18 mei 2025, 00:43:48

De valkjes van Karin

Gestart door Karin, 3 februari 2004, 23:59:09

« vorige - volgende »

paula

7 april 2004, 21:30:20 #210 Last Edit: 7 april 2004, 21:30:54 by paula
Hoi Karin,
Ik las al dat Cookie een man was.....zie je wel dat je er een speciale neus voor hebt ;) maar ik ben heel blij voor je hoor :)

En hoe oud is Cookie?....maar ik feliciteer je er mee hoor..... :) ;) :D
groetjes Paula

Karin

Toeval hoor Paula  ;D Cookie was het achterblijvertje en daarom heb ik hem gehouden. Niet omdat ik dacht dat het een man was.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Nes

Hey Karin,

gefeli  :) met het feit dat Cookie een man is.
Wat gaaf dat hij al allerlei riedeltjes zingt.
Hij is een echte "snelle Jelle" haha  :)

Groetjes Nes.

Karin

Dank je Nes  ;D Ondanks dat hij pas 4 maanden is was hij toch een maand later dan zijn broertjes ! Die begonnen met 3 maanden als  ;D Ik ben benieuwd of de jongen uit het tweede nest net zo snel zijn. Die zijn nu allemaal rond de 9 weekjes, dus nog even wachten.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Morgen worden eindelijk de daglichtlampen opgehangen. Ik ben benieuwd hoe de valkjes het gaan vinden en of ze meteen een stuk vrolijker gaan worden en meteen spontaan beginnen te wipwappen  ;D

Dit weekend gaan de broedblokken van kazoo-Luna en Mystic-Breezer erin. Omdat ze de vorige keer erg veel problemen gaven ( Kazoo wipwapt niet goed en joeg Luna uit het broedblok, de schalen van de eitjes van Breezer waren vrij dun en Mystic gooide waarschijnlijk daardoor de eieren eruit ) heb ik eigelijk weinig hoop dat het wat wordt. Maar goed, niet geschoten is altijd mis !

Er komen minimaal 3 broedblokken in de volière. Ik laat beide koppels nu in de volière in de hoop dat Kazoo de kunst van het wipwappen afkijkt van Mystic  :D Alhoewel Mystic goed wipwapt waren denk ik alle eitjes vorige keer onbevrucht, want ik had er 2 bij Jazzy en Dizzy gelegt en die waren niet bevrucht. Ze hebben zelfs een eitje helemaal opgegeten. Toch heel bijzonder, want alle andere eitjes die wel bevrucht waren en van hunzelf waren hebben ze niet kapot gemaakt. Ze voelen het dus dat het ei niet goed was. De ander had ik al weggegooit omdat er een barst in zat. Zodra er gepiep uit de broedblokken komen laat ik het wel weten !  8)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Stijn dc

hoi

ik hoop dat het dit keer een beetje vlotter verloopt. Laat ons hopen dat je snel gepiep hoort.

SDC:D

Karin

Ik hoop het ook Stijn ! Maar ze hebben me vorige keer zo teleurgesteld met die rare grappen van ze.... :-/ Daarom heb ik er nog niet veel hoop op, kan het alleen maar meevallen  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

paula

Karin,
Ik las net dat je het weer gaat proberen met je valkjes om weer nieuwe piepkuikens te krijgen 8)....
Wat komen er uit de eitjes als die er zijn....ja uiteraard piepkuikens ;) of is dat een verassing...zoals je weet ben ik nog steeds een leek :-/maar als het zover komt en je hebt weer piepkuikens....en jij weet zeker dat het een man is....mag ik dan op de lijst :D....want met zo'n grote voliere kan ik toch best wel 3 koppeltjes houden :-/

Op de foto's die ik heb gekregen van mijn nieuwe piepkuiken....cinnamon zie ik wel dat zij de meest gele kuif heeft van het stel.....en ik als leek zijnde dacht dat de mannen de meest gele kuif hadden ;Dmaar wie ben ik.
groetjes Paula

Karin

9 april 2004, 20:52:49 #218 Last Edit: 9 april 2004, 23:56:58 by kazoo
Hoi Paula,

Van de meeste heb ik geen idee of het mannen worden, van één mutatie wel, maar daar heb ik al minstens 2 mensen voor  ;D Eigelijk wil ik nog helemaal geen wachtlijst maken van de 2 koppels omdat het zulke sukkels zijn. Maar deze twee waren nog "over" van de wachtlijst van de vorige nesten. Ze willen dus ook het liefst een man en dat kon ik bij de andere nesten niet zeggen, en als uitzondering heb ik ze dus even laten "staan" ;D Maar verder dus niemand op de wachtlijst. Eerst even afwachten hoe ze het deze keer gaan doen, want vorige keer zat ik met een  eier smijtende man en een uit het broedblok jagende man  ::)
En ach, als het nu niet lukt mogen ze in het najaar weer. Het zal toch ooit lukken... hoop ik ? :-/

En om even op je volière terug te komen, je bedoelt die groene ? Ik wil je niet teleurstellen maar 3 koppels is echt te veel hoor ! Eigelijk is die kooi alleen geschikt als je wilt kweken voor maar één koppel. Anders krijg je gegarandeert ruzie als je 3 mannen erin hebt die hun jongen beschermen. Ik heb nu 2 mannen in de grote volière ( 2 x 2 x 1 meter ) en ik weet niet eens of dat wel lukt zonder gevechten. Ik zou in die kooi maximaal 4 valkjes houden en als je wilt kweken in die tijd één koppel apart zetten.

Mooi valkje trouwens hoor. Het is 100 % zeker een pop  als ik de ouders zo zie  ;D wel handig als je het al weet.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

De daglampen zijn gistereen opgehangen. Je ziet ze gewoon genieten  ;D Misschien is het even de nieuwigheid, maar ze zitten steeds aan de voorkant van de volière alsof ze alle lichtstralen willen vangen   ;D

Ze hebben meteen een berg groente gekregen en brocolli is echt favoriet ! Die kluiven ze helemaal af ! Alleen Jazzy en Dizzy vinden het nog zo zo, maar ze pikken er wel aan, dus dat komt vanzelf.

Vandaag of morgen gaan de blokken in de grote volière. Ze krijgen 4 blokken voor 2 koppels dus dan kunnen ze daar geen ruzie om maken  ::) En dan wordt het afwachten.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Karin,

Hier is het ook net of ze zitten te zonnebaden voor de lampen is dat bij jou ook zo :-)
Het kan toeval zijn maar sinds de lampen hangen zijn er heel veel tegelijk in de rui gekomen en ik zie bij sommige in een tijd van twee weken een veel grotere en mooiere kuif :-)
Ik heb echt het idee dat het werkt met die lampen.
Alleen moeten ze om de uv a e b straling op te vangen erg dicht bij de lampen zitten dus de lampen moeten wel dicht bij de volliere hangen.
Er is ook nog verschil tussen daglichtlampen en volspectrum lampen wat dat betreft nog.
In elk geval denk ik dat jij ook wel verschil gaat merken nu je de lampen hebt hangen :-)
Ik ben ook heel benieuwd wat jouw ervaringen zullen zijn daarmee.

Groetjes, Paul

Karin

Ik ben benieuwd of ze bij mij ook zo werken paul !  ;D Ze hangen bij mij ruim een meter van de volière af. Dichter bij kan niet, dus we zullen zien  ;) Ik heb ze overigens van osram en niet van het merk wat jij hebt. Maar deze is ook speciaal voor vogels en winterdepressies bij mensen  ;D Wie weet word ik nu erg actief  :D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hoi allemaal,

Nou, de broedblokken hangen hoor, nou ja, hangen, één hangt hoog en 2 staan op een plank. De vierde wordt morgen opgehangen, maar daar moeten we nog even balkjes voor zagen en een gat in de volière knippen  :D Ze zitten al met zijn vieren te bekvechten om die ene die hoog hangt, dus ze hebben er zin in. Jullie krijgen pas wat te horen als er jongen geboren zijn, ik ben een beetje bijgelovig  ;D Toen ik alles steeds melde ging alles mis dus nu houd ik mijn mond  8) Heel spannend  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

11 april 2004, 02:40:42 #223 Last Edit: 11 april 2004, 02:41:06 by kazoo
Foto's van de hopelijk toekomstige trotse ouders : Kazoo
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin