8 mei 2025, 11:20:30

Valkparkiet en cavia's

Gestart door ptje, 15 juli 2011, 17:34:24

« vorige - volgende »

ptje

Nog even het volgende.
Als ik een valk (of 2 natuurlijk) heb aangeschaft mag/mogen hij/ze natuurlijk ook rondvliegen.
Maar nu heb ik ook 3 cavia's die in een groot open hok leven waar dus die valkparkiet zou kunnen komen, zou dit kwaad kunnen?
Wie heeft er ervaring mee ?

mariannenl

...kan geen kwaad, mijn laatste caafje is al lang dood, ik liep ter tentoonstellingen mee en fokte ze, ik had op het laatst twee ex showberen over , die  hebben we toen nog zeker een jaarin de voliere gehad in plaats van in hun eigen ren, dit ging heel goed
Wel zorgen voor goede ontworming van de vogels,  en dat de caafjes luizen- en ongedierte vrij zijn

sommige valkjes gingen voer halen in het nachtkooitje van de caafjes dat vonden ze blijkbaar lekker ..

Marianne

ptje

Oke, dank je voor je antwoord.
Als ik even nieuwsgierig mag wezen, wat voor caafjes heb je gefok?
Heb zelf een raarhaar caafje (mislukte borstelcastraat) en 2 us teddy zeugjes.

mariannenl

eerst gladhaar, helemaal gek van de dalmatiners, maar later na een show werd dat rex en twee tesseltjes
Helaas verleden tijd, veel te veel mest en een eindafrekening hier van de Gemeente van schik niet 1000 kg dat werd manlief te veel dus ze moesten weg
De twee laatste rex-heren zijn 7 jaar geworden, best oud voor caafjes en die liepen dus door de voliere maar hadden daarin wel altijd openstaand hun kooitje.

Alles is bij mij gekomen door de Dierenambulance waar ik lang geleden op reed, zo kwam ook het eerste valkje, lol  en ik was snel verslaafd !

Marianne