13 augustus 2025, 18:06:10

1e ronde 2004

Gestart door Mandy, 5 februari 2004, 18:05:13

« vorige - volgende »

Mandy

14 april 2004, 20:33:13 #315 Last Edit: 14 april 2004, 21:28:28 by Mandy
Hier zijn weer wat foto's van de jongen van Kuifje&Bobbie. :)

De oudste is alweer 2 weken oud en gaat een bonte cinnamon geparelde witmasker pop worden;

Het 2e jonkie is 13 dagen en gaat een cinnamon geparelde witmasker pop worden;

Het 3e jonkie is 11 dagen en gaat een gewone geparelde witmasker pop worden;

En het 4e jonkie is 9 dagen en gaat ook een bonte cinnamon geparelde witmasker pop worden;

Wel toevallig dat het allemaal poppen zijn, maar het kan echt niet anders, want Bobbie is echt helemaal wit, heeft geen parels en cinnamon en ze kan er ook niet split voor zijn (dat kunnen poppen niet), dus Kuifje die parels heeft moet split zijn voor cinnamon en dat kan alleen maar aan de dochters door gegeven worden. ;)
Vanmiddag is Greetje (van Smeagol) op "kraamvisite" geweest en zij heeft het 3e jonkie gereserveerd. :)
Ook is er nog iemand die een jonkie van dit nest wilt. :)

Rembo&Rembo zijn ook al aan hun 2e ronde begonnen, maar dat vond ik een beetje vreemd want ik had ze niet zien paren sinds die vorige voerbakjes weg zijn. En ja hoor vanochtend zag ik ze paren, 3 keer raden waar....
in de nieuwe voerbakken! >:( Weer niet met de kontjes tegen elkaar, dus deze eitjes zullen weer onbevrucht zijn. :(
Ik heb deze bakjes dus ook maar weer weggehaald en nu staan er alleen maar schaaltjes en die zijn niet zo diep dat ze er met hun kontjes in kunnen hangen, dus hopelijk komen er toch nog een paar bevruchte eitjes... :-/

Bij Theo&Thea zijn nog geen jongen. Het donkere ei heb ik eruit gehaald, dat was bedorven, er zat een vruchtje in van hooguit een week oud. Dus ik denk dat dat ei te lang te koud heeft gelegen en is afgestorven. :-/
Maar ik zag in sommige andere eitjes wel leven dus hopelijk komen er over een poosje toch jongen uit. ;)

En Ot&Sien hebben 3 eieren en er is er al 1 bevrucht! ;D

En bij Pino&Pipo zijn alle 5 de eieren bevrucht, de eerste moet volgende week al uitkomen! :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Andrea

Hoi Mandy,

Mooie jonkies weer :P
Leuk dat Ot en Sien er weer een eitje bij hebben en dat er in ieder geval al een bevrucht is. Ik ben heel benieuwt wanneer ze uitkomen als alles voorspoedig loopt.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Mandy

16 april 2004, 01:42:00 #317 Last Edit: 16 april 2004, 01:42:49 by Mandy
Het wordt spannend bij Theo&Thea want ik hoorde druk gepiep dus ik verwacht morgen hun 1e jong! ;D
Ik weet dat Theo een goede vader is en Thea is een pop van '02 dus daar verwacht ik ook wel goeds van en ook broeden ze goed, dus ik heb goede hoop. Altijd weer spannend als er jongen gaan komen van een nieuw koppel. :P

En vandaag heb ik Pareltje van Henry naar binnen gehaald, hier zit ie rechts van Dimple;

Dimple heeft d'r vleugels zo raar omdat ze zich net uitgestrekt had. ;)

En hier zitten ze alledrie,  :)
vlnr; Grietje, Dimple en Pareltje;

Speedy

Wat een mooie kanjers heb je weer Mandy, wow.
Kwijl kwijl)))

Groetjes,
  Trudie

daan

Hoi mandy,

Wat een schatje en ze zijn ook zo mooi.
leuk hoor, en spannend ja een nieuw nestje met jongen nou ik hoop ook dat het morgen geboren gaat worden.
Altijd leuk weer nieuw leven op de wereld hahaha

Groetjes daan

Mandy

17 april 2004, 00:00:27 #320 Last Edit: 17 april 2004, 00:03:32 by Mandy
Yesss, Theo&Thea hebben een jonkie! ;D
Maar ik maakte me zorgen vanochtend, want ze waren er lang af. Het jong lag wel warm tegen de andere eieren maar had ook nog geen eten gehad... :-/

Toen ik vanmiddag ging kijken lagen er ineens 2 jongen en ze waren allebei al een beetje gevoerd!! :P
Dus ik ben weer helemaal happy en gerust! :)

Dit is de "tweeling";

En hier zijn pa Theo en ma Thea;

En hier nog een foto van Pico en Bello die ook in die kooi zitten;

En als ik Bello d´r kontje zo eens bekijk dan lijkt het er wel op dat ze binnenkort een ei gaat leggen, ik hoop het! ;)
En voor Pico hoop ik het helemaal want die zit vaak overdag op niets te broeden, zo zielig, hij is echt aan het vaderschap toe! :P

daan

Hi Mandy,

Oh wat een dotjes joh en een tweeling.
Geweldig joh.
En spannend voor Pico en bello hoor.
ja dat vaderschap weet wat, die heb ik hier ook zitten.
De man ziit de hele dag in het blok en maar roepen naar zijn poppie maar die wil er echt niks van weten hahahaha.
Nou het gaat weer lekker bij jou he al die kleintjes leuk hoor.
ja ik hoop dat de eitjes van Zoran en Djaro, Mexx en Diesel goed zijn. Ik krijg niet eens de kans om te kijken naar de eitjes dus das spannend.

Groetjes daan

Mandy

18 april 2004, 17:10:04 #322 Last Edit: 18 april 2004, 17:13:36 by Mandy
Zo, deze keer geen foto van een jong valkje, maar van een muisje! :o

Dit muisje zat gisterochtend vast in het gaas in de kooi bij Theo&Thea en Pico&Bello. Waarschijnlijk dat hij er net door kon, zijn buikje vol had gesnoept en er net niet meer door kon! :D
Dat is al 2 keer eerder gebeurd alleen waren die muisjes dood, deze leefde nog.
Ik hou niet van muizen in de volière maar ik ben een dierenvriend dus ik heb geprobeerd de muis te bevrijden. Na wat moeilijk doen met een schaar en een beet als dank kwam de muis vrij en vluchte weg. ;)
Ik heb in die kooien ook muisvriendelijke vallen staan omdat de valken er ook bij kunnen en ik heb al een aantal maal beet gehad, die muizen heb ik ergens in een bos weer bevrijdt. :)

En nu nog ff een update over de valken;

-De 3 binnen doen het prima, vanmiddag komt Karin Dimple ophalen en vrijdag komt Henry om Pareltje. :)

-De 4 jongen van Kuifje&Bobbie doen het ook prima. :)

-Bij Theo&Thea is inmiddels het 3e valkje geboren en die doen het goed, er liggen nu nog 3 bevruchte eitjes bij. :)

-De 5 eieren bij Pino&Pipo gaan ook goed, woensdag moet het eerste jonkie uit komen. ;D

-Ot&Sien hebben 5 eieren en er zijn er 3 bevrucht! ;D

-Jut&Jul hebben 4 eieren, daar zijn er 2 van bevrucht. :)

-Rembo&Rembo hebben 3 eieren en er is toch al een ei bevrucht, dus Rembo heeft toch een keer goed gemikt in de voerbak! :D

-Suske&Wiske hebben gisteren gepaard, dat was de eerste keer dat ik dat gezien heb! :P

-Bij Pico&Bello is er nog niets... ::)

-En Wilma wil wel maar Fred niet meer (in het binnenkooitje deden ze het wel)... :-/

Speedy

Hoi Mandy,

Hihi wel een lief koppie he, je had hem ff Nozem moeten laten zien, was ie wel ff na gaan denken om niet meer terug te komen hahahaha
Ja joh, dat heb je he met vogels, daar komen muizen op af.
Gelukkig voor dit beestje, leeft ie nog.

Groetjes,
  Trudie

Stijn dc

hoi

er is weeer r een heleboel ghebeurd. bijna al je koppels hebben nu eitjes/jonkies. echt leuk zeg.

SDC:D

Mandy

Hallo allemaal,

Hier zijn weer wat foto's! ;D

Grietje en Pareltje;

Ook helemaal gek van kroelen  :P ;

Theo&Thea hebben inmiddels 4 jongen en er liggen nog 2 eitjes op uitkomen  :) ;

En hier de 4 jongen van Kuifje&Bobbie op volgorde;

Wat gaat dat weer hard hé. :P

Morgen verwacht ik het eerste jonkie van Pino, ik heb gekeken, ziet er allemaal goed uit, maar hoor nog geen gepiep. ::)

Jut&Jul hebben inmiddels 5 eieren en 3 zijn er bevrucht. :)

Ot&Sien hebben ook 5 eieren en daar zijn er al 4 van bevrucht. ;D

En Rembo&Rembo hebben 4 eieren waarvan er 1 bevrucht is. :)

mlanghou

Jij en je vogels zijn wel druk zeg, met de voortplanting.....

Ik hoop dat alles goed blijft gaan en dat je nog een heleboel van die mooie valkjes krijgt. Ik vind ze zo schattig, bijna jammer dat ze zo snel groeien!!! Heel gaaf dat je

Heel spannend voor mij wat er gebeurt met de eitjes van Pipo en Pino. In de komende weken zal namelijk blijken of er ook een jonkie voor mij bij zit. Met hoeveel dagen kun je ongeveer zeggen welke mutaties het worden?.... Ik kan haast niet wachten.

gr. Miranda

Kelly Stark

Wauw Mandy, als ik jouw verhalen lees, dan ben ik helemaal de tel kwijt.  :D 't Is toch gewoon super, al dat nieuwe leven dat jaar in jaar uit bij jou zijn start maakt. Hoeveel eitjes heb je nu eigenlijk al in totaal gehad?

Groetjes Kelly
Kelly

Suzanne

Hoi Mandy,

Het gaat goed joh, met jouw jongen. Hoeveel heb je er nu in totaal sinds dit broedseizoen?

Nog een vraagje: hoe heb je Grietje en de rest zo tam gekregen? Jij doet volgens mij niet aan handopfok, of gedeeltelijk daarvan toch? Ik zelf pak iedere dag de jongen eventjes uit het blok en hou ze in mijn handen. Vandaag voor het eerst beetje over hun koppie geaaid. Maar ze beginnen nu idd met blazen, en de oudste is zo'n brutaaltje die pikte naar mijn vinger  :D. Moet ik op deze manier door blijven gaan, of doe jij er nog iets extra's voor?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Mandy

21 april 2004, 21:40:00 #329 Last Edit: 21 april 2004, 21:50:32 by Mandy
CitaatJij en je vogels zijn wel druk zeg, met de voortplanting.....

Ik hoop dat alles goed blijft gaan en dat je nog een heleboel van die mooie valkjes krijgt. Ik vind ze zo schattig, bijna jammer dat ze zo snel groeien!!! Heel gaaf dat je

Heel spannend voor mij wat er gebeurt met de eitjes van Pipo en Pino. In de komende weken zal namelijk blijken of er ook een jonkie voor mij bij zit. Met hoeveel dagen kun je ongeveer zeggen welke mutaties het worden?.... Ik kan haast niet wachten.

gr. Miranda

Hahhaa erg hé wachten, ik ben ook ongeduldig, ik ben ook benieuwd wat er bij hun gaat komen, want er bestaat ook een kleine kans op bonte witmaskers, als pa Pino ook split voor witmasker blijkt te zijn net als een dochter van hem... ::)

Ik heb vanmiddag nog in het blok gekeken en ik zag en hoorde nog niks, maar er zal wel leven in de eitjes. Dus het eerste jonkie zal wel later uit komen en dat kan ook want vaak gaan valken pas broeden als het 2e ei is gelegd dus vaak zie je dat je dan ineens 2 jongen hebt. ;)

Na een weekje ga je ongeveer zien wat voor jongen het gaan worden en na 2 weken ga je echt de veren door zien komen. :)

Wat wilde je hier eigenlijk schrijven; Heel gaaf dat je
Je hebt je zin niet afgemaakt?