22 juli 2025, 17:34:15

De valkjes van Karin

Gestart door Karin, 3 februari 2004, 23:59:09

« vorige - volgende »

Karin

Toen ik gisteren de kooien aan het schoonmaken was was ik Dazzle kwijt  ;D Zoek het vogeltje  :D

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Aha ! Daar zat je !  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kelly Stark

Ik doe het boven hem  :-/ maar hij vindt er momenteel echt niks aan  :-/

Groetjes Kelly
Kelly

robentru

Hoi Karin,
het is altijd een genot om je dagboek te lezen, maar bovenal die prachtige foto's te bewonderen.
Wat een bushtijger is deze valk! Prachitg.
Groetjes.

Bianca

he is dat een parapluplant?
Zijn die niet giftig?
Ik ben altijd zo bang om een plant neer te zetten, ze willen echt overal aan vreten!
Zou mooi zijn als dat niet zo is want ik vind het nog een leuke plant ook.
groetjes bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Karin

Nee, is niet giftig  ;D Vandaar dat ik ze speciaal aangeschaft heb. Het zijn wel moerasplanten, dus zet ze wel in een bak water. Het is meteen goed voor de luchtvochtigheid op zolder als ik eitjes heb  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hoi allemaal,

Binnenkort komt er weer een nieuw valkje ons team versterken  ;D Hij heet Chico en is een mooie bonte man. Hij is tam en zegt zijn naam ! Zodra er foto's zijn zal ik ze sturen. Ik wordt zijn derde baasje en hij is nu een maand of 10 oud.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kelly Stark

Wauw Karin, 't wordt een hele drukke boel daar bij jou op zolder. Wat voor mutatie is hij?

Groetjes Kelly
Kelly

robentru

Hoi Karin,
leuk dat er een valkje bij komt en dan nog wel eentje dioe Chico heet (daar heb ik een zwak voor omdat de papa van Tyco ook zo heet). Ben benieuwd naar de foto's.
Veel plezier er mee.
Hoeveel valkjes heb je inmiddels?
Groetjes,
Trudy

Karin

Valt wel mee hoor Kelly  ;D Het is een hele grote zolder, dus ruimte zat. Het is een bonte.

Ik heb met Chico erbij 11 valkjes Trudie. En dan zitten er nog 2 bij Mandy die als alles goed blijft gaan noghier komen en dan nog eentje ( bonte witmasker ) die een tijdje bij een kennis komt te zitten voor die hier komt. Dan zijn er dus in totaal 14. Ik wil dan alleen nog een mooie tamme bonte  of bonte witmasker pop voor Chico erbij en dan ben ik voorlopig klaar  :D Dan heb ik 7 kweekkoppels ( duurt nog even omdat er veel jongen tussen zitten ) plus Cookie, het minkukeltje uit mijn eerste nest. Die blijft gewoon voor de gezelligheid hier. Ik wil alleen ooit nog iets van Fallow bont, maar dat duurt nog even. Er staan nu 2 grote kamervolières op zolder en er komt er nog één bij. Ik doe er max. 4 per kooi. En dan heb ik natuurlijk nog de gewone volière waar er nu al 4 in zitten.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ik ga zo Chico ophalen ! Spannend ! Ik hoop vanavond foto's te hebben.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kelly Stark

Hoe spannend Karin. Ik hoop dat ik vanavond de tijd heb om op het internet te kijken, ik ben heel benieuwd  :P Succes!

Groetjes Kelly
Kelly

Tara

Hoi Karin,

ook ik ben benieuwd naar Chico, wat gaaf dat hij zijn naam zegt, ben benieuwd naar foto's ;D.

Groetjes, Tara

Karin

We hebben vanmiddag dus Chico opgehaald. Het was nog een flink end rijden, bijna 2 uur  :o Maar goed, mooi weer, aircootje aan en rijden maar  ;D Chico moest dus weg omdat de jonge labrador er een lekker hapje in zag  :o Wel een schat van een hond hoor, anderhalf jaar en ecth nog superspeels. Ook de andere hond was erg lief. Maar goed, hun mocht ik niet meenemen  :D

Ze hebben Chico 4 maanden geleden overgenomen van iemand die gescheiden was. Daat werd bijna niet naar het vogeltje om gekeken, dus hebben hun hem gekocht.

Chico is een echte macho vent en kan zijn naam zeggen en hallo en hij begint kom eens te leren. Tot nu toe hebben we 1 x Chico gehoord en fietfieuw  ;D Hij bijt alleen als je je vinger tussen de tralies doorsteekt, en ook best wel hard. Dat moeten we hem dus wel afleren.

Hier een foto van hem
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hij heeft wel een behoorlijk klein kooitje. Na een gewenningsperiode gaat hij dus in een grotere. Ik heb direct één van zijn stokjes weggegooit ( van die plastic stokjes met een ruwe bovenkant van een soort schuurpapier ) en vervangen door een mineraalzitstok. De andere 2 plastic stokken zal ik van de week vervangen door wilgentakken. Ook heeft hij sepia en nieuwe voer en waterbakje gekregen. O ja, en natuurlijk trosgierst  ;D

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves