18 juli 2025, 18:44:14

De valkjes van Karin

Gestart door Karin, 3 februari 2004, 23:59:09

« vorige - volgende »

Karin

21 december 2004, 03:15:40 #525 Last Edit: 21 december 2004, 03:16:12 by kazoo
Even een update over de piepkuikens : Willow is inmiddels 7 weken en Pareltje 6 weken. Ze krijgen nog 3 maaltijden per dag, maar vanaf morgen ga ik over op 2. Pareltje eet al echt een beetje eivoer en trosgierst. Echt zaadjes eten heb ik haar nog niet zien doen, maar ik zet wel eens pap met zaadjes er door in de kooi als ze niet de hele maaltijd op hebben en ik denk dat er dan wel een graantje wordt meegepikt  ;D Willow is niet zo gek op eivoer. Die is wel weer gek op andijvie, dus dat meng ik wat door elkaar. Krijgt hij toch nog wat binnen. Ze zijn nu 111 en 114 gram. dus dat zit wel goed  ;D Ze zitten wel weer helemaal onder de pap, ook de kooi. Ze hebben gewoon in de bak met pap gestaan  ::) Morgen dus even lekker goed schoonmaken.

Ik weet nog steeds niet of ik pareltje ook hou, erg hè ?  ;D Ik heb wel iemand op de wachtlijst staan en als ik haar niet hou gaat ze daar naar toe als degene haar wil ( ik heb het haar nog niet verteld, want dan verheugd ze zich er teveel op ). Maar ik denk dat het zeker nog een week of 2 - 3 duurt voor ze 100 % op zaad staat. Dus ik heb nog even de tijd.

Ze is zó lief, maar, zoals ik al eerder zei, ik heb al genoeg pareltjes en je moet toch keuzes maken. Ik kan niet alles houden, het volgende nest is al weer in aantocht  ;D Maar als ik een hele mooie man voor haar vind dan ga ik vast over stag  :D Dus wie heeft er nog een lieve tamme geparelde lutino of een cinnamon geparelde witmasker man voor haar ?  :D :D :D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Vandaag Willow toch zaadjes zien eten, dus het komt ! Pellen gaat nog een beetje langzaam, maar hij / zij leert het aardig. Ik zal blij zijn als ze van de pap af zijn, want die natte ontlasting van de pap is ook niks  ::) Zeker als er een flats op de grond ligt en ik heb het niet door.... krijg je hele natte sokken van  :D :D :D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ter afwisseling eens wat foto's van mijn andere valkjes  ;D
Deze vond ik erg mooi, Magic gaat er altijd echt voor zitten. Ik hoop volgend jaar van hem en Dimple kleintjes te krijgen  ;D

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

En dit is Jipper, het kleine pitbulletje wat is uitgegroeid tot een echte knuffelkont  ;D Voor hem hoop ik volgend jaar een lief vriendinnetje te vinden.

Dat roze is van het mineraalblok  ;D

groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

boezempje

hai karin

wat een plaatje is het zeg.
erg mooi valkje en daar moet je zeker een mooi popje voor vinden,succes ermee

gr essie

Karin

Dank je Essie !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Gisteren heb ik Willow en het pareltje samen met met Nessa in een iets ruimere kooi gezet. Voorlopig gaan ze nog niet in de kamervolières, want dan moeten de koppels eerst uitgebroed zijn.

Ik heb besloten het pareltje toch maar te houden, erg hè ?  ;D Ze is zóóóó ontzettend lief en aanhankelijk en ook heel erg brutaal. Ze is ook echt een mensenvalkje, Willow gaat vaak zijn eigen gang en komt af en toe even lekker bij me zitten.

Ik heb het pareltje Summer genoemd !

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Kijk eens wat ik heb, is het niet smelten !

De linker is 9 dagen oud, de middelste 5 dagen en de rechter 7 dagen. Ik heb vandaag de twee oudste geringt.

Helaas zijn er 2 eitjes niet uitgekomen, ze hebben zich niet verder ontwikkeld. Er zaten ook deukjes in, maar ik weet niet of dat de oorzaak was, want ik heb de eitjes nadat ik wist dat ze allemaal bevrucht waren niet meer gezien tot het eerste jong geboren werd. Maar 3 is ook een heel mooi nest, alleen jammer dat ik niet meer mensen die bij mij op de wachtlijst staan kan helpen. Die moeten nog even gedult hebben  ::)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Willow heeft een nieuw spelletje bedacht  ;D Hij / zij is gek op lege spuitjes en sleept er mee. En wat is nou leuker dan het vrouwtje laten apporteren  :D

Eerst even het spuitje in de goede positie leggen :

Dan even optillen

en hem laten vallen

En natuurlijk zielig nakijken net zo lang tot het vrouwtje hem weer oppakt  :D :D :D

En natuurlijk helpt Summer hem ook mee

En tiribjes zijn ook erg leuk om mee te spelen  ;D

Zo zie je maar, speelgoed hoeft helemaal niet duur te zijn  ;D Ik ben momenteel bezig met een hele lange touwladder te maken voor aan het plafond. Het is net een vogelpretpark hier op de vogelzolder  :D :D :D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

2 januari 2005, 04:48:12 #534 Last Edit: 2 januari 2005, 04:48:42 by Mandy
Wat een mooie foto's weer Karin! ;D
En wat zien ze er ook goed uit, Willow en Summer. ;)
Moeilijk is dat hé, om te besluiten of je ze wel of niet zelf houdt, maar zo wordt het wel steeds drukker op de vogelzolder, over een poosje maar een paar naar buiten zeker?! 8)
En gefeliciteerd met je nestje van 3, hopelijk blijft het allemaal goed gaan en worden het mooie gezonde valkjes. :)
Leuk ook dat Jipper toch nog tam is geworden! :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

boezempje

hai karin

het zijn echten pracht valkjes hoor die Willow en Summer erg mooi,en weer mooien foto's
speelgoed hoeft niet duur te zijn voor valkjes nee dat klopt ze spelen overal mee de boefjes.

gr essie

Karin

Hoi Mandy,

Ja, het wordt steeds drukker, maar gelukkig heb ik nog genoeg plaats  ;D Er kunnen er nog wel een paar bij ;D Er zitten er nu max 4 per grote kamervolière ( 1 meter breedt ) als ze 2 koppels uitgebroed zijn.   Ik zit nog steeds te twijfelen over een buitenvolière. Waar ik bang voor ben is dat ze naar elkaar gaan schreeuwen, ook al zit er dubbelglas in het raam op zolder. En daarnaast ben ik bang dat ik minder contact krijg met de valkjes die dan naar buiten gaan. Nou ja, ik wacht dus nog even met het besluit. Ik heb nog tijd genoeg want ik wil de volière kopen van de "opbrengsten" van de jongen, dus dat duurt nog wel even  ;D

Ja, Jipper is echt heel tam geworden, vind knuffelen heerlijk. Helaas is Nessa een stuk minder tam geworden. Zit toch een beetje in het karaktertje denk ik. Knuffelen wil hij niet meer, ik ben al blij dat hij bijna altijd ( behalve gisteren dan ) op mijn vinger de kooi in en uit gaat. Het arme ding breekt ook steeds zijn staartveren af én de veren van de rechtervleugel. Sinds zijn vliegpennen bij de eerste rui zijn uitgevallen is het raak. Ik denk dat Dierenarts Feld hem toch te ver gekortwiekt heeft. Als ik het doe ( gelukkig zelden nodig  ;D ) knip ik maar een centimeter of 2 af zodat ze nog wel kunnen fladderen. Nessa stort gewoon naar beneden  :'( Ik hoop dat hij toch ooit weer volledig in de veren zit. Als hij zo wild blijft krijgt hij dan een lief popje en mag in de grote volière bij kazoo en de rest van de gang  ;D Maar ik hoop toch dat hij een beetje bijtrekt, want ik vind het natuurlijk veel leuker als hij er dagelijks lekker uit mag met de tamme valkjes. Hij zit nu met Willow en Summer in een gewone kooi. Zo kan hij niet zo ver naar beneden vallen. Als de andere 2 koppels uitgebroed zijn gaan ze weer in de grote kamervolières.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hoi Essie,

Ja, ze zijn mooi hè , en zóóóó lief ! Vooral Summer, vandaar dat ik het niet over mijn hart kon verkrijgen haar weg te doen  :P Voor geen geld op de wereld  ;D Willow is ook erg lief, maar speelt het liefst lekker op zichzelf en komt dan zo nu en dan een lekkere knuffel halen. Summer is echt niet bij me weg te slaan. Ik hoop een heel lief mannetje voor haar te vinden waar ze samen een paartje mee gaan vormen. Maar ze is pas een week of 8 dus ik heb nog wel even de tijd  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

boezempje

hai karin

ooohh je hebt tijdt zat dat is zeker.
en daar komt zeker een knapperd bij dat moet haast wel met zo'n knap valkje,
geniet er van karin

gr essie

Karin

Van de week zijn de nieuwe ringen binnen gekomen, en dat vinden ze leuk !  ;D Bijna al mijn valkjes vinden het te gek om er lekker aan te freubelen  :) , zoals Willow hier demonstreerd :

Hij gebruikt het zelfs als schommel  :D :D :D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves