29 april 2024, 04:45:26

KAN DIT

Gestart door elyesa96, 16 mei 2011, 20:08:18

« vorige - volgende »

elyesa96

mijn grasparkiet man en valkparkiet pop hebben 5 dagen geleden eitjes gelegd en heb vandaag geschoud en wat zul je denken 2 er van is bevrucht!!!
kan dit nou echt of nie want ik vind het raar.

Manouk

 :o :o :o :o :o

En hebben ze echt al die tijd alleen bij elkaar gezeten??? of hebben er ook andere valkjes bij het popje gezeten waardoor ze bevruchte eitjes kan hebben???

ik vind het bijzonder, misschien hebben andere een verklaring, anders hoop ik dat je ons op de hoogte houd.....

Ik denk eigenlijk dat het niet zou kunnen, een Valkparkiet is meer familie van de kaketoe dan van de parkiet, dus eigenlijk kan dit niet....
dacht ik...

ik hoop dat je snel reactie krijgt..

groeten
Manouk

Caroline

Nee, zover ik weet kan dit niet ...

Een grasparkiet en een valkparkiet hebben niet hetzelfde dna-materiaal wat betekend dat ze samen geen jongen kunnen krijgen.

Vergelijkbaar als een hond en een kat, deze kunnen ook geen jongen samen krijgen.

Is er geen andere valkparkiet of grasparkiet in de buurt??

Zo nee, dan heb je denk ik niet goed gezien dat ze bevrucht zijn.  ;)

Hou je ons op de hoogte??

Succes!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

elyesa96

het is allebei eigenkweek en ze hebben altijd bijelkaar gezeten en nooit bij andere grasjes of valken. want mij volieres zijn apart en deze vogels zitten al binnen toen ze binnen waren dus raar.

elyesa96

typ fout ze zitten al binnen toen ze al zelfstandig waren

Manouk

En je weet zeker dat ze bevrucht zijn?? kan je hier misschien een foto van maken????

Rianne

5 dagen terug eitjes gelegd en nu al kunnen zien dat er 2 bevrucht zijn? Dit kan niet. Er komt om de dag een ei, dan kun je maar 2 eieren hebben en zelfs als ze vanaf dag 1 broeden, kun je nu niet in 2 eieren al bevruchting zien.
Er is op deze site fotomateriaal te zien van een kruising tussen een rose kaketoe en een valkparkiet, maar deze behoren beiden tot de kaketoestam, een valk en grasje zijn NIET op deze manier verwant aan elkaar, zoals Manouk en Caroline al zeggen.

elyesa96

dat snapte ik ook niet ze legde elkedag een ei dat vond ik ook raar. ik wachte maar af tot dat ze alles legde en er werd maar 3 eitjes gelegd en mij kennis is een grasparkieten kweker en hij heeft naastme geschoud en we zagen de aders enzo.

elyesa96

ze leggen al 2 dagen niets

Manouk

Heb je ondertussen al een foto kunnen maken dan???

wij willen bewijs :P:P:P hhahaha

elyesa96

mijn kennis komt morgen naar mij toe en dan gaat hij weer schouwen dan ga ik een foto maken en zo snel mogelijk hier zetten met de grasparkiet en valkparkiet erbei als het kan.

Cherro

Dit zou wel heel wonder zijn als het zo blijkt.
Ik ben benieuwd :o

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

henkdewit

kan ik een optie krijgen op het eerste gralkparkietenjong?

Cherro

Henk ;D Lolbroek. ;)

Ik ben wel erg benieuwd naar de foto's echter.

Zelf heb ik heel lang gras en valkparkieten samen gehouden, maar nog nooit op elkaar gehad, en zeker geen bevruchte eieren ervan, dus kom maar op met de foto's!

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

elyesa96

tijdens de schouwen is een van de bevruchte ei kapot gegaan maar er is nog een over en ik heb de foto maar hoe moet ik hem hier zetten??