22 juli 2025, 01:38:48

De valkjes van Karin

Gestart door Karin, 3 februari 2004, 23:59:09

« vorige - volgende »

boezempje

hai

karin wat een schoonheidt die cicho echt een mooi valje.
en dat je ze daarom moet kortwieken is toch alleen maar goed voor je Magic kan hij/zij zig geen pijn doen,
veel succes vanavond

gr esther

Karin

Dank jullie ! Chico is best fotogeniek hè ?  ;D

Ja, Magic doet zichzelf ook inderdaad pijn. Hij gaat wel overstappen op mijn vinger, maar gaat er dan als een gek vandoor en vliegt ergens tegen aan. Bij zijn vader hielp toen wel een paar veren knippen en zijn buitenste vliegpennen laten zitten. Bij Magic werkt dat dus niet  :'( Dus die laatste 2 gaan er ook af. Ik hoop dat ik mijn man weer zo gek kan krijgen dat hij hem vasthoudt  ::) Is geen makkelijke klus hoor.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Vanavond heeft Chico voor het eerst losgevlogen. Nou ja, gevlogen, hij was niet bij me weg te slaan  ;D Grotendeels heeft hij op mijn hoofd gezet, ook even op mijn schouder en arm en zelfs even op mijn vinger !  ;D Het was wel even acacadabra om hem terug te krijgen, maar terwijl hij op mijn hand zat knuffelde ik hem en voor hij het door had zat hij in de kooi  :D Maar hij keek met een blik van "daar trap ik dus niet meer in ! " ::) Morgen maar kijken hoe het gaat.

Natuurlijk foto's gemaakt  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kelly Stark

Goh Karin,

Bontjes hebben mij (behalve de witmasker dan  ;)) nooit echt aangesproken. Maar als ik deze knapperd zie  :-*, dan slaat mijn hartje wel een slag over hoor  ;D

Groetjes Kelly
Kelly

Karin

Hahaha Kelly, en bont is nog wel één van de mooiste mutaties  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Degene die de verhalen van Mandy gevolgt hebben weten wel dat er binnenkort 2 valkjes van haar bij me komen wonen. Dit is Switch, een bont geparelde witmasker mannetje :

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

En dit is Nessa een bont popje split witmasker. Ze krijgen allebei nog medicijnen en worden voor ze bij mij komen nog even getest door de dierenarts of ze geen papegaaienziekte hebben.

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

En deze weten jullie nog niet  ;D Een bonte witmasker en als het een man is is hij voor Nessa. Naam heb ik nog niet, zo moeilijk ! Ik dacht aan Jipper, maar misschien als ik meer foto's heb schiet er een andere naam te binnen. Hij / zij komt t/m mijn vakantie bij een kennis van me te wonen die hem / haar tam voor me maakt en houdt. Dit omdat hij helemaal in Drenthe woont en 3 uur rijden wel een heel eind is  ;D En dan ook nog eens terug. En ik denk dat het haar veel beter lukt het tam te maken dan mij, want ik heb net Chico die erg veel aandacht vraagt en over een tijdje dan ook Nessa en Switch. Hij is al wel bijna 8 weken als ze hem morgen op haalt, dus ik hoop dat het nog een beetje lukt  ::)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hij / zij is er ! Vandaag is het bonte witmaskertje opgehaald bij de kweker en hij / zij zit nu bij een kennis van me in Drenthe. We gaan hem tijdens onze vakantie in Drenthe ophalen, maar hij / zij blijft dus tot die tijd daar. Het is zo moeilijk om een naam te verzinnen, ik heb alle leuke namen al aan mijn andere dieren gegeven  ;D Maar voorlopig is het Jipper, of ik moet toch een leukere naam vinden. Moeilijk als je het valkje niet in het echt hebt gezien  ::)

Dit is Jipper :

Is het geen plaatje ? Het is jonger dan ik dacht. De kweker zei eerst dat hij / zij afgelopen maandag 7 weken was geworden, maar het blijkt nu toch woensdag 6 weken te zijn geworden. Jipper heeft de man van die kennis van me al flink gebeten  :o ik kan hem beter Nipper noemen  :D :D :D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Hahhaha en wat dacht je van knipper! ;D
Het is een prachtvalkje hoor! :P
Hopelijk wordt het wat met Nessa! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Ja, ik hoop het ook ! Moet het wel een man zijn  ;D Even afwachten dus.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ik heb net een nieuwe kooi besteld.
Het is dezelfde die ik al heb maar dan in de nieuwe kleuren, de ferplast Mito :

Het is dus niet hetzelfde als de Brio maxi zoals ik eeerst dacht, de
Mito is 25 cm breder en 5 cm hoger.
Is dus ook een tikkie duurder  ;D
Maar ja, ik heb nog geld in mijn "piepkuikensverkooppotje" dus het kan er van af  ;D
Al het geld wat ik aan jongen "verdien" gaat ook weer naar de vogels terug.
Deze kooi wordt o.a. voor Chico en binnenkort ook voor Nessa, Switch en Jipper.
Uiteindelijk zal ik hier en daar een beetje switchen ( toepasselijk  ;D ) als ik koppeltjes ga vormen.
Als ze een broedblok krijgen gaan ze wel apart hoor.
Ik heb nog 3 kamervolières ( maat brio mini, maar dan met plat dak en in het groen ) die ingeklapt staan.
Eentje ga ik misschien verkopen met één van de piepkuikens uit toekomstige nestjes
( hebben ze meteen een lekker ruime kooi  ;) ) en de andere 2 gebruik ik voor de kweek
om koppels apart te zetten.

Groetjes, Karin.

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

18 augustus 2004, 01:43:51 #372 Last Edit: 18 augustus 2004, 03:14:54 by kazoo
Hij is niet meer.
Mijn lieve kleine Switch die nog bij Mandy zat lag vanmorgen dood in de kooi.
Hij ging toch al wat beter, alleen af en toe nog wat stinkende diarree
omdat hij zijn eten niet goed kon verteren.
Hij zou vandaag getest worden op papegaaienziekte voor hij in
de toekomst naar mij zou komen, maar helaas is hij nu achtergelaten bij de dierenarts voor sectie.
Heel treurig, ook voor Mandy, ze heeft hem al zo lang in huis met de hand gevoerd.
 We zullen hem missen, jammer dat ik hem nooit "in het echt" heb gekent, alleen op foto's. Mijn  kleine vechtertje heeft de strijd verloren  :-[ :-[ :-[
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

robentru

Hallo Karin,
het gaat je aan het hart, dat die lieve Switch niet bij je mocht komen.
Groot verdriet en geen woorden. :'( :'( :'(
Heel erg veel sterkte.
Trudy.

boezempje

hai karin

veel sterkten met het verlies meis

groetjes esther