Peardy´s Palace 17/9 Update en wie gaat er naar Zwolle..??

Gestart door Wendy.., 10 juli 2011, 23:43:12

« vorige - volgende »

Wendy..

Ok even een bericht plaatsten omdat ik zo blij ben met mijn nieuwe valkjes. Ik ben nog niet thuis maar kon het niet laten en bij mijn mams achter de computer op de bank  ;D Dus nu niks geheimzinnigs meer  ;)

Vanmorgen vroeg ben ik heerlijk op mijn gemakkie een uurtje richting Dordrecht gereden om daar een heel mooi mannetje op te halen.
Het is een witmasker Bronze Fallow bij Yvon vandaan.
Toen ik hem zag in haar dagboekje was ik er echt helemaal weg van.
Heel gastvrij ontvangen en lekker aan de praat geraakt over de valkjes en de katten.

Toen de tuin in naar de voliére en de prachtige valkjes bekeken. Wat een mooie mutaties heeft Yvon zitten!

Al snel wees Yvon me op ´Clarissa´een cinn.bonte geelwang pop. Ze is de tante van mijn Gianni. Zijn vader komt bij Yvon vandaan en die woont weer bij Esther waar ik hem heb opgehaald.... snappen jullie hem nog..... juist hihi

Nou ja, Yvon, had toch een beetje besloten, dat dit tamme popje mocht verhuizen mits er een heel goed huisje kwam waar ze wat meer aandacht zou krijgen...........

Dus tja.... ik had eerder al wat laten vallen over Puck zonder popje en deze te koppelen aan wat ik heb of een popje voor het bronze fallow witmaskertje maar dat ik dan wel echt vol zit. En eigenlijk zag ik haar ze kwam een beetje dichterbij toen ik haar lokte en de klik was er. Dus heel voorzichtig bij Yvonne gepijlt of ze haar echt weg wilde doen en dat ik haar anders ook wel over wilde nemen. Maar goed Yvon is duidelijk ook heel gek van haar beestjes dus ik ben maar even naar het toilet gegaan dan kon zij erover nadenken ;)

Het leek Yvon dan toch wel een goed idee als ze met mij meeging.....................!!!!!!!!!!!
Dus Yvon heel erg bedankt  voor het vertrouwen en het komt helemaal goed met je valkjes  :-*.
Ze zal zeker veel aandacht krijgen en in de winter komt ze met Puck samen naar binnen toe. Lekker warm is ook beter voor het oude baasje, en zo,n mooie vriendin kan hij vast niet weerstaan.

Dus ben ik weer terug naar Almere gereden met niet één maar twee valkjes ;D ;D ;D.
Ze zitten nu lekker in de voliére en morgen of vanavond zal ik de foto´s plaatsen.

Dussss ik ben rond! De voliére is vol!!!!
Met hele mooie nieuwe valkjes en mijn trouwe oudere vriendjes......

Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

Alexandra

HAHAHA Geweldig !!! ik denk dat iedereen dat wel heeft .. gaan voor 1 valkje en als er nog een mooie zit .. dan is dat moeilijk te weerstaan ...

Ben benieuwd naar de foto's !!!  :)

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

*Yvon

Hoi hoi  :D

Het was jammer dat je niet meer tijd had,
volgens mij hadden we nog best wel wat te vertellen aan elkaar.  :D
Heb je al een naam bedacht voor je nieuwe ventje ?  :)
Er zijn nog meer familie leden van Clarissa hier op het forum.
Rain bij Larissa , Isabella bij Caroline , Bijoux bij Lin.
Dan papa Picasso bij Esther.  ;D
Ik hoop dat Clarissa snel gewend is aan jou en dat je ze dan lekker kan kroelen.  :D
Veel plezier en succes met je valkjes !!  :D

Groetjessssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Esther*

17 juni 2012, 22:23:10 #168 Last Edit: 17 juni 2012, 22:28:06 by *Esther*
 ;) :D

En Picasso is zooooooooooooooooooo  lief!

Saar

En mijn Lotje is ook een zusje van clarissa :)

Wendy..

Daar ben ik weer  ;D ;D ;D

@ Yvon, ik heb hem de naam "Marlin" gegeven. Vroeger kwam ik bij kennissen die Welshpony's fokten en die hadden een cremelo (kleur) welsh staan met die naam. De kleur van het jong lijkt erop.
Vind het ook wel bij hem passen.

Mss dat ik Clarissa haar naam ga veranderen sorry  :censuur. Ik heb een nichtje en een buurmeisje die Larissa heten. dus daar doet het me aan denken.

@ Esther: Picasso is volgens mij nier alleen lief maar ook heel mooi qua kleur! Echt bijzonder.

@Yvon, Saar en Esther, WAT EEN FAMILIE  ;D ;D ;D

En dan nu foto tijd!!!!!

Clarissa is in de rui dus let maar niet op haar verenpakje.

Door het felle licht lijkt Marlin wel een beetje op een cinnamon albino ??

Groetjes Wendy

*Yvon

Hoi hoi

@Saar,sorry dat ik Lotje even vergeten was.  :-[ :-[

Voel je vrij om haar naam te veranderen hoor.
Clarissa zal er niks van voelen.  ;D
Marlin is een echte bronze fallow hoor.  ;)
Bij een cinnamon albino zou je nog minder zien van het cinnamon en zijn vleugelpennen zouden lichter zijn. :)

Groetjesssss Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

Wendy..

IK weet het Yvon, maar ik dacht door het felle licht dat hij zo uitkwam  ;)

He's lovely !!!!
Groetjes Wendy

Wendy..

Dit is echt  :censuur.......!!!!!!
Peardy en Pabli waarvan mijn oudste jongen zijn die nog binnen zitten hebben besloten en nieuw nesjtje te gaan maken. En welk blok hebben ze uitgekozen.... Het blok met mijn jongen van 2.5 week oud  :(

Het komt of omdat de gebroeders Puck en Gianni mijn twee mannen alles en iedereen bij alle blokken wegjagen en Pabli met haar eitje zat. Dit is het rustigste blok in het nachthok, of omdat dit koppel en het koppel van de jonge jongen allebei al eerder hun oog op het blok hadden laten vallen.

Vanmorgen een blok naast het blok met jongen gezet en hun eitje erin gedaan, en nu net twee extra blokken opgehangen.......... De jongen zijn wel gevoerd.

Morgen ff kijken hoe het ervoor staat .
Anders haal ik Puck uit de voliére zodat de rust een nbeetje keert

Als iemand tips heeft graag!!!

Met de nieuwelingen gaat het goed. Marlin is echt een heel schattig valkje, met een heerlijk jong koppie nog en Clarissa lijkt het ook wel naar haar zin te hebben. Ze moeten altijd even wennen natuurlijk

Groetjes Wendy

Wendy..

Het lijkt hier toch allemaal wel weer los te lopen met de valkjes.

De eitjes van Pabli en Peardy liggen in het blok bij de jongen van Luca en Diegah van nu 3 weken oud.
De jongen worden gewoon gevoerd door papa Luca.

Helaas heeft mama Diegah één van de nieuwe blokken betrokken in haar eentje waar ze alweer een eitje in heeft gelegd  ::)

Storm zat erbij de man van mijn etekende koppel, maar ik heb goede hoop dat Luca haar straks weer komt helpen. Áls de eitjes bevrucht zijn want dat vraag ik me af.

In elk geval weer een paar foto's

Dit is Clarissa vond het een super mooie foto van haar zo lekker aan het poetsen

Dit is een bonte opaline witmasker ( nog beschikbaar )

En dit mooitje een bonte cinnamon opaline witmasker.
Net zoals mama Diegah. Ik vind het een hele mooie mutatie ( nog te reserveren )

Groetjes Wendy

*Yvon

Hoi hoi

Je jongen zijn echt mooitjes !!  :-*
Nog bedankt voo de foto's van Pride in me boekje.
Hij is ook een mooitje !!  :-*
Heb je Clarissa(?) al kunnen kroelen ?  :D

Groetjessss Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

Wendy..

26 juni 2012, 06:51:21 #176 Last Edit: 28 juni 2012, 16:59:38 by Wendy..
Even snel twee foto's van mijn bonte witmaskertjes. De jongen van Luca & Diegah. De veertjes komen goed door en ik vind het echte schatjes

Jongste jonkie is een bont opaline witmasker - GERESERVEERD

Dit is het oudste jong een cinnamon bonte witmasker opaline  ;).
BESCHIKBAAR.

Groetjes Wendy

mireille

Hoi Wendy,

Wat een mooie nieuwe valkjes heb je zzoo lliieeff.
En je heb mooie jongen hoor ik vind de laatste jong waar je een foto van heb neergezet hheell mooi zeg wit met een beetje lichtbruin.
Maar eerrst de vouilere en dan zal ik zeker een valkje bij je komen halen. :D

Groetjes van Mireille

*Esther*

Hier ook al zulke mooie jongen!
Weet je de geslachten van de jongen? Misschien kan ik nog wat mensen naar je doorsturen.

gr Esther

Wendy..

Citaat van: mireille op 28 juni 2012, 09:43:46
Hoi Wendy,

Wat een mooie nieuwe valkjes heb je zzoo lliieeff.
En je heb mooie jongen hoor ik vind de laatste jong waar je een foto van heb neergezet hheell mooi zeg wit met een beetje lichtbruin.
Maar eerrst de vouilere en dan zal ik zeker een valkje bij je komen halen. :D

Groetjes van Mireille

Dank je Mireille!!! Deze is nog te reserveren hoor hihi.
Maar alles op zijn tijd toch. Dit koppeltje zal vast nog wel een keertje zo,n jong krijgen. Ze zitten nu alweer op eitjes te broeden.

Citaat van: *Esther* op 28 juni 2012, 11:59:54
Hier ook al zulke mooie jongen!
Weet je de geslachten van de jongen? Misschien kan ik nog wat mensen naar je doorsturen.

gr Esther

Hoi Esther, jij ook bedankt. Ik heb alleen het cinnamon bonte witje nog te reserveren. Helaas geslacht onbekend. Maar je mag altijd iemand doorsturen natuurlijk  ;D

Groetjes Wendy