6 mei 2025, 16:39:17

2 vragen in 1

Gestart door nanouska, 8 juli 2011, 13:33:03

« vorige - volgende »

nanouska

Een kennis van mij heeft een nestje valkparkieten, de oudste is maandag 5 weken, ze zijn nu al bijna een week uit het blok maar worden nog wel gevoerd door de ouders.
Tot hoeveel weken gaat dit door met het voeren aan de baby's, en vanaf hoeveel weken mogen ze bij de ouders weg.

En dan is de pop van die kennis weer ontzettend broeds, hoe kunnen we dit verminderen, want ze wilt niet weer een nestje hebben.

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen.

Cherro

Als alle jongen al uitgevlogen zijn en goed op stok zitten dan kun je het broedblok al weg gaan halen om te beginnen.

Het voeren kan nog wel even duren.
Ze moet ook goed kijken of de valkjes voldoende zelf eten.

Vaak wanneer ze zelf genoeg eten willen ze door de ouders steeds minder gevoerd worden, en uiteindelijk doen ze het helemaal zelf.

Ook heb je valkjes die wat langer nodig hebben, dus je moet gewoon per valkje kijken ;)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

foatum

je kunt wanneer er al eitjes gelegd zijn de eitjes het beste vervangen door nep eitjes en die pas weghalen wanneer de ouders er geen interesse meer in tonen.(na 3 a 4 weken meestal)