14 augustus 2025, 10:14:20

1e ronde 2004

Gestart door Mandy, 5 februari 2004, 18:05:13

« vorige - volgende »

Mandy

CitaatWauw Mandy, als ik jouw verhalen lees, dan ben ik helemaal de tel kwijt.  :D 't Is toch gewoon super, al dat nieuwe leven dat jaar in jaar uit bij jou zijn start maakt. Hoeveel eitjes heb je nu eigenlijk al in totaal gehad?

Groetjes Kelly

Hihi ik raak soms ook de tel kwijt hoor, daarom hou ik alles ook goed bij. ;)

In totaal? Van de afgelopen 3 jaar tot nu? En bedoel je alleen eieren en/of jonkies? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

21 april 2004, 21:48:42 #331 Last Edit: 21 april 2004, 22:04:38 by Mandy
CitaatHoi Mandy,

Het gaat goed joh, met jouw jongen. Hoeveel heb je er nu in totaal sinds dit broedseizoen?

Nog een vraagje: hoe heb je Grietje en de rest zo tam gekregen? Jij doet volgens mij niet aan handopfok, of gedeeltelijk daarvan toch? Ik zelf pak iedere dag de jongen eventjes uit het blok en hou ze in mijn handen. Vandaag voor het eerst beetje over hun koppie geaaid. Maar ze beginnen nu idd met blazen, en de oudste is zo'n brutaaltje die pikte naar mijn vinger  :D. Moet ik op deze manier door blijven gaan, of doe jij er nog iets extra's voor?

Groetjes

Suzanne

Nee hoor, gewoon zo doorgaan. De jongen van Kuifje&Bobbie pak ik ook iedere dag even vast en die blazen in het begin ook, maar als ik ze een poosje in m'n handen heb en er een beetje mee kroel worden ze vanzelf rustiger. Ik hou ze dan omstebeurt vast.

Nee hoor, ik doe niet aan handopfok. Ik heb Grietje alleen de 2e dag 1 keer wat gegeven omdat ze nog niet zelf had gegeten, ik hielp ze een beetje om zaad te gaan eten door het voor haar te houden en ze telkens bij de voerbak te zetten en toen kreeg ze het door. Dimple en Pareltje volgden Grietjes voorbeeld op toen die binnen kwamen. Ze hadden alledrie al buiten gegeten voor ze binnen kwamen maar Grietje had natuurlijk geen voorbeeld. ;)

Binnen kroel ik gewoon met ze, ik krabbel veel op de kopjes enzo en neem ze dan bij me.
Hier zijn nog een paar foto's van vanmiddag.

Lekker met Pareltje kroelen  :P ;

Mooie close-up van Grietje  :) ;

En het worden ook al echte valken deugnieten, lekker aan je bril en sieraden knabbelen enzo  :D ;

Ik heb nu dus 3 jongen van Jut&Jul,
4 jongen van Kuifje&Bobbie
en vandaag is het 5e jonkie bij Theo&Thea geboren.
Dus totaal 12 jongen nu. ;D

En dan moeten er, zoals het er nu naar uit ziet, nog 14 eieren uit gaan komen;
1 bij Theo&Thea (overmorgen),
5 bij Pino&Pipo (eigenlijk vandaag),
4 bij Ot&Sien (rond 29-4),
3 bij Jut&Jul (rond 1-5)
en 1 bij Rembo&Rembo (rond 2-5). :P

Suzanne

Hoi Mandy,

Dat zijn echt weer prachtig foto's. Vooral die close-up van Grietje.

Maar ik ga dan gewoon zo door met de jongen 1 voor 1 oppakken, en over de koppies aaien.

Over een weekje verwacht ik het eerste jong van mijn 2e koppeltje Gizmo en Kiki. Die hebben 5 bevruchte eitjes  ;D. Dus dan heb ik mijn handen helemaal vol  :) ;).

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Kolkkie

Hoi Mandy,

Wat een lekkere deugnieten zijn het zeg  :P.

Pareltje lijkt een beetje dezelfde ontdeugende blik in de ogen te hebben als Pukkie. Dat belooft nog wat  :D :D.

Ik heb mijn vader trouwens al een goede hint gegeven dat er nog een valkje bijkomt.
Ik heb hem gezegd dat Pukkie klaar is om te paren, maar dat Coco er niet bovenop springt.
Toen plaatste mijn vader de opmerking waarom die andere 2 (Einstein en Minggu) dat niet deden. Toen heb ik hem maar uitgelegd dat Einstein en Minggu ook popjes waren.
Dus ik denk dat hij de hint zo langzamerhand wel begrepen heeft.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Henry

he mariska

Pareltje lijkt een beetje dezelfde ontdeugende blik in de ogen te hebben als Pukkie. Dat belooft nog wat  :D :D.
nou dan weet ik wat me tre doen staat he veel aandacht geven aahahhahahahaha

henry en de valkjes

Kelly Stark

Hoi Mandy,

Goh, op al die jaren dat je het al doet kweken. Eitjes en jonkies :-) Ik vind cijfers interessant :-p

Groetjes Kelly
Kelly

Kolkkie

Citaathe mariska

nou dan weet ik wat me tre doen staat he veel aandacht geven aahahhahahahaha

henry en de valkjes

Hoi Henry,

Hou je hart maar vast....whahahahaha :D :D.

Die blik zegt de volgende dingen:

- zeer ontdeugend
- zeer kroelminnend
- zeer veel sloop/peuter activiteiten  :D

Groetjes,

Mariska  ;D
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Nes

Hey Mandy,

pfff, 12 jonkies en nog 14 eieren die uit moeten komen  :o ik kan het allemaal niet meer bijhouden hoor! Ik ben wel heel blij voor je  :) Eindelijk wat meer geluk na die ellende van vorig jaar  ::) >:(
Tja, wat kan ik zeggen.... Het zijn weer prachtige lieve kroelkonten a la Mandy geworden!

Groetjes Nes.

Andrea

CitaatHoi Henry,

Hou je hart maar vast....whahahahaha :D :D.

Die blik zegt de volgende dingen:

- zeer ontdeugend
- zeer kroelminnend
- zeer veel sloop/peuter activiteiten  :D

Groetjes,

Mariska  ;D

:D :D :D
Dat komt mij bekent voor. Ik heb hier ook zo'n valkje: Sparkle en er komt er nog een bij.
Gaaf dat er volgende week al jonkies worden verwacht bij Ot en Sien. Spannend hoor. Voor het nieuwe valkje heb ik nu de naam Binkie ingedachten. Maar het kan zijn dat ik nog een andere naam tegen kom. Afwachten maar.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Mandy

Hallo allemaal,

Hier weer ff een update. ;)

Straks komt Henry Pareltje ophalen en Grietje blijft hier. :)

Met de 4 van Kuifje&Bobbie gaat het prima;

Het 6e jonkie bij Theo&Thea was half geboren. De helft van de eischaal was weg, maar een deel van het eivlies was ingedroogd en daardoor kon het jong er niet verder uit. Ik heb 'm er verder uit geholpen. Het jong is erg klein en kwetsbaar tussen die andere 5 grote jongen. Ik hoop dat pa en ma deze ook gaan voeren... ::)

Zo niet, dan zou ik 'm alleen bij Pino&Pipo over kunnen leggen, want daar staan 2 eitjes op uit komen. ;D
Ik dacht dat al wel, want vandaag is het 2e jong uitgerekend en als ze gaan broeden zijn vanaf het 2e ei komt er inderdaad een "tweeling" vandaag. :P

Rembo&Rembo hebben inmiddels 5 eieren waar er toch al 3 van bevrucht zijn. ;D

Ot&Sien hebben ook 5 eieren en daar zijn er 4 van bevrucht. ;)

Ik zie wel een ei met een donkere vlek en grote luchtkamer maar het leeft en beweegt. :)

Jut&Jul hebben 6 eieren en daarvan zijn er 5 bevrucht. :P

Bij Pico&Bello is er nog steeds niets, Suske&Wiske hebben het niet meer gedaan (dat ik het zag/hoorde) en Fred&Wilma doen ook nog niets. :-/

Mandy

23 april 2004, 19:02:02 #340 Last Edit: 23 april 2004, 19:03:13 by Mandy
CitaatBij Pico&Bello is er nog steeds niets, Suske&Wiske hebben het niet meer gedaan (dat ik het zag/hoorde) en Fred&Wilma doen ook nog niets. :-/

Een nieuwe update;
Bij Pico&Bello is er wel wat, want ik vond net een ei! :)
Alleen lag die kapot op de grond... :(
Het ei moet van Bello zijn, want in die kooi zitten enkel Theo&Thea met jongen. En Thea heeft al haar eieren netjes in haar blok gelegd. :)

Ondanks dat het ei kapot is ben ik toch blij, want ik weet nu in ieder geval zeker dat Bello lichamelijk in orde is. ;)
Ik maakte me een beetje zorgen omdat ik een maandje of 2 bloed in die kooi vond. Dat is onderzocht maar is gelukkig niets uitgekomen.  :)
Het zou een mislukt windei van Bello geweest kunnen zijn en ik was bang dat er lichamelijk bij de geslachtsorganen iets mis was gegaan en ze misschien geen eieren zou kunnen leggen en onvruchtbaar zou zijn. Want Pico&Bello paren zowat elke dag, al maanden lang, zonder dat er iets gebeurt, behalve Pico die op niets aan het broeden is, terwijl haar zusje Jewel al een jong groot aan het brengen is. :-/

Misschien dat ik een onbevrucht ei van Rembo&Rembo uit de eerste ronde in hun blok kan leggen zodat Bello er misschien ook in gaat en ze haar volgende eieren er bij gaat leggen?
Wat denken jullie? ::)

Inger m

23 april 2004, 20:01:21 #341 Last Edit: 23 april 2004, 20:02:24 by Cinnamon_valk
Hoi Mandy,
Bij kippen (en kwartels bij mij, tenminste) kun je ook op een bepaalde plaats wat eieren leggen en dan is de kans groot dat ze daar hun eigen eieren bijleggen. Mss dat ze het tweede ei vanzelf in de nestkast legt? Ik heb het hier ook wel vaker meegemaakt dat ze het eerstje eitje gewoon op een willekeurige plaats dropten, maar later wel in de nestkast. Als ze helemaal niet geinteresseerd is in de nestkast heeft het niet zoveel zin, want dan ziet ze het toch niet. Je kunt er mss een nieuwe nestkast bijhangen of deze verplaatsen, soms is dan ineens weer de interesse gewekt in de nestkast(en) en als ze dan toch aan de leg is...?
En anders kun je het altijd proberen met dat onbevruchte eitje, ik gebruik ook weleens kunsteieren om het leggen (proberen tenminste) te stimuleren...

Succes!

gr Inger

nb. Wat een schitterende jongen heb je trouwens, vind ik echt een hele mooie mutatie! En leuke foto's...
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Mandy

Hoi Inger,

Ze heeft wel interesse in haar eigen blok, daar heeft ze ook al eens ingezeten, maar ze heeft momenteel meer interesse in het blok van Theo&Thea want dat gepiep daar is toch wel heel interessant. :P
Misschien dat dit haar ook is overvallen omdat dit haar eerste ei was? Ik heb er nu toch een onbevrucht ei van de 1e ronde van Rembo&Rembo bijgelegd, veel kwaad kan het niet denk. Pico is er in ieder geval blij mee, dan hoeft ie niet voor niets te broeden! :D

Het 6e jonkie krijgt inmiddels toch ook eten van Theo&Thea! :P

En het 1e jonkie is bij Pino&Pipo geboren en de 2e is druk onderweg!  ;D
Alleen had het jong nog geen eten gehad toen ik om 16.00 keek. Ik weet dat Pino in ieder geval een goede vader is, dus afwachten maar... ::)

Grietje is inmiddels alleen hierbinnen en Pareltje zit bij Henry in Den Haag en alles gaat goed hoorde ik net.
Grietje gaat steeds meer op ontdekking uit, maar zit ook graag bij je om te kroelen.  :-*
Vanmiddag zat ze een poos op mijn hoofd en begon ze al een beetje te oefenen om te fluiten. Er kwamen al zoveel geluidjes en piepjes uit dat ik dacht dat Grietje ook best wel eens een Hansje zou kunnen zijn...! :D

Mandy

CitaatHoi Mandy,

Goh, op al die jaren dat je het al doet kweken. Eitjes en jonkies :-) Ik vind cijfers interessant :-p

Groetjes Kelly

In 2001 had ik uit 2 koppels 7 jongen.
In 2002 had ik uit 2 koppels 4 jongen.
In 2003 had ik uit 4 koppels 38 jongen.

Sinds 2003 gebruik ik dus een luchtbevochtiger en daardoor had ik geen ingedroogde bevruchte eitjes meer en kwamen de jongen WEL uit! ;D
Ook had ik in 2003 de grasparkieten van de valkparkieten van elkaar gescheiden tijdens het broedseizoen en dat geeft ook weer overlevende valkjes (in 2002 had een grasparkiet nl 4 jonge valkjes dood gebeten... :( )

En hoe het dit jaar gaat kan je allemaal in dit dagboek terug lezen. En ook op mijn website bij jongen 2004 kan je precies zien hoeveel eieren er door wie gelegd zijn en hoeveel jongen er zijn. ;)

Mandy

24 april 2004, 01:34:55 #344 Last Edit: 24 april 2004, 02:03:08 by Mandy
Ze zijn niet allemaal goed te zien, maar hier zijn de 6 jongen van Theo&Thea;

In principe zou er cinnamon tussen kunnen zitten, maar ik heb geen lichtere oogjes kunnen ontdekken dus ik denk dat dit allemaal wildkleurtjes gaan worden. :)

En het 1e jonkie van Pino&Pipo;

Hopelijk vindt ik 'm morgen gevoerd, net als het 2e jong dat er dan misschien bij ligt. :)