23 juli 2025, 17:15:07

De valkjes van Karin

Gestart door Karin, 3 februari 2004, 23:59:09

« vorige - volgende »

Stijn dc

hoi

mooie foto's van dimple! Ik vind die foto's vna je valkjes voor het raam altijd zoo mooi.

SDC:D

Kolkkie

Hoi Karin,

Wat een mooie foto's van Dimple zeg.

Het is echt al een fotogeniek valkje :).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Mandy

Ooo wat is ze toch mooi! :P
En wat zit ze statig voor het raam, een echte dame hoor! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Dank jullie wel allemaal ! Het was alleen wel veel geduld hebben, want ze is behoorlijk bewegelijk  ;D

Gisteren viel me op dat de parels van Magic grover worden en zelfs al een beetje verdwijnen  :'( Ik wist natuurlijk dat het ging gebeuren, maar hij is pas 4 maanden dus ik had gehoopt nog een tijdje van de pareltjes te kunnen genieten. Nou ja, hij blijft natuurlijk lief  :-* Op de foto zie je dat in het midden de parels vervagen.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

daan

Hoi Karin,

Wat een plaatje joh die Dimple.
Echt een heel mooi valkje zeg.

Ja zonde he als de parels verdwijnen van magic.
Maar ja daar kan je niks aan doen, je kan ze ook bewaren en dan later erop plakken hahahhahahaha

Geniet er nog maar ff van zolang hij ze nog hebt.
En ze blijven net zo lief zonder parels hihih

Groetjes Daan

Karin

O, o, o, het gaat steeds sneller de pareltjes van Magic  ::) Ik kan me niet meer herinneren dat het bij Jazzy ook zo snel ging, maar goed, dat zal ook wel  ;D Op de foto zie je dat steeds meer pareltjes weg zijn.

Met Dimple gaat het erg goed, het is een echte knuffel. De eerste paar dagen vloog ze vrij veel, maar nu blijft ze liever bij mij zitten  :-* Ze heeft gisteren van mij een kadootje gehad : een mineralenblok in de vorm van een zitstok. Ik had ze nog nooit gezien, maar ik heb hem meteen gekocht. Eerst eentje, kijken of het bevalt en dan krijgen ze er allemaal één.
Ik zal van de week weer eens foto's van Dimple maken.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Stijn dc

hoi

wat een verschil, en dat op een tijd van 5 dage zeg, het gaat echt wel snel vooruit. Het is mss jammer, maarja, eens moeten ze eraf he :)

SDC:D

Paul

Hoi Karin,

Dat gaat snel zeg met die parels zo snel had ik het niet verwacht.
Ik heb ook een geparelde man maar die kreeg ik al zonder parels dus ik heb dat zelf nog niet meegemaakt want mijn geparelde jongen zijn hier tot nu toe popjes geweest.
Maar met of zonder parels een valkje blijft net zo lief vind ik :-)

Groetjes, Paul

Barbara

Dat gaat idd snel zeg! Mijn Croky is nu ruim een jaar oud en is nu pas even ver als Magic denk ik zo'n beetje..... Terwijl Magic ook best veel parels had in het begin, net als Croky. Maar natuurlijk blijven het dezelfde lieve valkjes!

Karin

Met de valkenbende gaat het heel goed. 's morgens om half 6 beginnen de heren met zingen  ;D En dan merk je ineens dat je 5 mannen hebt. Maar ik slaap er gewoon doorheen hoor, ik hoor het wel, maar ik heb er geen last van.

Bij Cookie mis ik ook al een paar pareltjes, nog niet zoveel als zijn broer, maar ook hij gaat dus beginnen. Gelukkig maar, want dan kunnen zijn staartveren ook weer aangroeien. Hij moet het nu doen met één zielig veertje  ::)

Ik heb geprobeert hem vanavond met Dimple los te laten, maar als zijn maatje Magic er niet bij is gaat hij als een gek fladderen en raakt in paniek. Niet zo'n succes dus. Terwijl Magic eigelijk "over hem heen loopt", die versiert liever zijn eigen moeder  :D

Verder gaat het goed met Dimple, heerlijk kroelen, maar op zijn tijd flink op onderzoek uit gaan. Vooral de kooi van de chinchilla's is favoriet en ook probeert ze de groente via de tralies uit de grote volière te pikken.

In de grote volière is zoals al verwacht niets bevrucht. Ik laat de eitjes nog even liggen en als ze geen interesse hebben ( er wordt nml wel goed gebroed ) haal ik ze eruit.

Overmorgen komt er een nieuwe vogelkooi, niet zo'n hele grote, maar wel eentje die aan de bovenkant open kan. Makkelijk voor de vakanties. Ik ga hem eerst gebruiken voor Magic, kijken of hij wat tammer wil worden.

Hier nog een foto van Dimple, heerlijk naar buiten kijkend naar de overvliegende meeuwen  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hoe verliefd kan je zijn op een valkje !  :-*
Cookie, het achterblijvertje van het eerste nestje van Jazzy en Dizzy is zóóóó lief !!!!
Ook al ziet hij er niet uit met zijn twee ongelijke vleugeltjes ( de slagpennen van de ene kant groeide sneller
dan de ander kant ) en met zijn ene staartveertje waar nog 2 knikken inzitten ook  ;D, hij
is echt geweldig. Hij kruipt helemaal bij je en wil uren gekroeld worden.
Daarbij maakt hij de liefste geluidjes die je maar kunt bedenken en stopt zijn snaveltje in mijn oor.
Af en toe fluit hij al echt mannelijk en sinds gisteren stopt hij dan ook zijn kopje in de zaadbak voor een extra mooie galm  ;D
Hij is de enige die gerust de hele avond op mijn schouder blijft zitten en af en toe wel even op mijn hoofd kruipt,
lekker knuffelen met mijn haar. Af en toe waagt hij het wel even, vliegen.
Maar hij komt nog niet verder dan een paar meter.
Ook begint hij al een paar pareltjes te verliezen dus ik hoop dat hij snel mooie staartveren krijgt.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Natanella

Hoi Karin,
Wat een schatje is Cookie!!! Okee, misschien nog niet moeders mooiste, maar zeker wel moeders liefste! ;)
Ik kan me voorstellen dat je erg kunt genieten van zo`n kleine knuffel. Mooie vliegers heb je natuurlijk al zat van ;D
En idd weer prachtige foto`s!

Groetjes, Anita

Nes

Hey Karin,

ik kom ook weer eens kijken  ;) heb het druk met leren voor mijn tentamens, bleh  ::) >:(
Wat heb je weer mooie foto's gemaakt! Jammer dat de twee valkjes (waren het magic en cookie?) hun pareltjes verliezen  :( maar volgens mij zijn ze toch ook nog heel mooi als ze geen pareltjes meer hebben  :) Gek he eigenlijk, dat mannetjes hun parels verliezen en vrouwtjes niet? Ik snap er helemaal niets van...

Groetjes Nes.

Karin

Dank je Nes en Anita. Wat precies de reden is dat de mannen de parels verliezen en de poppen niet is denk ik niet bekend. Het is gewoon zo aangelegt. ik weet wel dat er oudere geparelde mannen zijn in Amerika die nog steeds hun parels hebben en ze proberen daarmee verder te kweken. Maar ja, als ze nu 2 jaar zijn, wie zegt dan dat de parels er nog zijn als ze 6 jaar zijn ?  ;D Mandy heeft ook een bonte geparelde witmasker man die volwassen is en al zijn parels nog heeft. Maar ik denk toch dat hij vroeg of laat ze gaat verliezen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves