5 mei 2025, 14:17:43

Lucky... Help!

Gestart door Rissiejjj, 26 mei 2011, 10:32:10

« vorige - volgende »

Rissiejjj

26 mei 2011, 10:32:10 Last Edit: 2 juni 2011, 17:58:14 by Rissiejjj
Toch dit topic maar gebruiken.
Zoals sommigen weten heb ik Lucky hier van Wiesje haar nestje.
Lucky is hier gekomen toen hij 4 weken was.
Woog toen 69gram met nog wat in het kropje.

Momenteel komt Lucky niet boven de 66 gram uit!.
Wat veel te licht is natuurlijk.
Ook eet lucky helemaal niks zelf. en lucky word zaterdag al 7 Weken!.
Dondertje, die 2 weken jonger is dan lucky die eet al zelf wat zaadjes en zit mooi op gewicht, en is ook groter dan Lucky.

Lucky staat helemaal stil, de verloren veertjes door het plukken zijn terug gegroeid, maar niks groeit meer, staartje is nog kort, de veertjes lijken gewoon niet goed te komen.
Doordat ie zo licht is pap ik zo'n 5x daags.
hij lijkt verder wel actief, fluit, naja scheeuwt en klimt ook wel in de kooi.
Het is ook niet Dat lucky geen voorbeeld heeft of iets, want zit met nog andere vogels in een kooi.
Als de andere 3 op de grond eten, zit lucky er gewoon bij te kijken, doet ook geen poging tot eten.

Wie weet raad?
Inmiddels 3 weken bezig maar nog geen grammetje erbij!.

Rissiejjj

Toch een vraagje, zie hierboven.

wiesje73

Ik hoop dat iemand je raad kan geven !!

Groetjes Wiesje

Landiej

Is er misschien iets aan de hand met het snaveltje waardoor hij niet goed kan pellen? Een onderbeet ofzo?
Anders zou ik het ook niet kunnen bedenken :/

Rissiejjj

Dacht ook, misschien het snaveltje niet helemaal goed.
Maar snaveltje is niks mee aan de hand.

Misschien toch luiheid? dat ie denkt, pap komt wel weer dus waarom zelf eten?

wiesje73

en... Hoe is het vandaag gegaan wil die nog niks proberen te eten?

Rissiejjj

Alsof de duivel ermee speelt is lucky vandaag wat zelf gaan eten.
Naja knabbelen.
Dacht, misschien is het toch iets te druk of iets voor Lucky dus heb hem samen met Dondertje in een andere kooi gedaan, zaadjes erbij in etc.
Naja heb toen even niet opgelet :o
Maar toen ik ze terug zette in de grote kooi, toen ging lucky scharrelen en zelfs wat zaadjes pellen.
Dus denk dat Dondertje is even een goed gesprek heeft gevoerd met Lucky:D

wiesje73

Nou super het begin is er  ;)
dondertje heeft m idd vast even op zijn kop gegeven en gezegd dat ie nu maar 's zelf moet gaan eten haha het gaat vast helemaal goed komen met het eten ;)
het  was gister dus knabbelen en mischien vandaag wel zaadjes pellen  ;)

Rissiejjj

Het word steeds vreemder hier.
Had dit topic veel eerder moeten zetten, want lijkt wel of Luck met sprongen vooruit gaat!.

Zo wou hij niet vliegen, had wel al is gevlogen, maar wou het niet meer.
Vanochtend, kooi los, en wie komt weliswaar als eerste naar me toe GEVLOGEN... JA Lucky!.
Lucky zat ook nog altijd op de bodem van de kooi ipv op stok.
Gisteravond, Schrok me dood, ik miste vogels, Dondertje bleef ook op de grond zitten telkens bij Lucky. Maar de Bodem was LEEG!.
Ik kijken, Zoeken, en ja hoor, Dondertje en Lucky zaten gezellig tegen elkaar aan op stok.
Zo van de 1 op de andere dag komt Lucky los.
Net of de volwassenheid opeens toeslaat bij de vogels. Want Dondertje die wou telkens maar wat graag pap. Maar gisteravond en vanochtend had ie bijna geen interesse erin. Dondertje eet al vrij goed zaadjes, en wil dus bijna geen pap meer.

Heel apart hier allemaal!.
Luck is 1 Gram aangekomen, Klinkt niet veel, maar gezien dat ie heel lang niks is aangekomen is 1gram iets om heel blij mee te zijn!. 

wiesje73

Nou geweldig toch haha zo loopt t niet lekker en je begint dit topic en hij gaat ineens met sprongen vooruit zei toch het komt wel goed hij heet niet voor niks lucky  ;D
maar wat jij omschrijft over op de bodem zitten dat doet pearl ook die vind slapen op de bodem nog steeds lekker haha zit ook wel op de stok enzo maar slapen doet ie vaak op de bodem op 1 pootje haha.
en pearl is ook geen vliegert hij komt naar me toe en blijft vervolgens alleen maar bij me zitten en heeft geen behoefte om bij me weg te gaan hij is ook erg lui haha terwijl de andere 2 kleintjes die hier nog zijn die blijven even bij me maar dan gaan ze weer overal naar toe vliegen en op schilderijen zitten of ergens anders op ;) en dat doet pearl dus niet die vind alles wel prima zo.

wiesje73

En.... Hoe gaat t nu??? Was ff nieuwsgierig  ;D
bij mij zijn ze nu allemaal zelfstandig en al verhuisd heb alleen pearl dus nog die ik af en toe een uurtje bij de ouders in zet wat redelijk gaat maar als ik weg moet doe ik haar nog appart want af en toe willen ze toch nog even plukken   >:(

X

Rissiejjj

Weer een ontzettende terugval!.
Eet niks meer zelf, zelfs niet als ik het voeren wat uitstel.
Is enorm rustig, is volledig gedesorienteerd met vliegen. Vliegt Achteruit circeltjes. Soms komt ie uit het cirkeltje weg en Valt dan zo ongeveer recht vooruit naar beneden.

Weet niet wat er is, maar er klopt iets niet.
Vanavond toevallig bij de dierenarts geweest met onze kat en hond.
Eventjes aan haar gevraagd, maar zij zegt dat het zoveel redenen kan hebben. Dat het zelfs een moment van zuurstofgebrek of iets kan zijn geweest.(hierdoor hersentjes een foutje) (misschien met uit het ei komen?)
Ik weet het niet. Maar zou al mijn zorgen aan hem geven!.
Desnoods zijn hele leventje blijven pappen.
Maakt me niks uit.

wiesje73

7 juni 2011, 08:58:12 #12 Last Edit: 7 juni 2011, 09:00:30 by wiesje73
Aaaah wat sneu zeg hoe kan dat nou hè  :( zou er idd dan iets zijn???
zoals ik eerder zei heeft lucky er wel lang over gedaan om uit het ei te komen de anderen waren mooi op tijd en begon er een ei te piepen/tikken dan was het ei binnen een dag tot anderhalf dag uit.
6 dagen na het eerste jong kwam dus lucky pas uit wat ik niet meer verwachte omdat de anderen steeds een dag na elkaar uitkwamen.. en dat was op een vrijdag dat het ei begon te tikken, zaterdags zat er een barstje in het ei en pas op maandagmiddag was het ei uitgekomen zal het daar iets mee te maken hebben??? Maar daarna deed ie t wel goed werd gevoerd en schreeuwde t hardst om eten en was actief  ;)
maar mischien heeft ie idd wel iets van zuurstof gebrek opgelopen dan doordat het zolang duurde om uit het ei te komen pffff moeilijk vind t sneu hoor maar wie weet gaat het op den duur beter??
hoop natuurlijk niet dat je altijd moet blijven pappen  ;) maar mischien duurt t bij lucky allemaal wat langer...