Peardy´s Palace 17/9 Update en wie gaat er naar Zwolle..??

Gestart door Wendy.., 10 juli 2011, 23:43:12

« vorige - volgende »

Wendy..

28 juni 2012, 17:06:34 #180 Last Edit: 28 juni 2012, 17:08:23 by Wendy..
Dit zijn de jongen vandaag  ;D. Het oudste bontje had besloten om de wereld buiten het blok te bekijken. Net 4 weken oud  :D
Prachtig hé

Het andere jonkie wordt ook erg mooi. Deze zit in het blok waar Peardy & Pabli hun eitjes bij hebben gelegd. De witmasker is dus niet de papa van de jongen maar voert ze wel.[/color

Jong 1

jong 1

jong 2

Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

Wendy..

Hoi Iedereen,

Het is weer even rustig geweest aan deze kant.
Ik ben ontzettend druk met het afronden van het schooljaar op mijn werk én daarnaast de zorg voor mijn kleine meisje; Romée die nu 9 maanden is en ontzetten hard groeit.

Daarnaast ook wel druk met de voliére. Drie keer per dag wandel ik lekker de voliére in om ze te verzorgen.
Vooral s'avond haal ik echt mijn ontspanning daaruit.

Lekker kroelen, bakjes verversen, zaadjes blazen, alles even bezemen en natuurlijk de nestkasten controleren.

Vandaag zijn er weer twee donsjes geboren.

* 1 geel donsje met donkere oogjes bij Luna & Armani
(lutino pop x witmasker bont man ( split cinnamon, lutino en mogelijk opaline)

* 1 wit donsje bij Luca & Diegah (bont witmasker opaline split cinnamon man x bont witmasker cinnamon opaline pop)
Hiervan zitten er nog twee beauty's in de voliére. Eentje is als het goed is gereserveerd, allen heb ik al even niks gehoord.
'
Clarissa van Yvon omgedoopt tot Charissa. Is een geelwang popje ( mogelijk split witmasker) die het heeft aangelegd met Storm mijn getekende witmasker man. Haar 1e ei ligt in het blok en ze is aan het broeden. Even kijken hoelang ze het volhoudt want ze broed hoofdzakelijk alleen. Maar het valt niks tegen.

Dan nu Fototijd  ;D ;D ;D
De jongen van Luca & Diegah van 5 weken oud. Ze zijn al uitgevlogen. Lester wordt helaas een beetje geplukt.
De geslachten zijn onbekend

Lesley; GERESERVEERD
Cinnamon bonte opaline witmasker

Lester; witmasker bont opaline GERESERVEERD

Groetjes Wendy

Alexandra

Citaat van: Wendy.. op  9 juli 2012, 22:04:29

Vooral s'avond haal ik echt mijn ontspanning daaruit.

owww ik herken dat helemaal ... na een dag hard werken gewoon ff lekker "niets doen" maar gewoon in je voliere zitten en kijken en kroelen met de valken  ;D

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

Wendy..

Het gaat goed hier met alle valkjes.
Ik ben gewoon heel blij dat er nu 10 donsjes in de blokken liggen  :D

Ik heb op het moment 5 donsjes van Luna en Armani.
Dit worden gok ik allemaal wildkleurtjes met event. cinnamon popjes split bonte witmasker.

Luna en Armani hebben de vorige ronde helaas 4 donsjes dood laten gaan. Vorige week waren er twee donsjes geboren die ik s'ochtends weer ijskoud meer dood dan levend aantrof. Gelukkig zitten er nog drie koppels op eitjes en waren daar ook de eerste jonkies geboren dus snel ondergelegd bij Peardy en Pabli en Luca en Diegah.
Aan het eind van de ochtend waren deze weer helemaal opgewarmd bij hun pleeg papa en mama.

Ik snap gewoon echt niet waarom ze dit steeds doen.

De andere twee eitjes heb ik bij mijn mannenkoppel ondergelegd Puck en Gianni die al op twee andere pleegeitjes aan het broeden waren en deze zijn ook uitgekomen.

Om een lang verhaal kort te maken. 4 jongen liggen nu bij Puck en Gianni van L&A en één van hun jongen ligt bij Peardy & Pabli. De laatste hebben van de 7 bevruchte eitjes maar één eitje die is uitgekomen  ???

Luca en Diegah hebben ondertussen 4 donsjes.
Dit worden waarschijnlijk weer net van die mooie bonte witjes als hierboven, alhoewel ik een klein vermoeden heb dat de vader dit keer iemand anders is dan Luca.
Ik had toen hun 1e legsel ongeveer 3 weken oud was extra blokken opgehangen. Diegah is toen in een ander blok gaan broeden en had haar jongen verlaten. Omdat ze elkaar natuurlijk steeds afwisselden lijkt het me heel sterk dat Luca de vader is. Luca heeft ze netjes verder gevoerd samen met Peardy en Pablo die hun nestblok weer ingepikt hadden.

Storm had namelijk erg veel interesse in het blok en Diegah dus die heeft zijn kans schoon gezien.

Storm zit nu met Charissa in een blok en Charissa blijft voor een geelwangetje nog steeds goed broeden. Ze wisselen elkaar goed af.

Faye heeft meer interesse in Marlin en vice versa. Tja terwijl ik zulke mooie jongen kan kweken uit Storm en Faye. Waarvan Skyler een hele zwaar bonte witm, het resultaat is.
Skyler zit weer binnen. Ze zat op de grond en wilde niet meer eten en drinken. Ik dacht even dat ze het niet zou redden.
Ze heeft pap gekregen van mij maar dat ging heel moeizaam en langzaam knap ze weer op. Ik denk gezien de veertjes die ze verliest een hele zware jeugdrui
Sinds gisteren zijn Lesley en Lester die Jippie en Tweety gaan heten ook binnen en houden haar gezelschap.
Ze gaan samen verhuizen..... Ik had Lesley nog steeds over en de toekomstige eigenaar wilde Lesley ook wel bij Lester hebben. Ze hadden net een mooie grote kooi aangeschaft.

Als deze jongen zodadelijk groot zijn gaan alle blokken eraf.
Voor Peardy en Pablo is het mooi geweest, ook voor Luca en Diegah. Luna en Armani zitten nu nog op nepeitjes en die gaat er van de week al af.
Charissa en Storm laat ik als enige nog even zitten.

Djamy het geeltje van Malou vandaan doet het super. Zodra ik in zicht ben blijft hij vreselijk bedelen pffff, Gelukkig nu naar 1x pap en volgende week stoppen, hopelijk houdt het bedelen dan uiteindelijk op  ;D

Binnekort weer foto's

Groetjes Wendy

Wendy..

Hoi,

Hier gaat alles zijn gangetje. De jongen groeien als kool.
Ik ben met de meeste helaas alweer te laat met ringen  :(
Ik had de oudste twee geringd waarvan beide de ring ook weer was afgegleden. Dus drie daagjes gewacht.... en jahoor weer telaat! En niet alleen bij de oudste twee maar ook bij de jongen die iets jonger zijn. Morgen maar weer eens kijken want ik werd  van het ringen dat ook nog eens niet lukte best gefrustreerd en dat met die warmte.

Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn.

Daarnaast zag ik net dat Puck & Gianni geen van beiden op hun nest met vier jjongen zitten voor de nacht  ???
Ze zijn wel netjes gevoerd en varieren van 8 tot 15 dagen oud.

Dit is voor het eerst vandaag ze doen dit normaal wel.

Zou het door de warmte kunnen komen?

Het is mijn mannenkoppel met de pleegjongen maar dat zou niet uitmoeten maken.
Puck is tam en deze heb ik voor het nest gezet maar hij wil er absoluut niet in. Gianni is niet tam dus dat gaat niet op. Nu maakt het denk ik niet heel erg veel uit gezien de temperaturen maar van de week wordt het weer kouder.

De jongen zijn varierend van 14 dagen tot een week oud.
Ik weet dat de ouders dan overdag ook vaker van het nest afgaan maar s'nachts  ??? Ze zijn wel goed gevoerd.

Hopelijk zitten ze er morgen weer gewoon op anders wordt het jongen overleggen. Alleen Peardy en Pablo hebben nu 3 jongen en Luca en Diegah al 4. Wordt een hele belasting met 4 jongen te verdelen onder hun. Zeker voor een tweede ronde.

Iemand ervaring mee?
Zou het uitmaken betreft de temperatuur? De jongen zijn wel erg warm net te voelen.
[/size]
Groetjes Wendy

Cherro

Kan best met de warmte van doen hebben, want ik had dat hier met Kenya en Nessa binnen ook, Ineens 2 nachten niet op het blok en toen t kouder werd wel weer.

Daarna langere tijd niet, maar de jongen hielden elkaar flink warm, dus in dat opzicht zou ik gewoon ff afwachten voordat je gaat schuiven, want het kan ook best zijn dat de andere koppels er nu geen jongen meer bij accepteren.

Ben benieuwd hoe je jongen gaan worden.

En die Djamy haha!

Hier word er alleen door t kleinste bontje nog gebedeld soms, terwijl ze al een dikke anderhalve week weer van de pap af zijn hahaha, en mijn geeltje doet het als ze aandacht wil en buigt dan dr koppie :)

Stuur je snel ff wat fotos van Djamy?

Ik moet hier nog steeds namen verzinnen, valt niet mee!!

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Wendy..

Je hebt helemaal gelijk hoor Malou, ik ben niet gaan schuiven.
Ze worden goed gevoerd en zien er goed uit!!!

Tot mijn verbazing zijn er in elk geval 3 bontjes tussen de jongen van Luna en Armani. Ik zie gele kuifjes en een donker kuifje. Nummer 5 is nog niet zichtbaar!!!

Dat betekend dat Luna, lutino pop, split bont moet zijn.
Dit is combinatie met Armani, bonte witmasker man, geeft dus bonte jongen.

Bij Peardy en Pablo ligt ook weer een bonte witmasker  :o
Zou mams weer vreemd zijn gegaan?? het lijkt mij niet.
Met Peardy tot het vorige nest alleen maar gewone witmaskers en albino's gehad en nu zit er ten minste 1 bonte witmasker tussen.

Bij Luca en Diegah zitten weer twee cin.bont, opaline witmaskers en een gewone. Nummer 4 nog niet te zien.
Even afwachten hoe de andere worden, de veertjes zijn zo minimaal nog.
Groetjes Wendy

Gerdy

je hebt echt mooie jongen zitten..ik wil wel nog meer foto's zien
gr gerdy

Inge88

Citaat van: Gerdy op 26 juli 2012, 23:51:23
je hebt echt mooie jongen zitten..ik wil wel nog meer foto's zien
gr gerdy

Dat vind ik ook!

Wendy..

Dank jullie wel Inge & Gerdy!!
Lesley en Lester de twee van de foto's hierboven zijn gisteren samen naar een nieuw adresje gegaan. Aardige man die ze kwam ophalen en weet zeker dat ze het daar naar hun zin zullen hebben.

Ik heb wel weer wat foto's gemaakt van de jongen die nu in de blokken liggen. Het is alleen de veertjes zijn er nog niet helemaal door. Dat zal volgende week alweer een stuk duidelijker zijn.

Dit zijn twee witmasker jongen van Peardy & Pablo. Het gele donsje is een pleegjong van Luna & Armani. De oudste en de jongste schelen 8 dagen met elkaar.

Dit zijn de 4 bontjes van Luca en Diegah. Ik gok dat er twee met cinnamon opaline bij zitten. En de andere twee denk ik gewone bonte opaline witmasker.
Als ze net zo mooi worden als Lesley en Lester ben ik heel lblij.

Deze pleegjongen zijn ook van Luna & Armani. Ze liggen bij de mannen Puck & Gianni.
Het zijn 3 bontjes en één ik gok wildkleurtje en volgens mij ook pareltjes, maar dat kan ik nog niet helemaal goed zien.
Zo leuk ben super benieuwd wat eruit gaat komen

En ja hiermee kan ik natuurlijk niet achterblijven. Ik heb één van de geeltjes van Malou overgenomen en wat een ontzettend lief en mooie kroelerige beauty is het. Ik heb het vermoeden dat het een popje is.

Groetjes van ons weer!
Groetjes Wendy

Cherro

Aaaah mooie Djamy  :-*

Ze ziet er super uit Wendy  :D
En zou best kunnen dat het een popje is, alhoewel ik dat vorig jaar ook van mijn Gentle dacht, en dat blijkt toch een man hihi.

Ik heb geen idee wat mijn boefje hier gaat zijn, moet ook nog steeds een naam bedenken, maar nog niet de passende naam die me te binnen schiet.

Het jongste bontje heeft als koosnaam Kruimeltje, maar ook dar moet nog ff een definitieve naam voor komen ;)

En je jongen worden mooi  ;D Zien er goed uit!

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

*Esther*

Wendy..

EVEN EEN FOTO UPDATE VAN MIJN JONGEN.
Ik heb zo veel te doen op het moment dat het er steeds bij in schiet.

Ze zijn allemaal nog te reserveren.

De kleine donsjes zijn van Storm en Charissa;
Dus worden zwaar bonte jongen met split geelwang.
Het zijn twee gele donsjes en een witje

Groetjes Wendy

Wendy..

Groetjes Wendy

Manouk

9 augustus 2012, 09:38:41 #194 Last Edit: 9 augustus 2012, 09:41:47 by Manouk