19 juli 2025, 14:28:27

Mijn eerste nestjes

Gestart door Saskia, 8 februari 2004, 13:03:48

« vorige - volgende »

Speedy

Zo schattig die open oogjes, bij mij zijn ze nog niet open hoor.
Morgen misschien?
Ze zien er goed uit.

Groetjes,
  Trudie

daan

5 maart 2004, 02:49:17 #46 Last Edit: 5 maart 2004, 02:49:47 by daan
Hoi Saskia,

Sorry een poosje je dagboek niet gevolgd, maar hier ben ik weer. Wat een schatjes je jonkies, echt geweldig. En nu maar hopen dat de kleinste het ook blijft doen. Ik heb nu ook 4 jongen. de oudste is 9 dagen en de jongste 4 dagen en die moesten we uit het ei halen. Zie bij mijn verhalen. De nieuwe jongen van 2004!!!!
Hier is het ook zo dat s'morgens de kropjes helemaal leeg zijn en even later zitten ze weer helemaal vol.
De ouders wachten tot dat ik ze voer heb gegeven en dan gaan ze de kleintjes ook voeren. De oudste heb ik al geringd en het staat er mooi die gouden ring om zijn pootje.
Heel veel plezier en succes met je jongen. Geniet ervan meissie.

Groetjes Daan

Paul

Hoi Saskia,

De jongen zien er goed gevuld uit dus gelukkig is alles toch weer goed gekomen ondanks die narigheid.
En ook heel goed dat het kleinste jong nu ook gevoerd word door de anderen dat is echt gaaf bij valkjes dat ze als pleegouder kunnen dienen :-)
Wel goed dat dat ei met dat deukje toch is uitgekomen dus een deukje kan op zicht geen kwaad blijkt dus wel.
Vaak denk je eraan om het ei dan weg te halen maar het is goed dat je dat toen niet gedaan hebt.
Veel succes met de kleintjes verder.

Groetjes, Paul

Saskia

5 maart 2004, 12:34:30 #48 Last Edit: 5 maart 2004, 12:36:54 by Saskia
Het oudste jong heb ik vandaag geringd.Het was wel even een gepiel,maar het is me gelukt.Hopelijk blijft hij zitten.Het laatste jonkie leeft ook nogsteeds,dus ik ga er vanuit dat het goed blijft gaan.Het oudste jong begint trouwens al een mooi kuifje te krijgen:D

Saskia

Dit is het jong wat uit het eitje met het deukje is gekomen.

Dit is een foto die vandaag is gemaakt van de vier andere jongen.

Het tweede jong heb ik ook geringd en tot nu toe blijven de ringen zitten.Ik denk dat het derde jong over een dag of twee ook oud genoeg is om geringd te worden.

Marianne

Hoi Saskia,

Gefeliciteerd met je kleintjes.
Leuke foto's.
Veel succes met ze.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Saskia

Hier een aantal foto's van vandaag ;D

Cybergirlie

Wat een schatjes zeg.
Echt kei lief.

Paul

Hoi Saskia,

Ze gaan nu heel goed weer zie ik :-)
Wat een lief gezicht he die kleintjes zo bij elkaar :-)
Ondanks de problemen na dat insmeren met die zalf is het gelukkig toch nog goed gekomen en er is niks beters dan door de ouders gevoerd worden natuurlijk.
Alleen in noodgevallen kan je gaan helpen  omdat het niet anders kan.
Ik hoop dat verder alles zonder problemen gaat maar zo te zien moet dat zeker lukken.

Groetjes, Paul

Saskia

9 maart 2004, 18:59:33 #54 Last Edit: 9 maart 2004, 19:00:13 by Saskia
Vandaag weer een paar foto's gemaakt.Wat groeien ze snel zeg :o.Het lutino'tje begint ook al een kuifje te krijgen.Zoals je ziet gaat het nogsteeds erg goed met ze :).

Speedy

Wat een schatjes he, zo leuk die 2 achter elkaar, lijkt wel of ze op de motor zitten hahahaha.
Ik ga morgen ook proberen ze te fotograferen met een andere achtergrond.
Ze groeien zeker heel hard.
Ik kijk er ook elke dag weer van op.
Alleen begint nu toch wel die poep in het blok te stinken hoor, omdat het er zo warm is denk ik.
Toch maak ik het regelmatig schoon.
Leuk he die kuifjes...ja ik ga straks nog ff kijken bij ze.

Groetjes,
  Trudie

Saskia

Hallo!

Vandaag weer een aantal foto's gemaakt.Ik hoop dat het er niet teveel zijn.Het laatste jong begint nu ook z'n oogjes te openen en is ook al flink gegroeid.Veel plezier met het bekijken van de foto's.

Groetjes, Saskia.

jong 1

jong 2

jong 3

jong 4

jong 5

Samen

Paul

Hoi Saskia,

Ze zien er heel goed uit zeg en ook heel schattig om die kleintjes zo te zien :-)
Ook heel duidelijk zie je dat jong 4 een lutino word tussen alle andere die denk ik wildkleurtjes worden :-)
De ouders doen echt hun best want de jongen groeien als kool en hebben lekkere volle kropjes:-)
Geniet er van nu ze nog zo lief en onschuldig zijn  ;D

Groetjes, Paul

Mandy

Leuke voorstelling zo! :P
Mooie jonkies en heel leuk ook met die lutino ertussen. :)
Ik denk trouwens dat je 2e jong een cinnamon wordt, die veertjes lijken op de foto wat lichter en ook z´n pootjes zijn nog mooi roze, is altijd bij cinnamons, de andere; jong 1,3 en vlgs mij ook 5 hebben/krijgen donkerdere pootjes en zijn dus wildkleur valkjes, ben benieuwd. Hoe zien de ouders er eigenlijk uit, heb je daar een foto van? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Saskia

Ik had al het vermoede dat het 2e jong cinnamon zou zijn,want z'n kuifje heeft ook die kleur en inderdaad zag ik het ook aan de pootjes,want bij dit jong zijn ze nog licht terwijl het bij de derde jong al grijs kleurd.Leuk zeg zo'n bond nestje.

Dit zijn de trotse ouders van het stel: