu?
De eerste dag worden ze vaak niet gevoerd omdat ze het eierdooier hebben opgenomen en daar een reserve mee hebben opgebouwd.
Je hoort altijd van die leuke piepjes als de jongen gevoerd worden :-)
Ik hoop ook weer snel jongen te hebben maar ze schieten nog niet op met leggen, ze hebben al wel verschillende keren gepaard.

Groetjes, Paul

Saskia

26 februari 2004, 11:56:34 #16 Last Edit: 26 februari 2004, 11:57:10 by Saskia
Ze begonnen meteen met voeren alsof ze het al jaren gedaan hebben ;D ik had het ook niet verwacht op de eerste dag:o
vandaag heb ik ook even gekeken en het derde jong staat ook al op uitkomen en de kropjes van de twee jongen zijn mooi vol.
Ik vind die piepjes als ze gevoerd worden ook lief,en ook handig want dan hoor je meteen of ze gevoerd worden ;)

Speedy

Hoi Saskia,

Geweldig he, wat een heerlijk gevoel is dit, ik voel me ook mama....hahahha o zo lief klein..
Ik weet nog niet of ze al gevoerd hebben, omdat ik dat niet heb gezien nog.
Wel eet Nikita nu heel erg veel, ze heeft trosgierst op en natte eivoer (heb ik in een apart bakje opgehangen) en nu zit ze ook nog droge eivoer te eten, dus neem aan dat sit voor het voeren is?
Ik zal opletten of ze straks in het blok gaat, want nu zit Angel erin.
O ik ben ook zo blij.
Ze zijn zo schattig, jij hebt geel dons en ik wit dons, zou dit nog wat uitmaken voor welke mutatie je krijgt?

Groetjes,
   Trudie

Saskia

26 februari 2004, 13:02:46 #18 Last Edit: 26 februari 2004, 13:11:35 by Saskia
Ja waarschijnlijk eet ze wat meer zodat ze de kropmelk aan de kleintjes kan geven,maar ook voor wat extra energie voor haarzelf.

Aan de kleur van het dons kun je inderdaad zien welke mutatie het word.de kleintjes die jij hebt zijn wit omdat ze het geel pigment missen.

Wit dons worden witkop,wit en misschien bont maar dat weet ik niet zeker,Geel dons worden wildkleur,gepareld of lutino of elke andere mutatie waar wel geel pigment in zit .
Als gele jonkies geen donkere oogjes hebben,maar een beetje doorzichtig dan zijn het vaak lutino's,omdat ze rode oogjes hebben en daar zit geen pigment in dus kun je ze niet door de huid heen zien schijnen.

gefeliciteerd met je kleintjes!

Cybergirlie

Hoi Trudie,

Gefeliciteerd joh.
Nou hebben Lique en ik gewonnen  ;D hihi
Heb je het ei ook uit zien komen of dat nie.
Echt gaaf hoor.

Groetjes Cybergirlie

daan

Hoi Saskia,

Wat geweldig joh, gefeliciteerd.
Ik heb nu ook 2 jongen eergister eentje en vandaag ook weer 1 nog 3 te gaan, het is ook zo geweldig en zo mooi klein.
Succes en geniet ervan.

Groetjes Daan

Saskia

Het derde jong is er! weer donkere oogjes.

Speedy

Hoi Saskia,

Gefeliciteerd met de 3e.
Wat lief zijn ze he, zo leuk joh die gele donsjes, ik heb witte.
Ben er ook zo blij mee.

Groetjes,
   Trudie

Saskia

Jij ook gefeliciteerd met de tweede!
De andere twee groeien echt als kool vergeleken het derde jong,niet te geloven :o het vierde jong is ook al bezig eruit te komen,wat gaat dat snel zeg.Ik geniet er echt van zolang het nog kan,voor je het weet vliegen ze alweer uit :D

Speedy

Om de hoeveel tijd komen ze dan bij jou uit??
Ik wil het ook zo graag zien gebeuren, maar ja dan moet het blok er lange tijd uit en of dit verstandig is.

Groetjes,
   Trudie

Saskia

De eerste 2 kwamen op de 25e uit en de 3e vandaag (de 28e).Er hebben dus 2 dagen tussen gezeten.Morgen of overmorgen verwacht ik het vierde jong,want er zitten al barstjes in het ei.Ik zie het ook niet echt gebeuren,maar bij de 2e zag ik wel dat het scheurtje in het ei open en dicht ging.Maar dat was per toeval,want ik wil ze niet teveel storen,dus was het maar een vlugge blik in het blok.Meestal worden ze 's avonds geboren en zie ik ze 's ochtends.

Speedy

O wat leuk, ik heb net nog even gekeken bij de 2 andere eitjes, maar ik weet niet of je het al kan zien ik weet ook niet wat ik precies moet zien.
Ze waren aan 1 kant erg donker en aan de andere kant zag ik een luchbel zeg maar.
ik heb geen idee hoe het eruit moet zien.

Saskia

Als ze aangepikt zijn en je schijnt er met een schouwlampje op,dan kun je,als je heel goed kijkt,kleine barstjes zien aan de buitenkant van het ei en als het al wat verder is zie je een klein gaatje.Als het jong al erg ver is kun je het ook binnenin het ei zien pikken en dat kun je ook voelen als je het ei oppakt.
Ze pikken om de luchtkamer heen,daar waar het donkere ophoud en de luchtbel begint.Daar rond omheen pikken ze het ei kapot,dus daar op die lijn ontstaan ook de eerste bartjes.
Daarom hoor je ze ook piepen als ze bijna uitkomen omdat ze met hun snaveltje in de luchtkamer zitten om adem te kunnen halen.

Marianne

Hoi Saskia,

Gefeliciteerd met kleintjes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Speedy

O wat schattig joh, dus dat donkere bij mijn eitjes is goed? hm ik zal eens opletten de volgende keer, ik wil er niet teveel aan zitten he en wil ook niet teveel de eitjes draaien, want misschien weet dat beestje de weg niet meer of word misselijk hahhahahaa